banner
ראש עיריית חולון מוטי ששון ומהנדסת העיר אדר מימי פלג. // צילום: דוברות עיריית חולון
ראש עיריית חולון מוטי ששון ומהנדסת העיר אדר מימי פלג. // צילום: דוברות עיריית חולון

עיריית חולון מקדמת מתחם פינוי בינוי הכולל 235 יח"ד ברחוב פיכמן

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון פרסמה הבוקר את הפקדת התוכנית, שמהווה אחד מהמוקדים האורבניים במסגרת תכנית המתאר לחולון 2040. ראש העיר, מוטי ששון: "אני שמח שלאחר כל כך הרבה שנים, הדיירים ייהנו ממגורים בשני מגדלים חדשים ומודרניים ומנגישות נוחה"

תמונה: מוטי ששון ומימי פלג // צילום: דוברות עיריית חולון

עיריית חולון מקדמת תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב פיכמן פינת רחוב ההסתדרות, זאת בעקבות יוזמת דיירי המתחם. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון פרסמה הבוקר את הפקדת התוכנית, שמהווה אחד מהמוקדים האורבניים במסגרת תכנית המתאר לחולון 2040. בעיריה ציינו כי התוכנית נותנת מענה להרחבת רחוב פיכמן לטובת מעבר הרכבת הקלה ועולה בקנה אחד עם המדיניות התכנונית העירונית לפיתוח מוקדים במפגש רחובות ראשיים בעיר.

תוכנית פיכמן ההסתדרות - מבט ממערב, צילום אלכסוני. תכנון אלונים - גורביץ אדריכלים
תוכנית פיכמן ההסתדרות – מבט ממערב, צילום אלכסוני. תכנון אלונים – גורביץ אדריכלים

התוכנית מציעה עירוב שימושים בפרויקט שכולל 235 יחידות דיור, במקום 116 יחידות הדיור הקיימות, בשני מגדלים, כאשר במפלס הרחוב יהיו חנויות ומבנה ציבורי. כ-1,200 מ"ר בתוכנית יוקצו לשטחים ציבוריים ובכך תיהנה העיר ממרחב ציבורי שוקק חיים צמוד לתחנת הרכבת הקלה. הפרויקט תוכנן בידי משרד האדריכלים אלונים-גורביץ', בהנחיית מינהל ההנדסה בעיריית חולון.

ראש העיר, מוטי ששון, הנחה את מינהל ההנדסה להציב את הפרויקט בראש סדר העדיפויות וציין: "אני שמח שלאחר כל כך הרבה שנים, התוכנית יוצאת לדרך והדיירים ייהנו ממגורים בשני מגדלים חדשים ומודרניים ומנגישות נוחה, הודות לתוואי הרכבת הקלה. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה שהיה לכל אורך התהליך עם התושבים ועם חברת נת"ע, שללא ספק תרם לקידום התוכנית".

תוכנית פיכמן - ההסתדרות בחולון, מבט מדרום // תכנון: אלונים - גורביץ אדריכלים
תוכנית פיכמן – ההסתדרות בחולון, מבט מדרום // תכנון: אלונים – גורביץ אדריכלים

מהנדסת העיר, אדר' מימי פלג: "העיקרון שמוביל את התכנון בפיתוח המוקדים הוא התועלת הציבורית, בדגש על המרחב הציבורי. בכל פרויקט שבו מתווספות זכויות ליזם – מתווספות תועלות ציבוריות לרווחת תושבי העיר, תוך שמירה על איזון נכון בין הצרכים ויצירת ערך מוסף".

התוכנית תפורסם לעיון הציבור ובעוד כ-60 יום תדון בה שוב הוועדה המקומית על מנת לקדמה לאישור.

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בואו להגיב ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הפורום הישראלי להתחדשות עירונית >>> להצטרפות

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות