banner
אדריכלות ותכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית
אדריכלות ותכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית

האם משבר הקורונה ישפיע על סגנון עיצוב הבתים שלנו?

מעצבי פנים עונים על השאלה מה יקרה לאופיו של העיצוב הביתי לאחר השהייה הממושכת בבתים בעקבות מגפת הקורונה. נירית פרנקל: "נראה עיצובים פחות מצועצעים ויותר אותנטיים. נהיה יותר ממוקדים בצרכים שלנו"

אדריכלות ותכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית

נירית פרנקל, משרד פרנקל אדריכלים: "עיצובים פחות מצועצעים"
"מעל לכל ישתנו מתודות העבודה, יותר אנשים יעברו לעבוד מהבית וכאן נשאלת השאלה במה זה כרוך וכיצד ישפיע הצורך במרחב העבודה על יתרת הבית. אני חושבת שלמדנו להבין שבמצבי קיצון כאלה אין הבדל ממשי בין גוון עור, דת או מצב כלכלי, כולנו חשופים ומהמקום הזה של ענווה ותודה נחזור לסגנונות עיצוב שיש מאחוריהם תפישות עולם עמוקות, לדוגמה העיצוב היפני והסקנדינבי. אני מאמינה שנראה עיצובים פחות מצועצעים ויותר אותנטיים. ככלל, נהיה יותר ממוקדים בצרכים שלנו. התכנון מזוקק ויתבסס על הדברים שחשובים לנו באמת. אני גם מאמינה שערך המשפחה יתחזק. יתכן מאוד שינתן פחות דגש על אירוח ויותר דגש על צרכי המשפחה". 

עיצוב: קרן ניב טולדנו // צילום: איתי בנית
עיצוב: קרן ניב טולדנו // צילום: איתי בנית

מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו: "תמות עיצוב טבעיות, ראשיתיות וגולמיות"
"אני מאמינה שבהרבה מובנים בתום התקופה הזאת נתחבר חזרה למקורות ולדברים היותר בסיסיים. הלך הרוח יגדיר מידה של צניעות ויוביל לחזרה למודלים פשוטים וגולמיים יותר. בתוך כך, אני מאמינה שהעולם ינוע ממצב של FOMO Fear of Missing Outאו בעברית חרדת החמצה למצב של JOMO- Joy Of Missing Out כלומר ההנאה שבפספוס. פחות הצמדות למסכים ולרשתות החברתיות ויותר חיבור למציאות. כל אלה יתורגמו לטעמי גם לתחום העיצוב שידגול ביותר ויותר תמות עיצוב טבעיות, ראשיתיות וגולמיות". 

עיצוב: ניצן הורוביץ // צילום: עודד סמדר
עיצוב: ניצן הורוביץ // צילום: עודד סמדר

מעצב הפנים ניצן הורוביץ: "מגמה של תכנון מקומות אחסון"
"עולם העיצוב לא הולך להשתנות, בטח לא בצורה דרסטית. אני מאמין שהסיטואציה שאנחנו מצויים בה, שמייצרת קיפאון בכל תחום בחיים ובתוך כך גם בתחום העיצוב דווקא תמריץ ותגרום למותגים ולמעצבים לפרוץ עם סגנונות עיצוב חדשים ובשלב זה קשה להעריך מה הם יהיו. מבחינת תכנון הבית, נתקלנו בסיטואציה שגורמת לנו לאגור יותר ולכן אני מאמין שתתחיל מגמה של תכנון מקומות אחסון ייעודיים והגדלת הנפח של מקומות אחסון טריוויאליים. אני מאמין שהמזווים, חדרי שירותים וכיוב' יגדלו על חשבון חללים אחרים. אני מאמין שתהיה גם התחזקות של חנויות אונליין.. פחות אינטראקציה במקומות המוניים ויותר רכישה דרך הרשת מה שיוביל אולי הלאטה בעיצוב המסחרי ולגידול הדרישה לעיצוב הגרפי.  

עיצוב: אורון מילשטיין // צילום: אלעד גונן
עיצוב: אורון מילשטיין // צילום: אלעד גונן

מעצב הפנים אורון מילשטיין: "אנשים יבינו את ערך הבית"
"מאחר ואנשים מבלים בבית עם המשפחה, ייתכן שהזמן הממושך שלהם בבית, ברגע שיחליטו לעצב, הם ירדו יותר לרזולוציות. הם יבינו מה יותר נכון ומה פחות נכון מבחינת הצרכים שלהם ומתוך הניסיון שלהם בתקופה הלא מוגדרת הנוכחית. הם יבינו – האם צריכים משרד ביתי? האם חדר שינה מרווח יותר? האם להגדיל את פינת המשפחה? לצד זה, אנשים יבינו את ערך הבית. ישקיעו יותר. הערך של הבית יתעצם.

לקבלת חדשות ועדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות