banner
אבי נאור, מנכל ראדקו 38 // יחצ
אבי נאור, מנכל ראדקו 38 // יחצ

"החלטת עיריית הרצליה הינה חלק ממסע הבחירות של ראש העיר"

היזמים בשוק הנדל"ן כועסים על החלטת עיריית הרצליה להקפיא מתן התרים לפרויקטי התחדשות עירונית עד להודעה חדשה

תמונה: אבי נאור, מנכל ראדקו 38 // יחצ

"ההחלטה של עיריית הרצליה שערורייתית. היא מורידה לטמיון פרויקט שלם שעבדנו עליו חודשים רבים במרכז העיר, וזאת מבלי לקחת בחשבון גם את העליות הכספיות שהושקעו", אומר אבי נאור, מנכ"ל ראדקו 38 מקבוצת רפאלי.

לדבריו, "ידענו שהבחירות המקומיות יובילו ברשויות רבות לירידה בקצב העבודה, אבל לא חשבנו שהן יגיעו בשלב מוקדם כל כך. מדובר יותר בהחלטה פופוליסטית מאשר התנהלות אחראית והגיונית. למה לשלול אוטומטית את כל הפרויקטים במקום לבחון כל פרויקט לגופו של עניין? הנה דוגמה נוספת לחוסר העקביות של הרשויות המקומיות. טוב יעשו בממשלה אם ישימו להחלטות האלה סוף".

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק טוען כי מדובר בהחלטה פופוליסטית. לדבריו, "אין ספק שבעיית התשתיות במרכזי הערים הינה קריטית להמשך התקדמות של פרויקטי התחדשות עירונית והמדינה חייבת לתת פתרונות. עם זאת, להערכתי ההחלטה של עיריית הרצליה הינה חלק ממסע הבחירות של ראש העיר. צריך לזכור כי בעוד מספר שבועות הוועדה המקומית לא תוכל על פי חוק לאשר פרויקטי נדל"ן חדשים עד הבחירות לרשויות המקומיות כך שאין פה חדשה מרעישה. מצד שני, הרשות להתחדשות עירונית חייבת לעשות סדר, להחליט על מדיניות ברורה, ליישם אותה ולפתור את המצוקות של הרשויות המקומיות שמונעות בנייה רחבה יותר של פרויקטי התחדשות עירונית".

רוני כהן מנכל חברת אלדר שיווק // צילום: ישראל כהן
רוני כהן מנכל חברת אלדר שיווק // צילום: ישראל כהן

לדברי עו״ד זיו כספי, שותף במשרד עורכי הדין גינדי כספי, ״באופן עקרוני, נכון שעירייה תוביל תכנית אב להתחדשות עירונית ותייצר וודאות הן בקרב הציבור והן בקרב היזמים. תכנית שכזו תבחן היטב כלל ההיבטים ותחליט היכן נכון לבצע תמ״א היכן עיבוי, היכן פינוי בינוי והיכן לא צריך לבצע שום שינוי. לא ניתן לפתח עיר ולהגדיל אותה ללא חשיבה של ממש, ומבלי לבדוק מה תהיה ההשפעה על התשתיות. הבעיה הגדולה בכל הנושא היא חוסר הוודאות המתמשך גם מצד היזמים וגם מצד התושבים, והרבה פרויקטים שלא הגיעו לשלב הרישוי עשויים לסבול מכך. בסופו של דבר שתאושר התכנית היא תהיה טובה להרצליה ותייצר את הוודאות הנדרשת. למשל בתל אביב תכנית הרבעים, שאולי היא לא מושלמת, אבל מעניקה ודאות ליזמים ולציבור .בסך הכל עיריית הרצליה ניסתה שלא לפגוע יתר על המידה ונראה שבכוונתה לקדם הפרויקטים שכבר מצויים במערכת".

עוד זיו כספי // יחצ
עוד זיו כספי // יחצ

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות