banner
פרויקט אינפיניטי פארק רעננה // הדמיה: 3division
פרויקט אינפיניטי פארק רעננה // הדמיה: 3division

פרויקט מסחר ישראלי ישתתף בפיילוט אמריקאי לשמירה על בריאות העובדים

פרויקט "מגדל אינפיניטי" פארק רעננה נבחר לקחת חלק בשני פיילוטים של המועצה האמריקאית לבניה ירוקה לשמירת בריאותם של העובדים, זאת  בעקבות התפשטות מגפת הקורונה

פרויקט אינפיניטי פארק רעננה // הדמיה: 3division

מטרת הפיילוט הראשון, לקבוע קריטריונים לניקוד בניינים וסביבות עבודה על פי היותם סטריליים ושומרים על בריאות העובדים והמבקרים בהיבטים של מניעת התפשטות מגיפות והפיילוט השני מטרתו, לקבוע מדדים להתארגנות לחזרה לעבודה לאחר מגיפה. 

פרויקט אינפיניטי פארק רעננה הנבנה בימים אלה ברחוב הפנינה, בצפון מזרח העיר בסמוך לתחנת הרכבת, הינו קומפלקס משרדים חדש אשר במרכזו מגדל משרדים שיתנשא לגובה של 30 קומות בשטח בנוי של 58 אלף מ"ר, אליו יתווספו בהמשך גם ייעודים של מסחר , מלון עסקים, מרכז כנסים ואודיטוריום. 

המתכננים והיזמים ריט 1 וסען זהב מסרו כי: "כחלק מתכנון הפרויקט אנו שוקדים על תכנון בריא וירוק לטובת סביבת עבודה איכותית יותר על פי שיטת הדירוג הבין לאומית LEED Leadership in Environmental Design לתכנון ירוק ובריא ומבקשים לקחת אותו צעד אחד קדימה כמי שייקבע מה הקריטריונים לתקן בריאות עובדים וסטריליות במקום העבודה.

בנוסף, אנו שואפים להיות הראשונים בארץ שיפתחו מגדל העומד בתקן העתידי של בניין ללא מגע יד אדם touch less. המשמעות היא כי  מנגנון אחד יסנכרן את כל מערכות הבקרה בבניין- החל משער הכניסה, דרך עמדת הקבלה, המעלית, החדר במשרד וכ'. נכון להיום שוקדים היזמים על פתוח אפליקציה שתדע לבצע ולאפשר לעובד לעבור בין התחנות בסביבת העבודה אליה וממנה, מבלי שיידרש לגעת בחומר עם סיכון להעברת חיידקים". 

בין הטכנולוגיות שיאפשרו בניין ללא מגע: מעליות עם זיהוי קולי ואפליקציות שמזהות את העובד, מזמינות עבורו את המעלית ומכוונות אותה לקומה הראשונה, בחלק מהמקרים ניתן לעשות שימוש בחיישנים שיזהו את הצ'יפ בכרטיס העובד, פתיחת דלתות ושערים המבוססת על אמצעי זיהוי טכנולוגיים,  מערכות משופרות של סינון והזרמת אוויר נקי לכל קומה, חומרי גמר מיוחדים לשימוש באזורים הציבוריים כמו לובי, עמדות קבלה ו"עמדות חמות" שנעשה בהן שימוש על ידי עובדים מתחלפים וכן, ריבוי שירותים "עוטפים" כמו סופר, בית מרקחת, מכבסה, מסעדות, אשר יבצעו משלוחים עד לשולחן העובד או עד לבגאז' של הרכב שלו ויחסכו לו מגע עם הסביבה.  

נטלי מרשל // צילום שרון לוין
נטלי מרשל // צילום: שרון לוין

נטלי מרשל, מנהלת את השיווק של הפרויקט, מסבירה כי: "כיום המיקוד משתנה והדאגה הראשונה היא שמירה על בריאותו של העובד ויצירת סביבת עבודה בטוחה. הדבר הוביל לכך ששורה ארוכה של טכנולוגיות שהיו בפיתוח קיבלו האצה משמעותית, חלקן כבר זמינות לשימוש ואחרות יהיו בתקופה הקרובה. בעלי הנכסים מבינים שעליהם להשקיע רבות בתשתיות שיאפשרו שימוש בכל הטכנולוגיות האלה – עיבוי מערכות החשמל, התקשורת ועוד".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות