banner
צילום דוברות עיריית יהוד מונסון
צילום דוברות עיריית יהוד מונסון

קבינט הדיור אישר שלושה מתחמי פינוי-בינוי נוספים לותמ"ל

ראש העיר יהוד-מונוסון, יעלה מקליס: "יהוד-מונוסון היא עיר מובילה בכל הקשור להתחדשות עירונית והחלטתי להקים מנהלת להתחדשות עירונית"

צילום דוברות עיריית יהוד מונסון

קבינט הדיור אישר היום את תכניותיהם של משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לקידומם של שלושה מתחמי פינוי-בינוי למסלול הותמ"ל (הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) בערים: אור יהודה, יהוד-מונוסון ובת-ים.

3,264 יחידות דיור חדשות

בעיר אור-יהודה, בפרויקט 'הכלנית', עתידות להיבנות 512 יחידות דיור חדשות, אשר תחלפנה את 96 יחידות הדיור הקיימות במקום. בעיר יהוד, בפרויקט 'מוהליבר', 1,332 יחידות דיור תוקמנה על שטח בו עומדות כיום 336 יחידות דיור, ובעיר בת-ים, בפרויקט 'שפרבר' עתידות להיבנות 1,420 יחידות דיור על שטח בו עומדות כיום 328 יחידות דיור.

ראש העיר יהוד-מונוסון, יעלה מקליס: "יהוד-מונוסון עוברת תהליך מואץ"
ביהוד- מונסון מדובר על תכנית רחבת היקף, הכוללת עבודת תכנון מעמיקה שתביא איתה מלבד יחידות דיור חדשות גם שטחים ציבוריים פתוחים שיופנו לטובת הציבור, גני ילידם ובתי ספר יסודיים ותיכוניים, חיבור לפארק שגובל עם מקב"ת מגשימים (שטח שאושר לחיבור עם יהוד-מונוסון). התכנית שעליה אמונה המנהלת להתחדשות עירונית בעיריית יהוד-מונוסון בראשותה של האדריכלית ענת לרנר, תתחבר לתכנית אב תנועתית מיוחדת שפיתחה העירייה בנושא תשתיות התחבורה בעיר, הכוללת הרחבה של רחוב מוהליבר, חיבור לכביש ראשי ועוד פתרונות תחבורתיים שתוכננו מראש.

צילום דוברות עיריית יהוד מונסון
חיים אביטן ויעלה מקליס // צילום דוברות עיריית יהוד מונסון

ראש העיר יהוד-מונוסון, יעלה מקליס בירכה על אישור התכנית וציינה כי: "יהוד-מונוסון עוברת תהליך מואץ בשני מישורים: סיפוח שטחים נוספים לעיר ופיתוח השטחים הקיימים בה. יהוד-מונוסון היא עיר מובילה בכל הקשור להתחדשות עירונית, ואחרי תהליך ארוך של בניית תכנית מתאר לכלל העיר ותכנית ליבת העיר להתחדשות עירונית שיורדת עד לפרטי פרטים, החלטתי להקים מנהלת להתחדשות עירונית בשיתוף עם הרשות הארצית להתחדשות עירונית שעוסקת אך ורק בזה למען תושבי ותושבות העיר והזוגות הצעירים וכבר נמצאת בעבודה תכנונית וביצועית להקמת מתחמי דיור חדשים, פינוי-בינוי ועוד. עוד הוסיפה מקליס כי התחדשות עירונית היא כלי מרכזי לחיזוק חברתי ושדרוג רמת החיים בעיר, שיוביל לשיפור רווחתם ואיכות חייהם של התושבים בהווה ובעתיד. אני מודה לשר האוצר כחלון ולחברי הקבינט".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: ״אני מברך על פעילותה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שיצאה לדרך בתנופה גדולה בחודשים האחרונים. התוכניות שאושרו היום יאפשרו בניה של אלפי יחידות דיור לטובת בני המקום הוותיקים ולמען זוגות צעירים חדשים. אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ במטרה לקדם תהליכי התחדשות עירונית בערים נוספות ברחבי הארץ ולספק פתרונות דיור ואיכות חיים למען הציבור בישראל״.

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "אנחנו ממשיכים להאיץ תהליכים ולקצר את זמני ההמתנה לאישורים. אנו שמים דגש על קידום פרויקטים גדולים שיחוללו שינוי משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית, ובדרך זו נוכל לשנות את פניה של ישראל כבר בשנים הקרובות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות