banner
פרוייקט היילין // צילום: החברה לפיתוח והתחדשות עירונית
פרוייקט היילין // צילום: החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

אחרי 11 שנה: פרויקט פינוי בינוי ברמת גן מתאכלס

הפרויקט, שכולל הקמת 285 דירות חדשות במקומן של 84 דירות קיימות, ידע דרך ארוכה של אישור תוכניות, התנגדויות ובסופו של יום – אכלוס הבניין הראשון: "הפיכת המתחם לפרויקט מודרני באמצעות תהליך פינוי בינוי מורכב הוא הישג יוצא דופן להתחדשות העירונית בישראל"

עד כמה קשה הדרך להתחדשות עירונית בישראל? אחרי 11 שנים, פרויקט פינוי בינוי ב"משולש עלית" ברמת גן  מתאכלס עם הבניין הראשון מבין שניים.  במהלך קידום הפרויקט, הכולל בניית 285 דירות חדשות שיתרמו לאיכות חיי הדיירים וביטחונם, הוא ידע לא מעט חסמים ולמרות הכל, הצליחו היזמים להקדים את אכלוסו בשנה, בצל משבר הקורונה. 

בדרך להצלחה, הוגשו עשרות התנגדויות לפרויקט לוועדה המחוזית על ידי שכנים בבניינים סמוכים, זאת בסמוך אישור התב"ע (תוכנית בניין עיר) שאושרה בשנת 2014. בהמשך עברו ההתנגדויות להליך משפטי והוגשה כנגדו עתירה מנהלית אולם היא נדחתה ביוני 2014. בסופו של דבר, כעבור שלוש שנים, יצא הפרויקט לשלב הביצוע באוגוסט 2017.

לאחרונה סיפרו דיירים במתחם ל"מגדילים" בהתרגשות על תחושת ההצלחה. "לאחר 11 שנים של המתנה, זו הרגשה מדהימה ממש כאילו זכינו במפעל הפיס. לפני שהתחיל הפרויקט האזור היה כמו מעברה, אמר יהודה מרציני, מדיירי המתחם הישן, וציין כי: "לפני 21 שנה קנינו דירת 3 חדרים בשטח 80 מ"ר בקומה שלישית, ללא מעלית ב-177 אלף דולר. גידלנו בה שלושה ילדים שהיום הם בני 25 (תאומים) ובת, בת 18, שיכנסו איתנו בעזרת השם לבית החדש. הדירה הישנה שלנו הייתה משופצת ומאוד יפה בפנים, אבל בחוץ הבניין נראה קטסטרופה. הייתי מתבייש להזמין אנשים אלינו הביתה בגלל איך שהבניין היה נראה".

הפרויקט, הממוקם במתחם "הייליין", ברחוב המתמיד 19-21 ברמת גן והוא כולל כאמור 285 יח"ד, בשני מגדלים בני 30 קומות כל אחד, במקומן של 84 דירות ישנות וחמש חנויות. חברת  ים סוף נדל"ן מקבוצת פפושדו, שזכתה במכרז שערכו  בעלי הדירות במתחם בליווי ובאמצעות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, הקימה את הפרויקט, שתוכנן על ידי  אדריכל גיל שנהב, ממשרד כנען שנהב אדריכלים. את בעלי הדירות ייצג עו"ד יריב בר-דיין, את היזמים ייצג עו"ד אבי בבג'נוב ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'. בחודשים הקרובים יושלם פינוי המתחם ותחל בנייתו של המגדל השני.

אדריכל גיל שנהב // גיא גלעד
אדריכל גיל שנהב // גיא גלעד

גיל שנהב, מסר כי: "הפיכת המתחם לפרויקט מודרני באמצעות תהליך פינוי בינוי מורכב הוא הישג יוצא דופן להתחדשות העירונית בישראל. זהו מתחם ייחודי הנמצא בעצם בשער הכניסה המערבי לעיר רמת גן בסמוך לעורקי תחבורה  ובמיוחד הרכבת הקלה ומרכזי תעסוקה מרכזיים. 89 המשפחות  הוותיקות ובעלי הנכסים אשר עד לפני מספר שנים התגוררו בבנייני שיכון מתפוררים עם תשתיות קורסות , הצליחו בזכות שיתוף פעולה ויחסי אמון לשפר באופן ניכר את חייהן ולמרות שהיו רגעים לאורך הדרך שנדמה היה כי הפרויקט לא יקום , לבסוף הנחישות  של בעלי הדירות והחברה המייצגת אותם , אשר לא ויתרו הוכיחה את עצמה והפרויקט הצליח".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות