יו"ר זרוע הביצוע של עיריית חיפה מצהיר: נוביל פרויקטים בכל רחבי המטרופולין
יו"ר חברת יפה נוף החיפאית, ד"ר אסף גסטפרוינד, בראיון מיוחד לחג: "אנחנו בונים את חיפה היפה ונערכים לשיקום המטרופולין לאחר המלחמה"
יו"ר חברת יפה נוף החיפאית, ד"ר אסף גסטפרוינד, בראיון מיוחד לחג: "אנחנו בונים את חיפה היפה ונערכים לשיקום המטרופולין לאחר המלחמה"
יו"ר דירקטוריון חברת יפה נוף החיפאית, שמאי המקרקעין ד"ר אסף גסטפרוינד מספר בריאיון לאתר "מגדילים" על התכניות להגיע למחזור של מיליארד שקלים בתוך 5 שנים, והובלת פרויקטים בכל רחבי מטרופולין חיפה. יפה נוף היא חברה עירונית בבעלות מלאה של עיריית חיפה, ומשמשת זרוע תכנון, עיצוב וביצוע של פיתוח עירוני מתקדם בחיפה ובמטרופולין.
ד"ר אסף גסטפרוינד (45), שמאי מקרקעין ועורך דין, שותף במשרד שמאי מקרקעין מהגדולים בארץ, נכנס לאחרונה לתפקיד יו"ר "יפה נוף" וגיבש את התוכנית האסטרטגית החדשה של החברה – ״עולים למקסימום". מטרות התוכנית הינן ייצוב חברת יפה נוף וצמיחתה תוך מיקוד פעילותה בפיתוח ותשתיות, בנייה ציבורית, תחבורה וחניה. גסטפרוינד מתכוון לייצר שיתופי פעולה עם משרדי ממשלה, שותפים אסטרטגיים ועסקיים, לצד גופים אקדמיים וקהילתיים.
גסטפרוינד כיהן כיו"ר מחוז חיפה והצפון בלשכת שמאי המקרקעין. לאחרונה השלים דוקטורט העוסק בנדל"ן באוניברסיטת חיפה ואת תפקידו כיו"ר יפה נוף הוא עושה בהתנדבות מלאה.
"עם כניסתי לתפקיד קיבלתי את החברה כשברשותה מעט מאוד פרויקטים בקנה והמשימה שלי כעת היא להחזיר אותה לגדולתה. אנחנו מסתכלים על יפה נוף כעוגן תכנוני, ביצועי ותקציבי של העיר חיפה ומטרופולין חיפה. יפה נוף חזקה ומשמעותית תהווה הצלחה לעיריית חיפה ושגשוג לתושבי חיפה", אומר גסטפרוינד.
בין עשרות הפרויקטים הממשלתיים להם הייתה אחראית "יפה נוף" במהלך השנים ניתן למנות את תכנון וניהול מנהרות הכרמל, תכנון כביש 22, מטרוניות, תכנון וביצוע רכבלית המפרץ, מרכזית המפרץ- ה"האב" התחבורה הראשון והמקיף בישראל, והקמת צוות תוכנית אב לתחבורה כזרוע תכנונית פעילה של משרד התחבורה. לאורך השנים סייעה החברה גם למשרדי ממשלה ולרשויות אחרות הצפון בתכנון וקידום תכניות פיתוח עירוני, אזורי ותחבורתי.
"חברת יפה נוף פועלת כיזמית, מתכננת, מבצעת ומפקחת בפרויקטים השונים שלה", מציין גסטפרוינד. "החברה פועלת באמצעות שתי זרועות – תשתיות ותחבורה מצד אחד, ובנייה ציבורית מצד שני הכוללת בתי ספר, גנים ומבני ציבור שונים. בשיאה היו לחברה לקוחות מחדרה ועד מטולה, כך שהיא למעשה ביצעה עבודות בכל אזור הצפון ולא רק בחיפה. בימיה הטובים עמד המחזור הכספי של יפה נוף על קרוב למיליארד שקלים ואני מבקש כעת, באמצעות שיקום החברה, לשבור את שיא ההכנסות של החברה".
מה היו הצעדים הראשונים שלך בדרך להגשמת היעד הזה?
"לבנות אמון מחדש עם כל השותפים שלנו לדרך. אמון זה היסוד הכי חשוב בניהול ובתכנון ארוך טווח. אנחנו בונים אמון מחדש עם הנהלת העירייה, עם הדרגים המקצועיים בעירייה, במטרופולין חיפה ועם משרדי הממשלה והפקידות הבכירה. ביני ובין ראש העיר יש יחסי אמון מלאים והוא בהחלט מסייע לי, עם כובד משקלו, בכל עניין שעולה על הפרק.
"יפה נוף נמצאת כעת על מסלול המראה חדש ומואץ. התוכנית האסטרטגית המקיפה שהכנו תלווה את החברה לאורך חמש שנות הקדנציה הקרובה, כאשר בסופו של דבר אנו נגיע למחזור של מיליארד שקל. אנחנו בונים את חיפה היפה".
במה מתמקדת התוכנית החדשה?
"יפה נוף תפתח את תשתיות התחבורה במטרופולין חיפה בעשור הקרוב. נוביל את התכנון ואת הביצוע. נחזור להוביל את הבנייה של מוסדות הציבור במטרופולין חיפה. החברה תבנה בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים ומבני ציבור. לא מדובר רק על בנייה חדשה, אלא גם על הרחבות ושיפוצי מבני ציבור בשכונות ותיקות בעיר.
"אנו מחדשים את הקשר עם משרד התחבורה. שרת התחבורה מירי רגב ביקרה אצלנו והצהירה שהיא תשמח לשתף איתנו פעולה כי היא רואה שיש רוח חדשה בחברה. בעיניי מדובר בהבעת אמון בהנהגת העירייה החדשה כך שאני אופטימי מאוד ואני בטוח שנעשה חיל יחד עם משרד התחבורה. מה שמאוד חשוב לנו בהקשר לכך הוא להיות אלו שיובילו את תוכנית האב לתחבורה בכל מטרופולין חיפה- כלומר גם בקריות, נהריה, עכו והסביבה".
אילו פרויקטים נמצאים כעת בקנה השל החברה?
"יש לנו היום פרויקט גדול שנקרא שחרור השכונות הכלואות. בשכונות אלה יש כניסה ויציאה אחת בלבד והן סובלות מפקקים קשים בשעות העומס. אבל יתרה מכך, רבות מהן משופעות בשטחים ירוקים, כך שיש סיכון גדול שבעת שריפה הצירים ייחסמו. אנחנו פועלים לשחרר את השכונות הללו על ידי פתיחת ציר יציאה נוסף שייתן מענה לשעת חירום וכמובן ישפר דרמטית את איכות חיי התושבים. כחלק מכך אנו נמצאים בעיצומו של סלילת כביש שיחבר בין שכונת כבאביר לכניסה הדרומית לעיר.
"תחום נוסף בו אנו כבר פועלים הוא האנרגיה הסולארית. פרסמנו מכרזים להקמת פאנלים סולאריים על כל גגות מבני הציבור העיר, כשהשאיפה היא גם ליצור מתקני אגירה לחשמל. מספר חברות כבר זכו במכרזים ובימים אלו הפרויקט יוצא לדרך. מדובר בהיקף אדיר של אלפי מטרים של גגות, ולמעשה חיפה היא העירייה הראשונה שמוציאה מכרז בסדר גודל כזה".
נושא נוסף בו עוסקת כעת יפה נוף הוא הצללות השטחים הציבוריים, בין אם מדובר על שטחים פתוחים או גינות ילדים, כך שהתושבים יוכלו ליהנות מהשהייה בחוץ מבלי לסבול מהשמש היוקדת.
בנוסף, גסטפרוינד מכין את החברה למצב הביטחוני המתוח ולשיקום שיידרש לאחר המלחמה. "קיבלנו החלטה לפעול במצב חירום עתידי בדיוק כפי שראש העיר יהב פעל במלחמת לבנון השנייה והצליח. במקום לחכות חודשים ארוכים למדינה ולתקציבים, יפה נוף תתקן ותשקם מיידית את מבני הציבור שייפגעו ולאחר מכן תתחשבן עם המדינה. בכוונתנו לפרסם בקרוב מכרז לקבלנים בעלי יכולת ביצוע עם קריאה מיידית להפעלה. יש כיום תקציבי עתק של מיליארדי שקלים שמנותבים לצורך שיקום הצפון. חברת יפה נוף היא המתאימה ביותר לבנייה מחדש של עשרות מבני ציבור ועשרות קילומטרים של כבישים שנפגעו בצפון. יש לנו את הניסיון, הידע והיכולות ופניתי בנושא הזה לפרויקטור הצפון אלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, ואני מקווה שהדבר אכן יקרום עור וגידים".
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן