banner
הדמיה- זכרון זכרונה // משרד לייטרסדוף בן-דיין אדריכלים ומתכננים
הדמיה- זכרון זכרונה // משרד לייטרסדוף בן-דיין אדריכלים ומתכננים

נדחה הערר נגד הקמת שכונת המגורים החדשה "זכרונה" בזכרון יעקב

מתוך ההחלטה: "אין מניעה חוקית או תכנונית לאישור תכנון מפורט, במקרים המתאימים, גם ללא המתנה לאישור תוכנית כוללנית, על מנת שלא לשתק את מערכת התכנון ואת המשך הפיתוח הנדרש לצרכי האוכלוסייה"

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראשות יצחק ברט, דחתה ברוב קולות את הערר נגד התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בזכרון יעקב "זכרונה", ובכך אשררה את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה – כך מדווח היום מינהל התכנון. על פי הדיווח, הוועדה דחתה את הטענה המרכזית של מגישת הערר המועצה המקומית זכרון יעקב כי "אישור התוכנית בטרם אישור התוכנית הכוללנית הוא "מחטף". לטענה זו השיבה הוועדה כי התוכנית תואמת את התוכנית הכוללנית, וכי "אין מניעה חוקית או תכנונית לאישור תכנון מפורט, במקרים המתאימים, גם ללא המתנה לאישור תוכנית כוללנית, על מנת שלא לשתק את מערכת התכנון ואת המשך הפיתוח הנדרש לצרכי האוכלוסייה".  

טענה נוספת אליה התייחס הערר היתה כי "התוכנית אינה כוללת שטחים מניבים בהיקף שיאפשר לממן את ההוצאות הנדרשות למימוש יחידות הדיור הכלולות בה". בעניין זה נכתב בהחלטה כי: "אין מקום להתערב בהחלטת הוועדה המחוזית בעניין היקף שטחי המסחר בתוכנית, שכן היקף שטחי המסחר והתעסוקה צריך להיבחן בראייה כלל-יישובית, ולא בראייה מצומצמת לשכונה ספציפית".
כזכור, ב-15.9.20 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, לאשר את התוכנית. התוכנית, יוזמת רשות מקרקעי ישראל, כוללת הקמת 1,236 יחידות דיור שייבנו המבני מגורים עד 9 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 250 יוקצו עבור דיור מוגן וכן 247 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. הוחלט כי צפיפות המגורים בשכונה תעמוד על 9.8 יחידות דיור לדונם, זאת בדומה לצפיפות הקיימת כיום בשכונת 'חלומות זכרון' הסמוכה.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של 38 דונם של שטחים פתוחים, מתוכם שטח לטובת פארק שיוקם במרכז השכונה. התוכנית כוללת את חיבור הפארק בין השטחים הציבורים הפתוחים ביישוב ובין 'גן ירון'. כמו כן, התוכנית מקצה 3,200 מ"ר של שטחי מסחר שישולבו במבני המגורים הפונים אל הפארק שבלב השכונה.
התוכנית ממוקמת בצפון-מזרח היישוב, על שטח של 425 דונם שחלקו שטחי מדינה וחלקו קרקעות פרטיות וכוללת הליך איחוד וחלוקה. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות