banner
הדמיית הפרויקט: משרד ישר אדריכלים
הדמיית הפרויקט: משרד ישר אדריכלים

חולון דוהרת קדימה: אושרו שלוש תוכניות ענק בהיקף של 1,100 יח"ד וכמיליון מ"ר לתעסוקה

שלושת התוכניות משלבות מגורים ותעסוקה באזור התעשייה המתחדש של העיר. ראש העיר, מוטי ששון: "כשנצליח לערב בין מגורים ותעסוקה בצורה ראויה, נשפר את איכות חיי התושבים". מהנדס העיר אדר' אביעד מור: "לא חוששים להציב יעדים שאפתניים"

ועדת המשנה לתכנון ולבנייה חולון אישרה שלוש תוכניות ענק לתעסוקה ולמגורים באזור התעשייה והתעסוקה של העיר, בהיקף כולל של כמיליון מ"ר לתעסוקה ותעשייה וכ- 1,100 דירות בשטח של 104,000 מ"ר. בעירייה מציינים כי: "תוכניות אלה הינן חלק מהמדיניות העירונית להתחדשות האזור, כפי שבא לידי ביטוי בתוכנית המתאר שהוגשה לוועדה המחוזית". 

התוכניות ממוקמות לאורך רחוב המלאכה ותואמות כאמור לתכנית המתאר הכוללנית, המגדירה קיבולת של עד 4,810 יח"ד באזור התעשייה של חולון. מדובר בשלושה מתחמים, בהם ארבע חלקות:

חלקה 21 מציעה תוכנית עירוב שימושים עם כ- 310,000 מ"ר לתעסוקה, כ-10,000 מ"ר למסחר וכ- 840 יחידות דיור למגורים, בבינוי מרקמי של בניינים בני 9 קומות ומגדלי מגורים של בין 30-40 קומות בעירוב שימושים. עוד מציעה התוכנית כ-22 דונם שטחים ציבוריים. שימושי המגורים יהיו בסמוך לציר הירוק ושכונת המגורים ושימושי המסחר והתעסוקה לאור ציר המלאכה. יתר החלקות בתוכנית (27,28,34), בהן חלקות בבעלות רמ"י, משתרעות על פני כ- 358,500 מ"ר וכוללות תוספת זכויות למתחמי תעסוקה. מדובר בכ-263 יח"ד למגורים (כמחציתן בחלקה 28), כ-24,400 מ"א למסחר, כ-320,000 מ"ר לתעסוקה וכ-14,100 מ"ר לשטחי ציבור מבונים. יש לציין כי במסגרת התוכנית מוצע לקדם הליכים הכוללים שינוי ייעוד קרקע והפקעות.  יזם התוכנית הנה חברת גב ים. אדריכל התוכנית הוא משרד ישר אדריכלים. 

מוטי ששון // באדיבות דוברות העירייה
מוטי ששון // באדיבות דוברות העירייה

ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית חולון, מוטי ששון, ציין כי: "באמצעות התוכנית בכוונתנו להוסיף אלפי מקומות תעסוקה חדשים בעיר ויש בכוחה לייצר תנועה וחיוניות ברחובותיה הראשיים של העיר, לעודד הליכתיות, לאפשר מסחר מקומי וכן לתת מענה למגורים עבור מגוון אוכלוסיות. הדרג המקצועי הונחה לבחון את שילוב המגורים ברובע העסקים לאורך תוואי מערכות הסעת ההמונים – הרכבת הקלה והמטרו, ובצמידות לשכונת המגורים, ולאחר בחינה מעמיקה של כושר הנשיאה החלנו ליישם זאת. "אנו עושים זאת בשום שכל ובזהירות מירבית לאחר שבחנו גם את התועלת הציבורית מעירוב שימושים שכזה. כשנצליח לערב בין מגורים ותעסוקה בצורה ראויה, נשפר את איכות חיי התושבים בכך שיצטמצם המרחק בין מקום המגורים למקום העבודה, וכתוצאה מכך יקטן השימוש ברכב הפרטי – זהו יעד תחבורתי וסביבתי ראשון במעלה". 

אדר' אביעד מור // צילום: עיריית חולון
אדר' אביעד מור // צילום: עיריית חולון

 מהנדס העיר אדר' אביעד מור: "תוכנית גב ים מוכיחה שוב את חשיבותה של ראייה אסטרטגית ותכנון כוללני. כאשר רשות מקומית מובילה את המדיניות ומבססת זאת על ערכים ניתן בנקל לקדם תכנון מפורט באופן מהיר וללא ויתור על איכות התוצרים האדריכליים. זו גם הסיבה שאנו לא חוששים להציב יעדים שאפתניים אשר באים לידי ביטוי בתכניות העירוניות. השוק הפרטי מזהה זאת ויודע להגיב בצורה נכונה ולקדם פרויקטים. בימים אלו אנו מקימים אגף חדש לתכנון ולפיתוח מואץ כדי לתת מענה ליוזמות הרבות שמוגשות כיום לוועדה המקומית". 

בעירייה מציינים עוד כי: "התוכניות מחברות בין שכונת המגורים, השידרה הירוקה ורובע העסקים על ידי יצירת מתחם מוטה הולכי רגל ורוכבי אופניים ומציעות תעסוקה, מסחר, שימושי מלאכה, שטחים ציבוריים מבונים ומגורים.  הבינוי בתוכניות אלה מבוסס על רשת רחובות המשכית ומערכת של שטחים פתוחים רציפים ואיכותיים, כחלק ממדיניות עירונית לחשיבות המרחב הציבורי כמרחב הליכתי מוטה הולכי רגל וחיזוקם של מערכות הנוף והטבע העירוני".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות