banner
טוטם אלמוג כרמל מערב // מבט ממערב מוקטן
טוטם אלמוג כרמל מערב // מבט ממערב מוקטן

חיפה: פרויקט פינוי בינוי ראשון בשכונת נווה דוד קיבל היתר בנייה

קבוצת "אלמוג" קיבלה היתר הבנייה לפרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בשכונת נווה דוד בחיפה- פרויקט פינוי בינוי. פינוי הדיירים יחל השבוע. הפרויקט כולל 437 יח"ד

טוטם אלמוג כרמל מערב // טוטם

פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בשכונת נווה דוד הסמוכה לחוף הים של חיפה קיבל היתר, ופינוי הדיירים הוותיקים יצא לדרך השבוע, לצורך הריסת המבנים הישנים ובניית הפרויקט החדש, כך מדווחת קבוצת אלמוג, יזמית פרויקט "אלמוג כרמל מערב". הפרויקט יכלול 437 יח"ד בבניינים בני 27 ו 30 קומות. בחברה מציינים כי: "זהו אחד הפרויקט הגדולים בחיפה ובצפון במסגרת התחדשות עירונית, ובמסגרתו ייבנו מגדלי המגורים הגבוהים ביותר בעיר חיפה עד כה".

התוכנית לפינוי המבנים הוותיקים בנווה דוד החלה ביוזמת עיריית חיפה כבר בשנת 2006. הפרויקט משתרע על מגרש בשטח של כ-16 דונם, במפגש הרחובות המלך אמציהו והמלך שלמה, בצמוד לשכונת רמת הנשיא. הפרויקט יכלול שלושה מגדלי מגורים, ששניים מהם יתנשאו לגובה של 30 קומות והשלישי יהיה בן 27 קומות.  

בסך הכל יפונו וייהרסו 8 מבני רכבת בהם 74 יח"ד קטנות בשטח ממוצע של כ-50 מ"ר שהוקמו בשנות ה-50. במקום יחידות הדיור הקיימות ייבנו 437 דירות חדשות, בשטח ממוצע של כ-100 מ"ר כל אחת. הדירות יכללו מרפסת, ממ"ד וחניה תת קרקעית. את התוכנית הכין משרד האדריכלים שוורץ–בסנוסוף.

מפתחות הדיירים המתפנים מבתיהם // יחצ
מפתחות הדיירים המתפנים מבתיהם // יחצ

בחברה אומרים כי הפרויקט יבוצע בשלבים, כאשר בשלב הראשון ייהרסו שלושה מבני רכבת ובמקומם ייבנה מגדל מגורים שיכלול 161 דירות מרווחות: "למבנה זה יעברו 30 המשפחות הראשונות ממבני הרכבת, שבחרו כבר את דירותיהן החדשות. הדירות שנבחרו על ידי הדיירים הן דירות בנות 4 חדרים, בקומות 3 עד 16. בשלבים הבאים יהרסו יתר המבנים הישנים ובמקומם ייבנו המגדל השני והשלישי", נמסר מקבוצת אלמוג, "הבנייה הגבוהה תאפשר הקצאה של שטחים ציבוריים נרחבים גם בתוך הבניינים, מה שיסייע לפיתוח חיי קהילה תוססים.

יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג, אמר כי "אנו גאים להוביל את ההתחדשות העירונית בחיפה ולהגיע לרגע זה לאחר מסע של כ-6 שנים שבהן עבדנו על תכנון ואישור הפרויקט, בשיתוף פעולה מלא עם דיירי השכונה ועם העירייה. השכונה עומדת על ספו של שינוי משמעותי אשר יענה על צרכי הדיירים הוותיקים וישדרג את הנכס שלהם באופן דרמטי, וכן ישרת את השכונה כולה וימשוך אליה אוכלוסייה צעירה המעוניינת באיכות החיים הגבוהה ביותר שחיפה יכולה להציע".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות