banner
אדריכל טל אוחיון // צלם חן גלילי
אדריכל טל אוחיון // צלם חן גלילי

ספיישל עם אדריכל טל אוחיון

תמונה: אדריכל טל אוחיון // צלם חן גלילי

מדור ספיישל מכיר לקוראיו באופן אישי את האנשים שמאחורי העשייה בתחום האדריכלות, העיצוב והסטיילינג

תחום עיסוק, ניסיון: "כ-20 שנה אדריכל המתמחה בבניה פרטית ובניה רוויה למגורים, מבני ציבור, משרדים ומסחר, כמו כן עיצוב חללים ציבוריים, דירות יוקרה, בתי אבות סיעודיים, חנויות, משרדים ועיצוב בתים פרטיים.
המשרד מתחמה בניצול מרבי של הפוטנציאל הגלום בכל פרויקט, הן מבחינת מימוש מרבי של זכויות הבניה הניתנות באופן האידיאלי, והן מבחינת האיכויות התכנוניות לכדי יצירה אדריכלית חדשנית ומקורית המבדילה כל פרויקט מסביבתו, מייחדת אותו ומעלה את ערכו הכספי והשיווקי."

מנטור שהשפיע עליך בתחילת הדרך: "בתחילת דרכי הושפעתי מאוד מאדריכלים מארה"ב בהם ריצ'ארד מאייר, פרנק לויד רייט וכן אדריכלים מאיזור קליפורניה בהם תום מיין, בעליו של המשרד מורפוסיס, רנזו פיאנו ונוספים."

זיכרון מתחילת הקריירה: "אחד הדברים שאני זוכר היטב הוא ההבדל המשמעותי בין התיאוריה לפרקטיקה. אני זוכר את עצמי כבוגר אוניברסיטה עם המון ידע תיאורטי, שאיפות וחלומות שהתחיל לעבוד באחד המשרדים הגדולים בארץ שהתמחה בפרויקטים יזמיים גדולים ושם הפער מורגש היטב. בחרתי להפוך את הדבר ליתרון; נכנסתי לנישה של תכנון פרטי ביצוע מיוחדים דבר שהפך מאז לאהבה שלי וגורם לי גם היום לחשוב על פרטים יש מאין ולפתור אתגרים תכנוניים כך שהפרטים יעבדו."

מה מניע אותך? "אני רואה באדריכלות אהבה ולא עבודה. אני קם בבוקר וניגש לעסוק במה שאני באמת אוהב והיופי הוא שהתשוקה והאהבה לכל פאן בתחום רק הולכים ומתעצמים."

פרויקט אהוב בכל הזמנים: "פרויקט חדש ומאתגר עליו המשרד עובד בימים אלה ממש- טאון האוס בכרם התימנים בתל-אביב. הידע והנסיון שצברתי עם השנים מתנקזים לפרויקט הזה- מדובר בבית למשפחה אחת הממוקם על מגרש זעיר של כ-150 מ"ר בשטח בנוי של כ-400 מ"ר. הבניה במתחם האורבני המצופף והרגיש הובילה למציאת פתרונות ייחודיים ואיכותיים שמאפשרים לנו ליצור מבנה שהוא וילה שעברה אקסטורזיה והכנסנו אותה לממד ורטיקלי בן שלושה וחצי מפלסים, קומת מרתף ובריכה על הגג."

הישג שאתה מתגאה בו: "פרויקט הראשון שלי כאדריכל עצמאי שכלל שלושה בתים פרטיים צמודים האחד לשני בהרצליה. היתה בתכנונם תחושה גדולה של סיפוק ועצמאות אחרי עשור כשכיר. בדיעבד יצא פרויקט מאוד מוצלח שגם היום, שנים אחרי, מצליח לבלוט באיזור. כמי שעסק בעיקר בבנייה רוויה זו גם היתה ההתנסות הפרקטית הראשונה שלי בעיצוב הפנים. במקור בעלי הנכסים קנו אותם להשקעה ואחרי שהעבודה הסתיימה החליטו לעבור לגור בהם.  עוד הוכחה שהתכנון כנראה באמת היה מוצלח."

עקרון שלא תתפשר עליו: "איכות התכנון של כל פרויקט – הן ברמה הפונקציונלית והן בהיבט האסתטי. מעבר לכך, אני מאמין שכישרון מורכב מהמון אספקטים שונים וחלק אינטגרלי מהעשייה שלנו כאדריכלים הוא להיות קשוב לצרכי הלקוח ולתת לו מענה מקיף. זה בהחלט דבר שמלווה אותי מתחילת הדרך וזהו קו שהתוותי במשרד ומוכיח את עצמו כל פעם מחדש, כך הלקוחות מקבלים הרבה מעל למצופה."

משהו אחד שהיית משנה במקצוע: "את הליך הרישוי המסורבל והסזיפי הנהוג בישראל שגורם עיכובים של שנים ובפועל ניתן לסיים אותו הרבה לפני."

הכי אהוב עלייך בחיים: "פרט לעשייה המקצועית, לשבת ולהרגע בסופו מול סרט טוב או סדרה. זהו הזמן שלי לנקות את הראש, לבחון את העולם בזכוכית מגדלת ולשאוב השראות."

חלום אישי:  "לתכנן מבנים בהם אוכל להטביע חותם, שיקבלו הכרה ברמה הארצית והבינלאומית."

טיפ לאדריכלים ומעצבים בתחילת הדרך: "המלצה חמה היא ללכת לעבוד כמה שנים טובות בתום הלימודים במשרד גדול. לרכוש כמה שיותר ידע, להתנסות במגוון רחב של תחומים ותכנים וכעבור 5-10 שנים לצאת עם ארגז הכלים המיטבי לעבר קריירה עצמאית."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות