הדמיית גשר יהודית // באדיבות דוברות עיריית תל-אביב

עיריית ת"א עתרה לבג"ץ בדרישה להמשיך בביצוע גשר יהודית

גשר יהודית: עיריית תל אביב-יפו הגישה עתירה לבג"צ כנגד החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, שלא לבצע את עבודות הקמת הגשר בשבת: "חוסר החוקיות של החלטת השר הוא ברור וזועק"

כרמלה קופר 03.10.2018

הדמיית גשר יהודית // באדיבות דוברות עיריית תל-אביב

עיריית תל אביב-יפו הגישה היום עתירה לבג"צ כנגד שר התחבורה וחברת נתיבי איילון. זאת לאחר שלטענתה "עד היום, למרות פניות חוזרות ונשנות ובקשות הארכה של משרד התחבורה, לא הובהר לעירייה מדוע המשרד החליט לעצור את עבודות הקמת הגשר בשבת".

עתירת העירייה לבית המשפט כוללת בקשה למתן צו ביניים המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר כמתוכנן עד להכרעה בעתירה זו.

כזכור, הקמתו המתוכננת והמתואמת של גשר יהודית נדחתה עקב התערבות שר התחבורה, לאור סוגיית השבת>> לכתבה

בעיריה טוענים כי העיכוב בבניית הגשר והסחבת גורמים נזקים כבדים לתושבי העיר תל אביב-יפו ולמטרופולין "ומשכך אין בכוונת העירייה להמתין עוד והוחלט על פניה לערכאות משפטיות". בעתירה נכתב בהקשר זה כי: "העותרת מיצתה הליכים כנדרש… מזה חודש מבטיח שוב ושוב משרד התחבורה שהנה מיד ישיב לעותרת וימצא פתרון לסוגיה, ושוב ושוב הוא מפר את הבטחותיו ודוחה את מימושן".

הדמיית גשר יהודית // באדיבות דוברות עיריית תל-אביב
הדמיית גשר יהודית // באדיבות דוברות עיריית תל-אביב

בין נימוקיה בעתירה טוענת העירייה כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית, שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת, והדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועמ"ש לממשלה רק לפני כשנה. מתוך העתירה: "חוסר החוקיות של החלטת השר הוא ברור וזועק. כמפורט בעתירה, החלטת השר ניתנה ללא כל סמכות שבדין, פשוט כך. זאת בשעה שהרשות המוסמכת ליתן היתרים לעבודה בשבת העניקה אותם".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "הקמת גשר יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי.

הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין".

המלחמה על גשר יהודית היא רק ההתחלה>>> קראו עוד

דרג את הכתבה

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות