banner
באדיבות אליתה ליוינג // יחצ חול
באדיבות אליתה ליוינג // יחצ חול

לרגל ט"ו באב: מכניסים את האדום הביתה

הוא דרמטי, נועז והולם במדויק את ט"ו באב, הלא הוא יום האהבה העברי: שלא במקרה, עיצוב שמשלב בתוכו מסות נכבדות של אדום מעורר עניין ומושך תשומת לב. חובבי אדום התפקדו – כך תשלבו את האדום בביתכם

בלי לשים לב, לכל צבע שנבחר לשלב בבית יש השפעה אדירה על התחושות, המאווים והאנרגיות שלנו. כל גוון משפיע פסיכולוגית על הלך הרוח, רושם, דימויים וסמליות תרבותית. וכל גוון הוא למעשה תדר חשמלי הנקלט במוחנו, ומפעיל אזורים שונים בו.

לא בכדי הצבע האדום העסיק לא מעט את החוקרים לאורך השנים. הוא צבע דומיננטי וממריץ שמעורר תגובה רגשית עזה ופורט על מרבית החושים. גם אם משתמשים בו במתינות יחסית הוא עדיין בולט מאוד ביחס לאחרים. זוהי אחת הסיבות בגינן מרבית המעצבים מרבים להשתמש בו כצבע שמאזן צבעוניות מונוכרומטית או מונוטונית (על טהרת הלבן, האפור והשחור), בפרט בעיצוב המודרני והקר אך לא רק. גוונים של אדום שנוטים לכתום הולמים צבעים חמים יותר כמו צהוב, חום, שמנת ואפילו ירוק. יחד הם מייצרים מנעד צבעוני, חמים ורך יותר. 

גולדשטיין גלרי טפט // צילום: יחצ חול
גולדשטיין גלרי טפט // צילום: יחצ חול

הצבע האדום משמש בעיקר ליצירת הדגשים. מעטים הבתים בהם נראה קירות שלמים שצבועים בטונים כאלה או אחרים שלו. בין אם נעזר בו ברמת אקססוריז כמו כריות, שטיחים או וילונות סביר שהוא מייד ייצר אפקט דרמטי, אפילו תיאטרלי בחלל הספציפי. המלצת המעצבים היא להימנע מלהשתמש בו במסות גדולות פשוט מכיוון שהוא יסיט את תשומת הלב מהמכלול ויגרום לעין להתמקד בו. ברוב המקרים, מומלץ להסתפק בפריט או שניים. הם לגמרי יספיקו ויהפכו גם כך ל-FOCAL POINT  בחדר. 

אם בחג האהבה עסקינן, קשה להתעלם מיתרונותיו של הצבע האדום בחדרי השינה, שבמינונים הנכונים יכול לעשות רק טוב. לרוב כלי המיטה, האביזרים והטקסטיל בחדר השינה הם בהירים אז מומלץ לעזור אומץ ולבחור בחיפוי או טפט עם דוגמה או טקסטורה שכולל ניואנסים של אדום. כך ניתן להוסיף עניין בחלל ולייצר בו עומקים ורבדים נוספים. 

מומלץ בחום לתת דגש על המרקם והחומר עצמו – יש לזכור שלפריט אקרילי בגוון אדום תהיה נוכחות שונה מפריט קטיפה באותו צבע. נכון יהיה לומר שככל שהמרקם של האלמנט יהיה עבה, מחוספס, מבריק או עשיר יותר כך הפריט האדום יהיה נוכח ובולט יותר.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות