banner
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

עתירה: לעצור עבודות הרכבת הקלה בוואדי נחל גלילות

תושבי האזור הגישו עתירה מינהלית נגד החלטת הות"ל וצו ביניים, בבקשה לעצור הקמת מסילת דיור וחדרי מנוחה לנהגי הרכבת בוואדי נחל גלילות בהרצליה

עשרות תושבים הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב ובקשה לצו ביניים, בדרישה לעצור את העבודות המתוכננות של הקו הירוק של הרכבת הקלה בוואדי נחל גלילות, בסמוך לרחוב נעמי שמר בהרצליה, זאת לאחר שלטענתם "העבודות, הכוללות הקמת מסילת דיור וחדרי מנוחה לנהגי הרכבת, יגרמו להריסה של הוואדי הגובל בבתי התושבים, ולכריתת עשרות עצי אקליפטוס ולהשמדה של חורשה שלמה בת עשרות שנים. נטען, כי הוואדי מהווה מסדרון אקולוגי, אתר בעל חשיבות ארכיאולוגית, ופנינת טבע נדירה בנוף האורבני של הרצליה".

העתירה המנהלית הוגשה נגד החלטת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל). לדברי התושבים כפי שעולה מהדיווח העתירה: "מסילת הדיור ואלמנט הקצה הושמט מפרסום ההודעה על העברת התוכנית להשגות הציבור ואף אינו מופיע בהוראות התכנית. גם במפת תוואי הקו הירוק שבאתר נת"ע אין זכר להמשך המסילה מעבר לרחוב אבא אבן, כך שמדובר בקטע עלום של המסילה שלא הובא לידיעת הציבור במועד, זכות הציבור להתנגד לו נשללה, וכיום מוסדות המדינה מסרבים להפעיל שיקול דעת תכנוני על מנת לבחון מחדש את סבירותו ואת החלופות האפשריות", כך לטענת הגורמים המייצגים. 

כאמור, התושבים מבקשים בעתירה לקבוע כי החלטת הות"ל ניתנה בחוסר סבירות קיצוני ולכן יש לבטלה, ולהורות לנת"ע לבצע בחינה מעמיקה וקפדנית של כלל החלופות האפשריות למיקום מסילת הדיור. צו הביניים שהוגש במקביל דורש לעצור כל עבודה או פעולה של נת"ע בחורשה עד להכרעה בעתירה. 

ענת בירן // צילום : נדב יהונתן כהן
ענת בירן // צילום : נדב יהונתן כהן

את התושבים מייצגת עוה"ד ענת בירן ורון נבון ממשרד ענת בירן – עורכי דין. עו"ד בירן, מסרה כי: "אנו מבקשים מבית המשפט לקבוע כי במאזן האינטרסים והנזקים מדובר כאן בהזדמנות חד פעמית למניעת פגיעה קשה בערכים החשובים של טבע, אקולוגיה, והיסטוריה, באזור המשמש את תושבי הרצליה כולה, ולשמר את אופי הוואדי באופן שישרת אינטרס ציבורי חשוב לא פחות מהאינטרס של הקמת אלמנט הקצה של הרכבת הקלה. כריתת העצים והשמדת החורשה תהיה בכייה לדורות והליך בלתי הפיך שנבקש למנוע אותו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות