banner
הדמיית הפרוייקט // בני מגדמן אדריכלים באדיבות א. ישראלי
הדמיית הפרוייקט // בני מגדמן אדריכלים באדיבות א. ישראלי

עיריית אשקלון תאפשר ביצוע תמ"א 38 עד לשנת 2025

העירייה, אשר פועלת באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית לקידום כ-5,000 יח"ד במסגרת תמ"א 38, תצא להכנת תוכנית חדשה ובכך תאריך את האפשרות לביצוע פרויקטים מתוקף תמ"א 38 עד שנת 2025

הוועדה המקומית לתכנון ובניה באשקלון החליטה להאריך את תוקפה של תמ"א 38 עד לחודש מאי 2025 ולצאת לשם כך להכנת תכנית עירונית מכוח סעיף 23 לתמ"א 38. החלטה זו מצטרפת להחלטת עיריית ירושלים שהכריזה ראשונה כי בכוונתה לגבש תוכנית חדשה לתמ"א 38. 

משמעות החלטת עיריית אשקלון אף היא, כי הוראות תמ"א 38  בעיר יחולו עד לשנת 2025.

כזכור, החלטות אלו של הרשויות התקבלו על רקע החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להביא לסיום תוקפה של תמ"א 38 בחודש אוקטובר 2022 אולם לאפשר לעיריות המעוניינות בכך, להביא להארכת הוראותיה של תמ"א 38 בנוגע למרחב התכנון שבשטחה, כולו או חלקו, ולהתאים את הזכויות מכוח התמ"א למאפייני אותה עיר, זאת עד לשנת 2025. יצוין כי על מנת לתת תוקף להארכת תוקפה של התכנית כאמור, יש צורך גם בקבלת אישור הוועדה המחוזית.

על פי תכנית האב להתחדשות עירונית באשקלון ישנם כ-300 בניינים ברחבי העיר הכוללים כ-5,000 יחידות דיור המוגדרים כמתאימים להתחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38. מדובר בבניינים ישנים, אשר נבנו לפני שנת 1980 ואינם עומדים בתקן הישראלי לעמידות בפני רעידות אדמה ואשר נבנו ללא ממ"ד.

תומר גלאם // ראובן קפוצינסקי
תומר גלאם // ראובן קפוצינסקי

תומר גלאם, ראש העיר, ציין כי: "הארכת תוקפה של תמ"א 38 באשקלון תיתן מענה מיטבי ונכון יותר לשכונות הוותיקות בעיר והתכנית מכוח סעיף 23 תאפשר התאמה טובה יותר של הוראות תמ"א 38 לצרכיה של אשקלון. התכנית שתקדם העירייה אף תאפשר כדאיות כלכלית לפרוייקטים מסוג זה. כמו כן, ההחלטה תאפשר ליזמים ביצוע מהיר יותר של פרוייקטים בעיר וכמובן היא נועדה לתת מענה לסוגיה האקוטית של מיגון דירותיהם של תושבי העיר".

גדעון קינג // באדיבות העירייה
גדעון קינג // באדיבות העירייה

עו"ד גדעון קינג, ראש המינהלת להתחדשות עירונית באשקלון סבור שזהו מהלך חשוב והכרחי, ומסביר כי: "אחת הביקורות העיקריות בנוגע לתמ"א 38 היא שהתכנית פוגעת במדיניות התכנון העירונית. אולם על פי תכנית האב באשקלון ישנה כמות לא מבוטלת של בניינים שלא צפויים לקבל מענה במסגרת פינוי בינוי ולכן אחד הפתרונות העיקריים הוא להמשיך וליישם את הוראות תמ"א 38 בשינויים המחוייבים. החלטת הוועדה המקומית הינה בשורה חשובה לתושבי אותן שכונות וליזמים הפועלים בעיר".

בעירייה מדגישים כי: "הארכת התוקף של תמ"א 38 בנוגע למרחב התכנוני של אשקלון מהווה בשורה משמעותית הן ליזמים הפועלים בעיר והן לתושביה. ליזמים ניתנת אפשרות לקדם פרוייקטים פחות מורכבים ביחס לפינוי בינוי ויותר מהירים לביצוע. מבחינת התושבים, יאפשר הדבר מענה טוב יותר ומהיר יותר לחידוש המגורים ולצורך המהותי במיגון ראוי, קרי, ממ"ד. מיגון זה חשוב באופן מיוחד בעיר כאשקלון המתמודדת בתקופות מסוימות עם מטחי קסאמים ועם מציאות ביטחונית של אלפי יח"ד ללא מיגון מתאים". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות