banner

"עבודה קשה מניבה תוצאות, ללא תלות בהכרח במקום ממנו הגעת"

עו"ד אפרת רחמים פועלת בתחום הנדל"ן כבר 16 שנה ועוסקת בתחומים מגוונים בתחום. עו"ד רחמים סבורה שיש לא מעט נשים בתפקידי מפתח, ותשמח לראות אף יותר. על פי עו"ד רחמים: "ההתמודדות שלנו עם אתגרים, ככל שלא נירתע מהם, מסייעת לנו לצמוח". צפו בפרויקט מיוחד ליום האישה 2021

עו"ד אפרת רחמים, שותפה במחלקת הנדל"ן במשרד עוה"ד סלומון, ליפשיץ ושות' פועלת בענף הנדל"ן כבר שנים ארוכות. 

מתי ואיך נכנסת לתפקיד או לעולם הנדל"ן?
"אני עוסקת בתחום הנדל"ן מזה כ-16 שנה. בתחילת דרכי כמתמחה במשרד, נחשפתי למגוון רחב של תחומים. עוד בתחילת הדרך, מצאתי את העבודה במחלקת הנדל"ן מעניינת ומספקת יותר מתחום העיסוק במחלקות אחרות להן סייעתי. אני אוהבת את תחום הנדל"ן בזכות המפגש עם האנשים, וגם בגלל שבכל עסקה יש עניין חדש ואחר. אנו פוגשים מגוון רחב של לקוחות, וכל לקוח שם דגש על דברים אחרים בעסקה אותה הוא מבצע וצריך לדעת לייעץ לו במגוון נושאים ועניינים. כאשר מדובר בלקוחות פרטיים הרוכשים בית או דירת מגורים, אנו פוגשים אותם בזמן בו הם מקבלים החלטות שהן בין החשובות בחייהם, ולרוב, כשהם עושים את העסקה הכי גדולה שלהם, שעבורה עמלו וחסכו. כיף להיות לצידם של הלקוחות ברגעים החשובים הללו ולסייע להפוך חלום למציאות". 

מה המומחיות שלך ובמה את מתרכזת כיום?
"אני מתמחה בעיקר בליווי דיירים, יזמים וקבלנים ברכישה ומכירה של קרקעות ודירות, בדיווחים לרשויות המס ובייצוג יזמים ודיירים בתוכניות להתחדשות עירונית. בנוסף, אני מטפלת בעסקאות שמתבצעות במסגרת הליכים של כינוס נכסים ובעריכת הסכמים מסוגים שונים, לרבות שכירויות. בשלוש השנים האחרונות טיפלתי, בין היתר, במכירתם של מעל 100 מגרשים בפרויקט מסוים, ובימים אלו אני מקדמת את הליך רישום הזכויות בפרויקט. שלב הרישום המיוחל הגיע לאחר שהשלמנו הליך איחוד וחלוקה בו הפכו שלוש חלקות לכ-160 חלקות חדשות ונפרדות. השלמת עסקה, בעיקר לאחר הליך מורכב וארוך שסופו ברישום, מסבה לי סיפוק ונחת לאור הידיעה שסייעתי לשפר את מצב רישום הזכויות עבור הלקוחות, תהליך שיש בו בדרך כלל גם כדי להשביח את זכויותיהם, ומקל על ביצוע פעולות במקרקעין, לרבות מכירתן של הזכויות". 

היית רוצה לראות יותר נשים בתפקיד בכיר כמו שלך?
"בוודאי שאשמח לראות יותר נשים בתפקידים בכירים. אני חושבת שבשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר נשים בתפקידי מפתח וזה מאוד משמח. מה שחשוב הוא להאמין בעצמך. כמי שגדלה בעיירת פיתוח ללא תקציבי חינוך גבוהים, אני יודעת לומר שעבודה קשה מניבה תוצאות, ללא תלות בהכרח במקום ממנו הגעת. כמובן שלכל אורך הדרך עמדה לצידי משפחתי התומכת והמפרגנת שתמיד האמינה בי, והמנהלים שלי שהעניקו לי את ההזדמנות להוכיח את עצמי ובכך סייעו להעצים את היכולות שלי". 

יש זמן לתחביבים ומשפחה?
"את הזמן הפנוי אני מקדישה בעיקר למשפחה עם דגש על האיכות ולא על הכמות. אני משתדלת שהזמן הזה יהיה "זמן איכות" אמיתי. מאז הקורונה אני גם עושה פילטיס לפחות שלוש פעמים בשבוע ואת היום שלי אני אוהבת לסיים עם סדרה טובה או ספר טוב. לאחרונה התחלתי להתנדב בעמותת "הבנק החברתי למזון תינוקות" שמטרתה היא איסוף תמ"ל עבור תינוקות רעבים". 

משפט מעורר השראה לסיכום:
"אני שמחה להיות במקום שאני היום. אני שלמה עם הדרך שעשיתי, ומוקירה תודה למשפחתי, לשותפים הבכירים בפירמה שמסייעים לי לצמוח, ולכל מי שסובב אותי. לאחרונה נתקלתי במשפט שאומר ש'מהמקלות בגלגלים אפשר לבנות סולם' – כלומר ההתמודדות שלנו עם אתגרים, ככל שלא נירתע מהם, מסייעת לנו לצמוח". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות