banner
שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר
שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר

איך מעצבים דירה שמשמת לעבודה ולנופש בתל אביב?

מעצבת הפנים שלומית זלדמן עם דירה תל אביבית שמשמת לנופש משפחתי אורבני במהלך סופי השבוע וחופשות ובד בבד כדירת עבודה באמצע השבוע

תמונה: הדירה התל-אביבית // צילום: עמית גושר

על פניו, המילים נופש ועבודה נתפסות כשני קצוות הספקטרום, אך בדירה התל-אביבית שתכננה ועיצבה מעצבת הפנים שלומית זלדמן, ניכר כי הם משתלבים בהרמוניה תחת קורת גג אחת: אל המעצבת פנו בעלי הבית בבקשה לעצב עבורם ועבור בני ביתם דירה תל אביבית, שתשמש לנופש משפחתי אורבני במהלך סופי השבוע וחופשות ובד בבד תשמש כדירת עבודה באמצע השבוע. ניכר כי בפועל, הדירה, ששטחה עומד על 86 מ"ר בלבד, תוכננה בקפידה כך שתוכל לאכלס את כל אלה בצורה מרווחת שתעה על הדרישות, הצרכים והמאווים של בני הבית כולם.

עיצוב: שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר
עיצוב: שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר

חלוקת החללים מחדש
הדירה ממוקמת בבניין ישן במרכז העיר ללא הפסקה ואת שטחה הפנימי חילקה  זלדמן מחדש. החלוקה המחודשת נתפרה בהתאם למגבלות קונסטרוקטיביות של עמודים תומכים וקורות, ובכך יצרה סלון גדול, כייפי, מואר ומפנק ובד בבד שאר הפונקציות אוכלסו בצורה מדוייקת על מנת לנצל את המטראז' בצורה אפקטיבית. האווירה השולטת בחלל היא של לופט עירוני מודרני, לכן גם הצבעוניות היא מונוכרומטית עם נגיעות קלות של צבע.

עיצוב: שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר
עיצוב: שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר

החלון הגדול
כחלק מהרצון להשתמש במטראז' בתבונה, בכניסה לבית תכננה זלדמן ארון מחופה מראה, שמגדילה את החלל והוא משמש להתארגנות לפני היציאה מהבית וכארון פונקציונלי לתיקים, נעליים ושאר חפצים.

למעצבת ולבני הבית חשוב היה להפוך את החלון הגדול לאלמנט עיצובי מרכזי בחלל. בעבר האיזור שימש כמרפסת סגורה (כמקובל בבניה התל-אביבית של אמצע המאה שעברה) אך בתכנון החדש יצרה המעצבת גריד ובחרה בפרופיל בלגי שחור, כך שהחוץ נראה ממוסגר ומהווה מוקד לכל החלל המרכזי. להשלמת המראה הוסיפה זלדמן וילון רך ונעים עם נגיעת צבע. רצפת הבטון המוחלק בולטת בצבעוניות האפרפרה וממשיכה את הקונספט האורבני הנקי.  בד בבד, היא מייצרת אשליה אופטית של מרחב גדול כיוון שאין בה חיבורים, חריצים או חלוקה.

עיצוב: שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר
עיצוב: שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר

מטבח באפור כהה
צבעוניות המטבח מתבססת על גווני אפור כהה ושטחו קטן יחסית, שכן הוא משמש להכנת ארוחות קלות. עם זאת לזלדמן חשוב היה לשוות לו עומק ואופי, אותם השיגה באמצעות מסגרות דקות מסביב לדלתות. הדלפק,  שממשיך את הארונות, עשוי מעץ אלפון שעבר תהליך האפרה בכדי להתאימו לצבעוניות המונוכרומטית. המקרר מהווה גם הוא מוטיב עיצוב מרכזי. הקיר שמוביל מהמטבח לפינת האוכל נצבע בצבע שחור ומיועד לכתיבה עם גירים, ובחלקו העליון שולבו פתחי אוורר עגולים ושחורים במראה תעשייתי.

פינת אוכל רחבת ידיים ממשיכה את המטבח. היא מוקמה בסמוך לחלון ובכך נהנית מנוף אורבני ומאור טבעי. זלדמן בחרה בשולחן אוכל וכיסאות בגוני שחור וחום המשמשים במקביל לארוחות משפחתיות וגם לישיבות ולעבודה. הכיסאות אינם אחידים אך דומים, זאת על מנת ליצור גיוון, עניין ועושר עיצובי.

סלון דינמי
החלל הציבורי כולל את הסלון שנחשב גדול ביחס לשטח הדירה. במרכזו ספת עור חומה וליצדה כורסת שזלונג שחורה, המזכירה בתצורתה את זאת של לה קורבוזייה. זלדמן  שילבה שולחנות עגולים בכדי להעניק דינמיות לחלל ולשוות לו מראה יותר מעוגל, רך ו שלו. היא שילבה הדומים לישיבה קז'ואלית. ספריית הענק תוכננה בהתאמה אישית ומתפרשת על פני קיר שלם. היא שילבה את הספרייה בהרמוניה עם הקורות התומכות שנותרו מהתכנון הקודם. בעלי הבית אוהבים לקרוא ויש להם הרבה חפצים ולכולם יש מקום בספרייה. חלקה פתוחה וחלקה סגורה ובעלת דלתות אפורות וכחולות בגדלים שונים.

חדרי שינה מינימליסטיים
האגף הפרטי כולל חדר שינה זוגי עם חדר רחצה צמוד, חדר שינה נוסף וחדר רחצה נוסף. חדר השינה של בני הזוג עוצב בסגנון מינימליסטי אך כולל את כל צרכיהם. במהלך השיפוץ  הגדילו את מפתח החלון כדי להכניס כמה שיותר אור ואוויר. הרצפה חופתה בפרקט עץ חמים ואת המעבר לחדר הרחצה פתרה המעצבת בדרך מתוך הארון. זלדמן תכננה את דלת הכניסה לחדר הרחצה כחלק מארון הקיר, כך שבעצם הארון סובב את הכניסה לחדר הרחצה. פריט נגרות ייחודי ומותאם אישית לצורכי החלל מבלי לוותר על מקום או על פונקציות חשובות. פתחי מיזוג האוויר שולבו גם הם באלגנטיות בחלקו העליון של הארון.

חדר שינה מינמליסטי  // צילום: עמית גושר
חדר שינה מינמליסטי // צילום: עמית גושר

סגנון של Fish-bone בשחור ולבן לחדרי הרחצה
את חדר הרחצה תכננה זלדמן סביב החלון הקבוע בו , כך שהחלון הוא זה שקבע את מיקום הכיור בצד ולא במרכז כפי שבדרך כלל נהוג. הארון הכהה תלוי בכדי להעניק קלילות ועליו ניצב כיור קוריאן לבן ומעליו מראה שממשיכה את החלון שלידה. רצפת החלל ייחודית ומעניינת, חופתה באריחים עשויים שני סוגים של שיש והם הונחו בסגנון של Fish-bone בשחור ולבן. על הקירות השתמשנו במיקרו-טופינג – מריחות בטון באפור.

חדר הרחצה הנוסף חופה גם הוא במיקרו-טופינג על הקירות ומתהדר במראה אורבני ונקי- כיור קוריאן לבן תלוי וברזים במראה תעשייתי מובהק. במסדרון המוביל לחדר הרחצה שולב ארון שירות במסגרת עץ ורשת מפח מחורר שמאוורר את מכונת הכביסה ולמייבש שבפנים. כדי לחסוך במקום יצרה פתח לכביסה מלוכלכת מתוך חדר הרחצה הישר לתוך הארון. זה מייתר את הצורך בסל כביסה ומסתיר את הבלגן.

עיצוב: שלומית זלדמן // צילום: עמית גושר
חדר רחצה בשחור ולבן // צילום: עמית גושר

ואיך אפשר בלי תאורה למיקוד האווירה
התאורה בבית משלבת בין פסי תאורה תעשייתיים לפסי צבירה עם ספוטים היוצרים תאורה דינמית בהתאם לתרחיש המתבקש בחלל בכל רגע נתון- תאורה ממוקדת וחזקה במהלך ישיבת עבודה או תאורה רכה ומעומעמת כשמבלים עם המשפחה. גוף התאורה התלוי במראה תעשייתי בחדר הרחצה הוא היחידי שמשתלשל מהתקרה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות