banner
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים // צילום: אלדד רפאלי
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים // צילום: אלדד רפאלי

מנכ"ל "גב ים": "הנבואות השחורות לתחום המשרדים אינן פוגשות את המציאות"

הכנסות החברה מהשכרת מבנים ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בסך של כ-133 מיליון שקל, גידול של 5.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בסך של כ-64 מיליון שקל, בהשוואה ל-111 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

גב-ים מפרסמת הבוקר את הדוח הכספי לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2020: הכנסות החברה מהשכרת מבנים ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בסך של כ-133 מיליון ₪, גידול של 5.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה- NOI ברבעון השני של שנת 2020 הסתכם בכ-130 מיליון ₪, גידול בשיעור של 7.4%. ה- EBITDA ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמה בכ-121 מיליון ₪, גידול של כ-8%. ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני של שנת 2020 בכ-59 מיליון ₪, גידול של כ-9.3%.

עוד על פי הדיווח, הרווח הנקי, המיוחס לבעלי המניות של החברה, הסתכם ברבעון השני של שנת 2020 בסך של כ-64 מיליון ₪, בהשוואה ל-111 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בחברה אומרים כי: "הקיטון נובע בעיקרו מקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שקוזז בחלקו מקיטון בהוצאות מימון נטו".   

עוד על פי הדיווח, נכון ליום 30 ביוני 2020, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1,010 אלף מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ, כולל שטח של כ-19 אלף מ"ר (חלק החברה) המוחזק על ידי חברת גב-ים ממן נכסים בלוד בע"מ, חברה בשליטה משותפת המוצגת לפי שיטת השווי המאזני. 

במחצית הראשונה של שנת 2020 חתמה החברה על 68 חוזי שכירות, ביחס לשטח עילי של כ-66 אלף מ"ר המניבים כ-46.8 מיליון ש"ח בשנה. על פי החברה: "הסכמי השכירות שמתייחסים לשטחים בבניינים קיימים נחתמו תוך עלייה ריאלית ממוצעת בדמי השכירות בשיעור של כ-7.5%". במחצית הראשונה של שנת 2020 השקיעה החברה סך של כ-212 מיליון ש"ח בפרויקטים שנמצאים בתכנון, רישוי והקמה, וכן בפרויקטים שהקמתם הושלמה אשתקד.   

 אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, מסר כי: "אנו נמצאים בעיצומו של אירוע מתגלגל בו החברה פועלת בראייה ארוכת טווח, תוך איזון מבוקר בין המשבר והשלכותיו לפעילות העסקית של החברה. אנו לא צופים שינוי חד ופתאומי. השינוי בתחום המשרדים לא צפוי להיות קיצוני. תהיה התאמה חלקית למציאות החדשה. בטווח הארוך נראה כי אין תחליף לעבודה במשרד. יש חשיבות לעבודת הצוות ולצורך חברתי לצאת מהבית. החברות הבינלאומיות המובילות לא יוותרו על מרכזי הפיתוח שלהן. הנבואות השחורות המתפרסמות חדשות לבקרים באשר לעתיד תחום המשרדים אינן פוגשות את המציאות כפי שאנחנו חווים אותה. 

"גב-ים הגיעה למשבר הקורונה ערוכה, בין היתר, ביתרות מזומנים בסך 1.6 מיליארד ₪, שיעור מינוף של 50%, 100% מנכסי החברה אינם משועבדים, חוב מדורג AA, עם מח"מ ופריסה נוחים. רק 7% מהכנסות השכירות של החברה נובעות ממסחר, ובנוסף – שיעור ההיוון הממוצע לשווי הנכסים המניבים של החברה עומד על 7.4%". 

החברה מדווחת עוד כי היא מנהלת בתקופה זו משאים ומתנים עם חברות בינלאומיות וישראליות לשכירות עשרות אלפי מ"ר חדשים ומובילה מהלכי ייזום בהיקף של כ-290 אלף מ"ר, בהשקעה של 1.7 מיליארד שקל הכוללים 8 פרויקטים.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות