banner
שלי גרויסמן // יחצ
שלי גרויסמן // יחצ

כיצד תוכלו למנוע שריפה בבית ולהציל חיים?

בעוד מדינת ישראל נכנסה לעונת החורף בצל תקופת הסגר ויותר משפחות יבלו זמן ממושך יותר בבית, כך גם עולות הסכנות להתלקחות שריפה. אילו כללי בטיחות בסיסיים יכולים למנוע שריפות, להציל חיים ולשמור על רכוש? כל הטיפים החשובים לפניכם

החורף כבר פה, הטמפרטורות ירדו והימים הפכו לקצרים יותר. אמנם ישנם ימים יפים וחמימים אבל הלילות קרים והגשמים כבר החלו ובימים סוערים יש גם רוחות, סופות והטמפרטורות יורדות עוד יותר. חורף זו העונה המסוכנת ביותר בשנה, וכעת שמדינת ישראל נכנסת לתקופת סגר ואף יותר ומשפחות יבלו זמן ממושך יותר בבית עמידה בכללי בטיחות בסיסיים יכולים למנוע שריפות, להציל חיים ולשמור על רכוש. 

מספר טיפים שאם נשמור עליהם נוכל לעבור את עונת החורף הסוערת בבטחה:

גידול משמעותי במספר השריפות בשל קצר חשמלי
מכשירי חשמל הם הגורם העיקרי לשריפות בבתי מגורים. בתקופת החורף אנו עדים לגידול משמעותי במספר השריפות בשל קצר חשמלי, וזאת בגלל שהשימוש באמצעי חימום גובר בעונה זו. מזגנים, תנורים ומפזרי חום שונים הם אומנם הכרח בעונה הקרה, אך השארתם ללא השגה עלולה לגרום לקצר חשמלי או גרוע מכך, להתלקחות של בד או רהיט בקרבתם. חשוב שלא לחמם חדר בהיעדר אדם מבוגר, וכמובן לשים לב שאין בדים או רהיטים דליקים בקרבת גוף החימום. 

האם בבניין המגורים שלכם מותקנת מערכת לגילוי אש?
גילוי מוקדם של דליקה הוא חיוני למניעת התפשטות של שריפה מסכנת חיים ורכוש. ראשית פנו לוועד הבית ובדקו האם בבניין המגורים שלכם מותקנת מערכת לגילוי אש, והאם היא נבדקת אחת לשנה כנדרש על-פי חוק. שנית, חשוב להתקין גלאי עשן עצמאי גם בדירת המגורים עצמה, בנוסף לזו המותקנת בלובי הבניין. התקנת גלאי עצמאי היא עניין פשוט מאוד וזול מאוד, שיכול להציל חיים. אין צורך באיש מקצוע כיוון שההדבקה נעשית באמצעות דבק דו צדדי.

תאורת חרום בבית ובבניין
בחורף מתגברות הפסקות החשמל. זה קורה הן בשל קצרים והן בשל צריכת חשמל מוגברת. הדבר נכון בעיקר למבנים יותר ותיקים, שהתשתית בהם לא מיועדת לצריכת חשמל ברמה המקובלת כיום בחורף. התנועה בחושך מוחלט עשויה להיות מסוכנת, ומקרים של נפילה ופציעה ניתן למנוע בקלות יתרה על-ידי התקנת פנסי חרום הן בבתי המגורים והן במרחבים המשותפים בבניין המגורים.

הימנעו מלהפעיל מספר מכשירים זוללי חשמל בו-זמנית
כמו רוב הדברים בחיים, גם בשימוש בחשמל חשוב שלא להגזים ולהימנע  מלהפעיל מספר מכשירים זוללי חשמל בו-זמנית. במידה ונדרש מאתנו להפעיל כמה מכשירי חשמל שכאלו, חשוב שננהל את הפעלתם בחוכמה. חשוב שנזכור- הפעלה מרובה של מוצרי חשמל עלולה לגרום לעומס על המערכת החשמל דבר העלול לגרום לקצר שבעקבותיו עלולה להתפרץ דלקה. לכן, עלינו לנהל את אופן וזמני השימוש שלנו בצורה יעילה ונכונה.

זהירות – שימוש בתנורים או מפזרי חום ניידים
רבים משתמשים בתנורים או מפזרי החום על מנת לחמם את החדרים. מכשירים אלו יש להרחיק מחומרים דליקים כמו וילונות, בגדים או מצעים. מומלץ להעמיד את התנור כשלושה מטרים מחפצים אחרים בחדר. כמו כן, יש לוודא שהתנור או מפזר החום מאושר לשימוש על ידי מכון התקנים. עדיפות לשימוש במכשיר בעל מנגנון כיבוי עצמי בעת נפילה.

בכל שנה עשרות בתים ניזוקים עקב שימוש תדיר ולא בטוח במוצרי חשמל. לצורך מניעה ומיגור התופעה חשוב שנקפיד על אמצעי הזהירות, כך נוכל למנוע את השריפה הבאה כדי שנעבור את העונה הזאת בחמימות ובטיחות .

נכתב ע"י שלי גרויסמן-טוב, מנהלת השיווק בחברת טלפייר המייצרת מערכות לגילוי וכיבוי אש

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות