banner
חברות חדלות פירעון בישראל מחזירות רק 62.6% מהחוב שצברו // depositphotos
חברות חדלות פירעון בישראל מחזירות רק 62.6% מהחוב שצברו // depositphotos

חברות חדלות פירעון בישראל מחזירות רק 62.6% מהחוב שצברו

שיעור ההחזר בישראל הוא נמוך מממוצע מדינות ה-OECD – שם שיעור פרעון החובות לחברות בקשיים עומד על ממוצע של כ-70%

"בשנים האחרונות אנו עדים למספר לא מבוטל של הסדרי חוב בהיקף של מיליארדי שקלים, אותו צברו חברות שנקלעו לקשיים ומתקשות להחזירו", אומרים בחברת המידע העסקי CofaceBdi, בעקבות בדיקה המבוססת על נתוני הבנק העולמי, ממנה עולה כי משרדי עורכי דין המטפלים באותן חברות המגיעות להסדרי חוב, "מצליחים" (יחד עם החברות עצמן) להפחית באופן משמעותי את היקף החוב שמוחזר לנושים, ביחס למדינות אחרות בעולם.

"ה'הישג' שכשלעצמו מיטיב אמנם עם החברות ובעלי החברות שנקלעו למצב של חדלות פירעון, אך מרע מאד את מצבם של הנושים, מחזיקי האג״ח וכמובן גם קופות הגמל והפנסיה של האזרחים", מסרו מהחברה.

חברות חדלות פירעון בישראל מחזירות 62.6% מהחוב
על פי הבדיקה, חברות חדלות פירעון בישראל מחזירות 62.6% מהחוב שצברו בממוצע בלבד, זאת לעומת החזר של 69.5% בממוצע מדינות ה-OECD. מהנתונים עולה עוד כי שיעור החזר החוב של חברות חדלות פירעון מעמיד את ישראל במקום ה-26 בקרב 35 מדינות ה-OECD. המדינה שבה שיעור החזר החוב הוא הגבוה ביותר בעולם היא נורבגיה – שם החברות שהגיעו לחדלות פירעון מצליחות להחזיר 93.1% מהיקף החוב לנושים. שיעור גבוה של החזרים נרשם גם ביפן והולנד. שיעור ההחזר הנמוך ביותר קיים בתורכיה – שם מחזיקות חברות חדלות פירעון סכום של 15% מסך החוב שלהן.

כלכלני CofaceBdi מציינים כי לא רק כי החברות חדלות הפירעון בישראל מחזירות פחות כסף לבעלי החוב, הזמן הדרוש בישראל לסיום הליך חוב הוא ארוך יותר והוא עומד על שנתיים, לעומת 1.76 שנים בממוצע ה-OECD. משמע תעסוקה רבה יותר לכל העוסקים במלאכה ובניהם כמובן גם משרדי עורכי הדין העוסקים בנושא .

תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, מסרה כי: "אחרי מיליארדי שקלים חובות שנמחקו למשקיעים בהסדרי חוב בשנים האחרונות, הנושא של הסדרי החוב וחדלות הפירעון נמצא בימים אלה בחקיקה בכנסת, כאשר חוק חדלות הפירעון ושיקום כלכלי עבר באחרונה לקריאה שניה ושלישית. החוק נועד להסדיר את הנושא וליצור חלוקה צודקת יותר של החזר החובות לנושים, ומנגנונים לאכיפה למניעת ניצול לרעה של הליכי חדלות הפירעון בידי החייבים. יש לזכור, כי אותם הסדרי חוב, בהיקף של מיליארדי שקלים, הן בפועל הלוואות שהעניקו הציבור לאותן חברות דרך קרנות הפנסיה, הביטוח והבנקים. ההסדרים הללו זכו לביקורת ציבורית גדולה שכן בעלי השליטה בחברות שאינן מצליחות לשלם, לרוב לא משלמים מחיר אישי כבד על חוסר יכולתם להחזיר את החוב".

משרדי עורכי הדין המובילים בישראל בתחום הסדרי החוב ל-2018
בעקבות הסדרי החוב הרבים שהיו בישראל בשנים האחרונות, פיתחו חלק ממשרדי עורכי הדין בתחום התמחות מיוחדת לניהול הסדרי חוב. במסגרת דירוגי BDI-Code לשנת 2018 מפרסמת CofaceBdi את דירוג משרדי עורכי הדין המובילים בתחום הסדרי החוב וכן, את ההתפתחויות הבולטות בתחום הסדרי החוב בשנה האחרונה, ביניהן איתור נכסי העזבון של מוטי זיסר ז"ל, פנייה להסדר החוב בין אפריקה לבין שלוש החברות בבעלות בן משה, הסדר החוב בנגב קרמיקה ומכירתה לקרן ויולה קרדיט ומינוי משקיף ליורוקום נדל"ן במסגרת גיבוש הסדר חוב.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות