banner
תל אביב // depositphotos
תל אביב // depositphotos

הביקוש למזרח תל אביב עולה ואיתו גם התמורות לדיירי פרויקט פינוי בינוי הכולל 85 דירות

שמאי המקרקעין איציק רפאל: "בתחילת התהליך, לפני כעשור, מחירי הדירות באזור עמדו על כ-20,000 ₪ ואף פחות, הרי כיום אנו עומדים על כ-30,000 ₪ למ"ר והצפי הוא להמשך עליית מחירים"

100% מהדיירים חתמו על ההסכמים לביצוע פינוי בינוי במזרח העיר תל אביב-יפו, כאשר בקשת היתר לקראת ביצוע הוגשה בשמם על-ידי עו"ד אלי סגל ממשרד יהב ושות', כך מעדכן היום שמאי המקרקעין בפרויקט, איציק רפאל. במסגרת הפרויקט, הממוקם ברחוב דרך הטייסים 92 במזרח תל-אביב, ייהרס בניין רכבת בן 24 דירות ויוקם מגדל מגורים חדש בן 15 קומות עם 85 דירות חדשות. בדירות הקיימות מחזיקים בעלים פרטיים. התב"ע אושרה בוועדה המחוזית תל-אביב בשלהי 2019, בהמלצת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. 

איציק רפאל // צילום: יח"צ
איציק רפאל // צילום: יח"צ

לדברי רפאל: "מזרח תל אביב הופך להיות אזור ביקוש משמעותי ובהתאם מחירי הדירות עולים. אם בתחילת התהליך, לפני כעשור, מחירי הדירות באזור עמדו על כ-20,000 ₪ ואף פחות, הרי כיום אנו עומדים על כ-30,000 ₪ למ"ר והצפי הוא להמשך עליית מחירים".

את הפרויקט הובילו הדיירים, שמינו למנהל מטעמם את יורם אסידון מחברת אתוס – ייזום, ניהול וייעוץ התחדשות עירונית. יחד עם אסידון ליוו את הדיירים האדריכל דודי גלור ומשרד שמאי המקרקעין 'קמיל-טרשנסקי-רפאל' כאמור.
עוד מציין רפאל כי: "בהליך המכרזי ביחס ליזם הפרויקט נבחרה חברת אאורה. במסגרת ההליך שניהלה מנהלת הדיירים הושגה תוספת שטח משמעותית לדירות הקיימות וכן מרפסת בשטח של 12 מ"ר בקומות גבוהות. בסך-הכול יכלול המבנה החדש 9,014 מ"ר, מתוכם 6,400 מ"ר מעל הקרקע ו-2,600 מ"ר מתחת לקרקע. במסגרת התמורות לדיירים תקצה אאורה סכום של מיליון ורבע שקל לטובת סבסוד אחזקת המבנה החדש עבור בעלי הדירות הקיימות, שיחזרו להתגורר בו, לתקופה משוערת של 10 שנים". 

עוד לדבריו, "העובדה שבעלי הדירות התארגנו באמצעות מנהלת דיירים שמרה על זכויותיהם לאורך כל התהליך, ובמסגרת זו הושגו תמורות שלא היו מושגות בהליך בו מתקשרים הבעלים ישירות עם יזם מתחילת הדרך. הפרויקט מהווה בשורה חשובה נוספת בהתפתחות ובהתחדשות העיר גם בחלקה המזרחי, תוך הגדלת היצע הדיור, כניסתה של אוכלוסייה צעירה, פיתוח כלכלי משמעותי ועד לבניית תשתיות חיים וסביבה חדשות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות