אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

מתי ניתן יהיה להגיע מתל אביב לאוניברסיטת באר שבע ב-35 דקות?

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) הכריזה על הכנת תכנית למסילות מהירות לבאר שבע, לפיה זמן הנסיעה מתחנת תל אביב ההגנה לתחנת אוניברסיטת באר שבע יעמוד עד 35 דקות, זאת עד לשנת 2040

כרמלה קופר 16.11.2020

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה שלב נוסף בפיתוח רשת המסילות המהירות, כחלק מהתכנית האסטרטגית לחיבור ארבעת המטרופולינים ברשת מסילות מהירות שתוכלנה להגיע למהירות של עד 250 קמ"ש.

לדברי משרד הפנים, השלב הראשון של התוכנית אושר היום, במסגרתו נבחרו חלופות התוואי שיחבר בין באר שבע למטרופולין תל אביב. "חלופות התוואי נבחרו בהתאמה ליתר התכניות המסילתיות שמצויות בביצוע ותכניות נוספות המצויות על שולחן הוועדה ונועדו לתת מענה לשנת 2040 – בהלימה לתכנית האסטרטגית למגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים", אומרים במשרד הפנים. התכנית צופה גידול מ-60 מיליון נסיעות לשנה בשנת 2016 לכ-300 מיליון נסיעות בשנת 2040. 

הרשת המסילתית מורכבת ממסילות לרכבות מהירות כאמור, לצד רשת מסילות פרבריות במהירות תכן של 160 קמ"ש, שתחבר את ישובי המטרופולין לעיר הראשית בכל מטרופולין, בתדירות של 15-20 דקות בשעת שיא. היעד ל-2040 הוא שכ-70% מאוכלוסיית המדינה יוכלו להגיע למרכז המטרופולין בתוך 45 דקות. כמו כן, מתוכננת שדרה מזרחית להובלת המטענים, ביעד של כ-40 מיליון טון לשנת 2040. 

שר הפנים אריה דרעי: "תושבי מטרופולין באר שבע והעיר באר שבע בפרט ייהנו מקפיצת מדרגה כבירה עם מימושן של המסילות המהירות וחיבורן למטרופולין גוש דן. באופן דומה, ההזדמנויות הרבות שנמצאות בבאר שבע תוכלנה להיות נגישות גם בפני תושבי גוש דן בזכות צמצום זמני ההגעה המשמעותיים. התכנית תוכננה בראייה סביבתית וחלופות התוואי שנבחרו נצמדות לתשתיות קיימות ונמנעות מפגיעה בשטחים הפתוחים".

מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי, מסרה כי: "התוכנית מהווה נדבך חשוב ביצירת מערכת למסילות מהירות של 250 קמ"ש אשר תקל על גודש התחבורה ותאפשר חיבור מהיר בין מטרופולין באר שבע עם שלושת המטרופולינים – תל אביב, ירושלים, וחיפה, ותהווה תשתית תחבורתית מודרנית ומהירה להמשך שיפור וייעול השירות לנוסעים ולעידוד השימוש בתחבורה הציבורית".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות