עיריית רמלה הצטרפה ליזם במתחם התחדשות ענק בשכונת ויצמן
התכנית מציעה 1,430 יח"ד, התנאי להפקדה – הצטרפות העירייה והצגת חוות דעת שמאית של היזם, שתאושר במינהלת להתחדשות עירונית
התכנית מציעה 1,430 יח"ד, התנאי להפקדה – הצטרפות העירייה והצגת חוות דעת שמאית של היזם, שתאושר במינהלת להתחדשות עירונית
תכנית התחדשות ענקית ברמלה בדרך להפקדה: הוועדה המקומית החליטה השבוע להמליץ בפני הוועדה המחוזית להפקיד את תכנית מתחם גני בר אילן, המציעה הריסת 380 יח"ד ובניית 1,430 יח"ד חדשות במקומן.
מדובר בתכנית בסמכות הוועדה המחוזית מרכז. הוועדה המקומית החליטה להמליץ בפני הוועדה מחוזית על הפקדת התכנית, בכפוף למספר תנאים, ביניהם אישור מועצת העיר על הצטרפות העירייה כיזמית התכנית. כמו כן, היזם נדרש להציג חוות דעת שמאית מאושרת על ידי שמאי מינהלת ההתחדשות. המתחם מקודם במסלול מיסוי על ידי היזם צים בהרי, בתכנונו של ניר חן ממשרד חן אדריכלים.
ראש העיר רמלה, מיכאל וידל, אמר ל"מגדילים" כי: "רמלה היא אחת הערים המובילות בקידום התחדשות עירונית, עם חמש תכניות מאושרות ועוד שתי תכניות שצפויות לקבל תוקף עד סוף השנה. תכנית גני בר-אילן, היא דוגמה נוספת לתנופת השינוי שעובר מרכז העיר רמלה. מדובר בפרויקט מקיף שישדרג את מבני המגורים, ייצור שטחים ירוקים נוספים, ויאפשר לנו לחדש ולהוסיף מבני ציבור. התכנית הממוקמת באזור אסטרטגי הסמוך לתחנת מטרו עתידית, מתוכננת באופן כזה שישפר את תשתיות התחבורה והגישה למסחר ושירותים ציבוריים. המטרה שלנו היא לא רק לשדרג את המראה החיצוני של העיר ושל השכונות הוותיקות, אלא גם לשפר את איכות החיים של תושבינו בכל היבט. אני גאה בעבודה הקשה ובשיתוף הפעולה הפורה של כל המעורבים בפרויקט הזה. יחד, ניצור עיר מתקדמת, ירוקה ובת-קיימא, המעניקה לתושביה סביבת חיים טובה יותר".
המתחם נמצא במרכז שכונת ויצמן שנבנתה בשנות ה-60, ולמעשה חוצה אותה. שטחו 59 דונמים, בין הרחובות שבזי מצפון, יצחק בן צבי ממערב, אברהם הלל מדרום ובר אילן ממזרח. יש לציין כי השכונה ממוקמת בטבורה של העיר רמלה ומהווה חלק מרצף של מתחמים, שעתידים לעבור תהליך של התחדשות עירונית.
מדובר במתחם מורכב עם מספר טיפולוגיות בינוי טיפוסיות לאזור, הכוללות שיכוני רכבת בני 3 קומות, מבנים משותפים בני 4 קומות ובני ציבור נמוכים. בהיבט התחבורתי, בקרבת המתחם מצויים רחובות מרכזיים לתחבורה ציבורית, בין היתר, תחנות הרכבת הקלה והמטרו העתידיות אשר מקשרים את המתחם למרכזי תעסוקה, מסחר ובילוי.
תכנון הפרויקט מבוסס על תכנית האב העירונית להתחדשות. עקרונות התכנון של הפרויקט כוללים שמירה על מערך בינוי למגורים בהיקף ושטח ציבורי במרכז המתחם, חיזוק ציר התנועה העירוני הירוק במרכז המתחם, ריכוז של בנייה אינטנסיבית ושימושי מסחר בצמידות לתחנת המטרו המתוכננת ברחוב בר אילן ורשת שבילי אופניים מקיפה.
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן