banner
כביש 5 // הדמייה: נתיבי איילון | ארקאפקט עדי באונו
כביש 5 // הדמייה: נתיבי איילון | ארקאפקט עדי באונו

חמש חברות עברו שלב במכרז הקמת פרויקט הנתיבים המהירים בכביש 5

חמש חברות נדל"ן ותשתיות ישראליות עברו את השלב המוקדם בבחירת היזם שייבנה את פרויקט הענק

מיזם הענק להקמת הנתיבים המהירים ומתחמי תחבורה משולבים, "האבים", לאורך כביש 5, מתקדם שלב נוסף, עם הגשת ההצעות לשלב בקרת התכנון על ידי חמש קבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם.

חמש הקבוצות שהגישו הצעות לתכנון הן מנרב אחזקות ובון תור; אלקטרה; דניה סיבוס וחברת דן; שפיר הנדסה אזרחית ומאיר חברה למכוניות ומשאיות; שיכון ובינוי ואגד אחזקה.

הפרויקט ממומש במתכונת (Public Private Partnership) PPP, במסגרתה ייבחר זכיין למימון, תכנון, הקמה, והפעלה של הפרויקט לתקופה של 25 שנים, והוא כולל הקמה והפעלה של נתיב מהיר לאורך כביש 5 בין מחלף קסם לגלילות מזרח, בשני כיווני הנסיעה, תחזוקה של מקטע הכביש, שלושה מתחמי תחבורה משולבים (מתח"מים) סמוך למחלפים קסם, תקווה ומורשה. המתחמים כוללים חניוני "חנה וסע", ובהם כ-11 אלף מקומות חניה, וכן מערך היסעים חינמיים למרכזי התעסוקה בגוש דן שיופעלו באמצעות אוטובוסים חשמליים.

במשרד האוצר מציינים כי מערך הנתיבים בכביש 5, יתחבר לפרויקט מערך הנתיבים המהירים בכביש 20 ו-2, שצפוי להיפתח במהלך שנת 2025, בתוואי שבין ראשון לציון דרך תל אביב ועד מחלף 57 הסמוך לנתניה, לצד שני מתח"מים הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים בראשון לציון ובשפיים. 

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, מסר כי: "הגשת ההצעות לתכנון במכרז הנתיבים המהירים בכביש 5 מהווה הבעת אמון של השוק בפרויקטים שמקדמת הממשלה, בייחוד בעת הזו".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, מסר כי: "מכרז הנתיבים המהירים בכביש 5 מהווה פריצת דרך אמיתית ומציג תפיסה תחבורתית חדשנית וחכמה. עם התקדמות הפריסה הארצית של מרכזי התחבורה המשולבים, נעודד יותר נהגים להשאיר את רכבם בבית או בחניון הנתיב המהיר, ולהגיע לעבודה בנסיעה רגועה בשאטל חשמלי, וכך גם בדרכם חזרה הביתה".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות