banner
מתחם קדושי מצרים ביהוד // צילום פרטי
מתחם קדושי מצרים ביהוד // צילום פרטי

הפשרה בפינוי בינוי יהוד: קרקע משלימה בגני יהודה ותוספת 164 יח"ד

תחקיר "מגדילים" חשף לפני שנה את שערוריית התוכנית, שקודמה ללא פתרון לקרקע משלימה ובזמן שבעירייה התנגדו לציפוף השכונה. כעת היא אושרה להפקדה בותמ"ל עם קרקע משלימה בגני יהודה ותוספת של 164 יח"ד לפרויקט

לפני כשנה חשף "מגדילים" את שערוריית הקרקעות המשלימות על רקע פרויקט פינוי בינוי שנתקע בעיר יהוד במשך כ-13 שנה. ברקע לתחקיר עמד המאבק מאחורי הבטחות המדינה לקרקע משלימה, לצד אוזלת ידם של הותמ"ל ומשרד הפנים דאז, לצד החלטות עצמאיות שמקבלת מועצת רשות מקרקעי ישראל – בעוד הקרקעות עצמן מצויות בכלל בהליכים משפטיים מול הבעלים ואינן זמינות לבנייה. בתוך כך, סירבה העירייה להעניק זכויות בנייה במתחם עצמו ולצופף את השכונה. בתגובה לתחקיר, הבטיחה דאז רשות מקרקעי ישראל: "נסייע לגבש מתווה אופטימלי". 

ואכן, לפני 3 חודשים דיווחו בעירייה כי נמצא פתרון בדמות קרקעות משלימות אחרות שתקצה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), במקומן של קרקעות שלא היו ברות מימוש ואשר הובטחו לעיר במסגרת הסכם הגג.

כעת מודיעה הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), כי החליטה להפקיד את התוכנית, תוך שני שינויים שבוצעו, האחד הקצאת קרקע משלימה בגני יהודה והשני תוספת של 164 יח"ד, כאשר במקור תוכננו להבנות 950 יח"ד חדשות ופועל אושרו 1,1150 יח"ד. 

התוכנית, המקודמת על ידי קבוצת "כתב" בשיתוף עיריית יהוד, משתרעת על שטח של 35 דונם, ברחובות קדושי מצרים, ביאקובסקי והרצל וכוללת 15 מבנים קיימים בני 3-5 קומות עם 330 יחידות דיור, שבמקומם יוקמו שלושה מתחמי מגורים בהם 1,150 יחידות דיור שייבנו ב-14 מבנים של 9-17 קומות. מתוך כלל יחידות דיור, 230 יוקצו עבור דירות קטנות. במבני המגורים, ישולבו שטחי מסחר ומבני ציבור בקומות הקרקע. בנוסף, התוכנית כוללת הרחבת רחובות, יצירת מדרכות, הקמת שבילי הולכי הרגל ושבילי אופניים. התוכנית נערכה על ידי כנען שנהב אדריכלים.

ממינהל התכנון נמסר כי: "לצורך מימוש הפרויקט, ולאור מגבלת הגובה החלה עליו (בשל הסמיכות לנתב"ג), התוכנית נדרשת לקרקע משלימה. רשות מקרקעי ישראל מכירה בחשיבות הפרויקט והמענה לנושא זה יינתן על ידה בשיתוף עם עיריית יהוד". 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, שלומי הייזלר: "הוותמ"ל פועל באחריות ובמהירות כדי לתת מענה ללב העיר של יהוד בדגש על מבנים במצב ירוד המשוועים להתחדשות. מדובר בתוכנית שמציעה תכנון עירוני עדכני שיחזק את העירוניות וישדרג את המרחב הציבורי".

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת ליצירת תיאום ושותפות בין השוק הפרטי, השלטון המקומי והגופים הממשלתיים. התוכנית שאושרה ביהוד היא פרי מאמץ משותף של כל המעורבים".  

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות