banner
התחדשות עירונית ביפו | אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ
התחדשות עירונית ביפו | אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ

כיצד תשפיע האדריכלות על בניינים שעוברים התחדשות עירונית?

האדריכל מיקלה סימאונה: "אני מאמין שבעוד כמה שנים, השכונות הללו יהיו פסל ארכיטקטוני בזכות ההתחדשות העירונית ועד אז כל מבנה ומבנה בשלב זה הוא יוצא דופן בנוף היפואי"

הדמיה: תכנון – אדריכל מיקלה סימאונה

בעוד ההתחדשות העירונית צוברת תאוצה באזורי הביקוש ובפרט בתל-אביב, עשרות פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי כבר יצאו לדרך וחלקם אף הושלמו ומאפשרים לקבל את תמונת המצב האדריכלים על חזות פני הערים המתחדשות.

מבנים שעמדו במשך עשרות שנים רעועים ומוזנחים, ממקמים את עצמם מחדש כסצנה אדריכלית מפוארת, כדוגמת הבניינים של האדריכל מיקלה סימאונה, המתמחה בתכנון מבני בוטיק פרטיים ומסחריים, שהצליח להפיח חיים חדשים בבניינים הישנים, תוך התייחסות לרבדים וויזואליים, מערכתיים ושילובם בסביבה המתחדשת.

התחדשות עירונית יפו // תכנון: אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ
התחדשות עירונית יפו // תכנון: אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ

מהשדרה החמישית של ניו-יורק לתמ"א 38 בתל אביב
המבנה הממוקם מול חוף הים באחד האזורים היוקרתיים בתל-אביב שתכנן ועיצב האדריכל במסגרת תכנית תמ"א 38, נתפס כאחד המרשימים והמיוחדים בישראל. הוא משתלב היטב בסביבתו על אף שנראה כאילו נלקח היישר מהשדרה החמישית בניו יורק.
סימאונה השכיל לצקת את כל האלמנטים המגדירים יוקרה ולייף סטייל עם אלמנטים שמאפיינים את ההתחדשות העירונית, כך שהוא לקח בחשבון את מצוקת החניה, החללים הקטנים, התחשב בכיווני האוויר תוך ניצול מקסימאלי של הים, לקח בחשבון שעוד כמה שנים בניינים גבוהים נוספים יוקמו בשכנות, וכמובן את מאפייני היוקרה של הבניין.

אדריכל מיקלה סימאונה // צילום: עודד סמדר
אדריכל מיקלה סימאונה // צילום: עודד סמדר

"המגרש עליו ניצב הבניין הישן צר וארוך, כך שנפלה החלטה לתכנן דירה בכל קומה, עם 4 כיווני אוויר וניצול מקסימאלי של הים כך שהצד המערבי דומיננטי מביניהם עם ויטרינות ענק", מסביר סימאונה. הכניסה לכל דירה מתבצעת הישר מהמעלית, מה שחוסך את הצורך בלובי וכתוצאה חסכון בחללים הציבוריים. כמובן שהדיירים ייהנו מחדר כושר, וחדר לאונג' וגם החניה מאופיינת בסטנדרטיים הגבוהים ביותר של התחדשות עירונית, עם חניון תת קרקעי, הממוקם 3 קומות מתחת לקרקע, אליו מגיעים באמצעות מעלית גדולה המיועדת לרכב.

"חזיתות המבנה מרשימות במיוחד, הן חופו אבן סינטטית העמידה בתנאי האקלים והלחות באזור. אין ספק שהבניין  הינו דוגמא יוצאת דופן, איכותית, אלגנטית ועשירה לנושא התחדשות עירונית, עם הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש", אומר סימאונה.

פרוייקט התחדשות עירונית | תכנון: אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ
פרוייקט התחדשות עירונית | תכנון: אדריכל מיקלה סימאונה // יחצ

פינוי בינוי בשכונת ע'גמי
פרוייקט נוסף מבית  היוצר של האדריכל סימאונה, בעל סממנים דומים, נמצא בשכונת עג'מי ביפו. מבנה רעוע, שנכלל בפרוייקט פינוי – בינוי. המבנה משתרע על שטח קטן יחסית של 250 מ"ר, ומיועד להפוך למבנה ארכיטקטוני עשיר. "בחרתי מאפיינים חיצוניים של בית פרטי, כשלמעשה זהו בנין עם 3 דירות. לבניין עצמו בחרתי עיצוב אותנטי, שיהווה מוקד משיכה באזור. אני מאמין שבעוד כמה שנים, לא הרבה, השכונות הללו יהיו פסל ארכיטקטוני בזכות ההתחדשות העירונית, עד אז, כל מבנה ומבנה בשלב זה  הוא יוצא דופן בנוף היפואי", מסכם האדריכל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות