החברות הזרות נגשו למכרז לסלילת כביש כניסה חדש לירושלים // depositphotos

החברות הזרות נגשו למכרז PPP לסלילת כביש כניסה חדש לירושלים

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו: "תחרות בריאה מובילה לייעול בתכנון"

כרמלה קופר 09.03.2018

 "ההצעות במכרז התקבלו לאחר הליך תכנון אלטרנטיבי, אשר אפשר למציעים לבטא את יתרונות המגזר הפרטי לחסכון בזמן, כסף ובתועלות סביבתיות", אומרים באוצר.

מחברים את כביש 1 לירושלים
כביש הגישה החדש יחבר את כביש ארצי מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים והוא יכלול שתי מנהרות,  תחת השכונות יפה נוף והר נוף וכן, שלושה מחלפים באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק). "הכביש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב, אשר תקל על עומסי התנועה ותצמצם את זמן נסיעת הנהגים על הכביש", אומרים באוצר.

הכביש יבוצע בשיטת PPP – Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנה. ועדת המכרזים הבינמשרדית לפרויקט כביש מספר 16 המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל, פרסמה את המכרז בחודש נובמבר 2016. בניית הכביש צפויה להתחיל בשנת 2019 ופתיחתו לתנועה בשנת 2023.

החשב הכללי, רוני חזקיהו, ציין כי: "תחרות בריאה מובילה לייעול בתכנון, לצד השגת מחיר אופטימלי למשק. כביש 16 הצפוי להתבצע בשיטת ה-PPP, יצטרף לשיתופי פעולה מוצלחים נוספים אותם הוביל אגף החשב הכללי, ביניהם כביש חוצה ישראל, כביש 431, הרכבת הקלה בירושלים ומנהרות הכרמל, וכן, מתקני התפלת מים ושדות סולאריים".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות