banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

אושרה תוספת מרכז כיבוי לתוכנית קו הרכבת ירושלים-ת"א

המועצה הארצית לתכנון ובנייה ערכה שינוי בתוכנית המקורית והוסיפה מרכז כיבוי והצלה ומרכז היערכות בחירום במרחב שער הגיא עבור קו הרכבת ירושלים-ת"א

תכנון לקוי או תוספת שלא ניתן היה לצפות? המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה היום תיקון לתוכנית המתאר הארצית למסילת ירושלים-ת"א (A1), הכוללת שינויים בתוכנית שנועדו לעגן הנחיות ודרישות ביטחון ובטיחות מחמירות יותר במערכי הכיבוי וההצלה שייתנו מענה למסילה.

במינהל התכנון נימקו את השינוי הלא צפוי: "התוכנית המקורית, כללה אמנם את כל האמצעים לבטיחות ובטחון בהתאם להנחיית גורמי הכיבוי וההצלה, אולם עם התקדמות התכנון הפרטני וביצוע המסילה, עודכנו דרישות מערכי הכיבוי וההצלה. התיקון לתוכנית כולל הקמת מרכז כיבוי והצלה ומרכז הערכות רכבתי בחרום במרחב שער הגיא. תחנת הכיבוי וההצלה תוכל לספק במקביל לתפקידה החשוב לשמירה על בטיחות המערך הרכבתי והמשתמשים בו גם מענה למרחב שער הגיא כולו והיערות הסמוכים לו".

התוכנית מייעדת משטח נחיתה בחרום בסמיכות מיידית לגשר 8 , בין מנהרות 2 ו- 3, על פי דרישת גופי ההצלה. למרות שאזור זה נמצא בתחום שמורת טבע, הותאם תכנון המנחת והותאמו הוראות התוכנית לשטח הרגיש נופית בו הוא ממוקם.  

בין הנושאים אותם נדרשה הרכבת לעגן, כלולים הסדרת דרכי גישה לגשר 8 דרך נווה אילן בגישה למרחב נחל יתלה, אשר תשמש עבור תחזוקה וגישת רכבי הצלה בעת אירוע חירום.

"התוכנית שנדונה היום במועצה הארצית מציעה את הסדרת דרך הגישה למרחב גשר 7 כולל הרחבת שולי הדרך המאושרת על מנת לאפשר תנועה דו סטרית של רכבי הצלה וכיבוי והוספת רחבת הערכות בחירום בקרבת הגשר", נמסר ממינהל התכנון, "הנושאים הכלולים בתוכנית המוצעת, לא היוו תנאי לפתיחת הקו המהיר לירושלים לתנועה של נוסעים אולם הינם בעלי חשיבות עליונה בשל נושאי הביטחון והבטיחות בהם הם עוסקים. השינויים הנדרשים מתואמים עם כל כוחות ההצלה והחירום ומערכת הביטחון ולשינוי היו שותפים רשות הטבע והגנים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות