banner
מימין: יעקב אטרקצי // צילום: ראובן קפוצי'נסקי, רני צים // צילום: מאיר אדרי | Depositphotos
מימין: יעקב אטרקצי // צילום: ראובן קפוצי'נסקי, רני צים // צילום: מאיר אדרי | Depositphotos

אאורה רוכשת את חברת מגידו ב-280 מיליון שקל

רני צים: "העסקה מסירה מסדר היום את התחייבותנו על פי העסקה המקורית לרכישת מגידו"

 

 

חברת אאורה, מדווחת על רכישת חברת הבנייה מגידו, בסכום כולל של 280 מיליון שקל. הרכישה תושלם בשני צעדים, תשלום מיידי של 160 מיליון שקלים, ועוד 120 מיליון שקלים שישולמו בתוך כחצי שנה. סמכויות ניהול החברה יועברו לאאורה תוך שלושים יום, ולאחר קבלת האישורים הרגולטוריים כנדרש. 

בחברת רני צים מרכזי קניות, שרכשה את אחזקתה הראשונה (25%) במגידו בחודש אוגוסט 2022, אומרים כי העסקה "תזרים מזומנים פנוי בסך של כ-78.5 מיליון שקל, וכן תביא לביטול התחייבויות שלה בסך של כ-240 מיליון שקל". החברה תרשום בגין העסקה הפסד של כ-16.5 מיליון שקל. לחברה כיום צבר של 15 פרויקטים עם היקף של כ-2,300 יח"ד (חלקה של החברה). 

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות, מסר כי: "העסקה למכירת אחזקותינו בחברת מגידו הינה במסגרת מימוש האסטרטגיה הנוכחית של החברה למיקוד פעילותה בתחום מרכזי הקניות והנדל"ן המניב, בו החברה נהנית מיתרונות יחסיים. בנוסף למיקוד העסקי, העסקה מסירה מסדר היום את התחייבותנו לתשלום בסך של כ-240 מיליון שקל על פי העסקה המקורית לרכישת מגידו, וכן מניבה לנו  תזרים מזומנים חופשי בסכום של כ-80 מיליון שקל כתוצאה ממימוש נכס,  ללא גיוס הון או חוב".

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה, מסר כי: "אנחנו רואים ברכישה זו אבן דרך חשובה בתוכנית ההתרחבות שלנו. באמצעות מגידו, לאאורה תהיה בפעם הראשונה זרועה ביצועית, מהלך שיתרום לחיזוק הביצועים של אאורה והמשך ההתרחבות. 

"אני מודה לרני צים שקידם את החברה בשנים האחרונות וכן למייסד החברה, יגאל קרני, על החברות ועל הדרך הג'נטלמנית שבה נוהל המשא ומתן".

בהתייחס למשבר בענף הבניה ולמחסור החמור בכוח אדם, אמר אטרקצ'י כי בכוונת אאורה לפעול באופן מיידי להגדלת מכסות העובדים הזרים הנחוצים לענף הבניה: "בשעה שאתרי בניה רבים בארץ ריקים – אתרי הבניה של מגידו פעילים, בזכות העובדים הזרים שעובדים בחברה. אנחנו נפעל מן הרגע הראשון מול הממשלה על מנת להביא עוד עובדים זרים לישראל. זה קרדינלי לענף הבניה הישראלי בתקופה הזו. חייבים להמשיך לבנות את ישראל גם בתקופה מורכבת כמו זו שאנחנו חיים בה". 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות