banner
אודי דרזנר // צילום: אייל טואג
אודי דרזנר // צילום: אייל טואג

מה לדרוש מהיזם בפרויקט ההתחדשות עירונית הכולל מתקני חניה?

אודי דרזנר, מנכ"ל פרומוט מתקני חניה, עושה סדר במידע ומביא 4 עצות חשובות לדיירים שמקדמים פרויקט התחדשות עירונית – כל מה שצריך לבדוק על מתקני חנייה לפני שיוצאים לדרך

מגדילים 01.02.2022

"ברבים ממיזמי ההתחדשות העירונית המקודמים כיום מתבצעת התקנה של מתקני חניה, וזאת בשל יכולתם לספק מספר רב יותר של מקומות חניה בשטח נתון", אומר אודי דרזנר, מנכ"ל פרומוט מתקני חניה. לדבריו, "כמו בכל תחום, גם בתחום המתקנים יש מגוון של סוגים ואיכויות, ועל דיירי הבניינים לדעת מה לשאול ומה לדרוש מהיזם, על מנת שלא ימצאו את עצמם עם מתקן חניה כושל או בעייתי בסיום הפרויקט".

המלצה 1: לדרוש מהיזם מוצרים שעומדים בדרישות התקן הישראלי
"בישראל קיים מזה 16 שנה תקן למתקני חניה. התקן זהה לתקן האירופי, ונועד להבטיח את איכות ובטיחות השימוש במתקנים. מסיבותיה, עד היום לא הפכה המדינה את התקן למחייב, וכך מאפשרת הצפה של השוק במוצרים לא תקניים ולא בטיחותיים, שלא פעם זוכים להעדפת היזמים בשל מחירם הנמוך, ומי שמשלם בסופו של דבר את המחיר הם הדיירים.
"לכן, המלצתנו לדיירים היא לדרוש מהיזם אך ורק מוצרים שעומדים בדרישות התקן הישראלי והאירופי, וכן לדרוש כי בגמר ההתקנה ייבדקו על ידי בודק מוסמך בהתאם לדגם המערכת שהותקנה. במצב שבו התקן אינו מחייב, הדרך היחידה כיום לוודא שמתקני החניה עומדים בתקן היא לקבל חותמת של מכון תקינה עולמי עבור מתקני החניה שהותקנו בפרויקט ולא להסתמך רק על הצהרה של החברה עצמה או בודק מוסמך מטעמה". 

המלצה 2: לוודא כי הספק מייצג יצרנית גדולה ויציבה
"דבר נוסף שעל הדיירים לוודא, הוא כי הספק מייצג יצרנית גדולה יציבה ומוכרת, כזו שתוכל להמשיך ולספק חלקי חילוף לצורך תחזוקת המתקן לאורך השנים הרבות שבהן יפעל המתקן. מאותה סיבה מומלץ לוודא כי לספק המתקן יש יכולת לספק לבניין שירות ברמה גבוהה בשנים שלאחר ההתקנה. אמנם אין הכרח כי ההתקנה והשירות ייעשו על ידי אותו הגורם, אך מדובר במצב הרצוי, שכן לספק יש את הגישה המיטבית, ובמחירים הטובים ביותר, לחלקי החילוף השונים שיידרשו לאורך שנות פעולת המתקן."

המלצה 3: בניית תשתית שתאפשר טעינה חשמלית
"דרישה נוספת וחשובה שעל הדיירים לדרוש מהיזם היא בניית תשתית שתאפשר טעינה חשמלית של הרכב החונה על מתקן החניה, וזאת גם אם כיום הדיירים אינם זקוקים לכך, שכן על פי ההערכות, כבר ב-2030 רוב כלי הרכב בכבישים יהיו בעלי הנעה חשמלית.  אם הוספת טעינה חשמלית למתקן חניה מכני עוד אפשרית לאחר ההתקנה, הוספת טעינה חשמלית למתקן חניה אוטומטי לאחר ההתקנה היא לא ישימה כלכלית. לכן על מנת להימנע מעוגמת נפש בעוד מספר שנים, יש לוודא עם היזם כי המתקן והתשתיות יאפשרו בעתיד טעינה".

המלצה 4: אין טוב ממראה עיניים
"הטיפ האחרון והפשוט ביותר: דברו עם ממליצים, דיירים שגרים בבניין בו קיימים מתקני חניה דומים ושמעו מהם על חוויית השירות והשימוש שלהם. לכו לראות מתקנים עובדים – אין טוב ממראה עיניים! נכון, מדובר בהשקעה של זמן, אך זו צפויה לחסוך לכם הרבה כאב ראש בהמשך".

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

לכנס הנדל"ן השנתי | כל בכירי הענף במקום אחד!

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות