banner
שי אביטן // צילום פרטי
שי אביטן // צילום פרטי

5 יתרונות לרכישת דירה בתמ"א 38 בשכונה מתחדשת, על פני דירה בשכונה חדשה

השקט של השכונות הוותיקות והאותנטיות, היכולת להשפיע על המפרט והמחיר הזול יחסית – יתרונות מרכזיים ברכישת דירה בפרויקט התחדשות עירונית // דעה

לא מעטים הפונים אלי בשאלה האם לא כדאי להם לרכוש דירה חדשה מקבלן במתחם חדיש על פני רכישת דירה בבניין שעובר תמ"א 38?

ובכן, בהחלט לגיטימי וחשוב לשאול את השאלה הזו ואיני מתעלם כלל ועיקר מיתרונות שכונה חדישה, אבל, וזה אבל גדול, גם לרכישת דירה במסגרת תמ"א 38 ישנם  לטעמי יתרונות לא מבוטלים, שבמקרים רבים יפעלו דווקא לטובתה:

יתרון ראשון: רחובות שקטים
בדרך כלל בניינים שעוברים תהליכי תמ"א ממוקמים ב"פריים לוקיישן", רחובות שקטים במרחק הליכה ממרכזי הערים הוותיקות, עם כל ה"פסיליטיז" האפשריים, חנויות, בתי קפה ומסעדות, בתי שפר, קופות חולים, בנק וכו'. דוגמאות מובהקות לכך הינם רחובות העוברים תהליכים מואצים של תמ"א סמוך לרחוב אחוזה שבמרכז רעננה, כנ"ל בקרבת וייצמן כפר סבא, סוקולוב הרצליה ורמת השרון, דרך רמתיים בהוד השרון ועוד.

יתרון שני:  טעם של פעם
הנובע מהיתרון הראשון, הינו האופי האותנטי הייחודי והמבודל של בניינים העוברים הליכי תמ"א בתוך שכונות ותיקות. הרוכש נהנה מכל העולמות, גם רוכש דירה חדשה לכל דבר, אולם גם נהנה מ"טעם של פעם", סביבה אורבנית ואנושית חמימה ומחבקת, זאת בשונה משכונות חדישות המוקמות באופן סינתטי ושהינם בדרך כלל "הרבה מאותו דבר", יער אינסופי של בניינים תואמים אחד למשנהו ללא זהות ייחודית ועם דיירים שהתקבצו באקראי מכל עבר.

יתרון שלישי:  תכנון אישי
הנובע מהיתרונות הראשונים, הייחודיות של פרויקטים תמ"א 38 הינם לא רק בכך שהם ממוקמים באזורים ותיקים עם כל מערך השרותים, עם אופי ועם שילוב שכנים ותיקים וחדשים כאחת, אלא גם בתכנון הדירתי והאישי ומכיוון שמדובר בדרך כלל בפרויקטים קומפקטיים יחסית, האפשרות של הרוכש לתכנן ולעצב את דירתו החדשה באופן ייחודי ומושלם, גדולה בדרך כלל יותר מאשר בקרב דייר הרוכש דירה ת משכונות הענק החדישות, שם ברוב המקרים נראים לא רק הבניינים, אלא גם הדירות כמו "לגו", ללא הבדל מהותי בין דירה לדירה.

יתרון רביעי: הפוזיציה של הרוכש מול היזם
הנובע מהיתרון השלישי הפוזיציה של הרוכש מול היזם ו/או הקבלן בתמ"א 38 משמעותית בדרך כלל הרבה יותר, זאת בשל האינטימיות הנובעת מכך שמדובר בפרויקט "בוטיק". גם כאן, בדרך כלל, האפשרות של הרוכש בשכונות החדישות הגדולות נמוכה הרבה יותר ואין לרוכש את היכולת, לדוגמא, להשיג מפרט הרבה יותר טוב (ומדובר לעיתים בהוצאה המגיעה עד כדי מאות אלפי שקלים!), כפי שהוא יכול בדרך כלל להשיג בפרויקטים של תמ"א.

יתרון חמישי: המחיר זול בהרבה
מחיר, מחיר מחיר! הנתונים מראים חד משמעית שפרויקטים של תמ"א זולים בממוצע בכ-10 אחוזים מול דירה מקבילה הנבנית בשכונות חדישות. זה נכון, שוב, לגבי ערים דוגמת הוד השרון, כפר סבא, הרצליה וברעננה, שם המחיר מהמוצע למ"ר בפרויקטים חדישים הינו כ-23-24 אלף שקלים למ"ר, זאת לעומת כ-21-22 אלף שקלים למ"ר בפרויקטים של תמ"א. מדובר שוב בהפרש העשוי להגיע למאות אלפי שקלים לטובת התמ"א 38.

אסכם ואומר כי לרכוש דירה בשכונה חדישה או בתמ"א 38 הינו גם עניין של טעם והעדפה אישית, אולם מן הראוי שמי שמחליט על רכישת דירה ומתלבט, יידע כי גם לתמ"א 38 יש לא מעט יתרונות, ואפילו יתרונות משמעותיים.

*כותב המאמר שי אביטן הוא בעלי חברת "נדל"ן one"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות