banner
עו"ד אודי רובנס - ווקיל // צילום: אייל לייבל | Depositphotos
עו"ד אודי רובנס - ווקיל // צילום: אייל לייבל | Depositphotos

הסוד לפתרון מחלוקת עם בעלי הדירות: "לא לנתק מגע, לשמור על קשר רציף"

אחרי שנים של מחלוקת על חניות בפרויקט תמ"א 38 ברחוב בארי בת"א – היזם ובעלי הדירות הצליחו להגיע להסכמות, והוא יוצא לדרך

עיריית תל אביב דחתה את ההתנגדויות – ואישרה מתן היתר בתנאים לפרויקט תמ"א 38/2 – הריסה ובנייה מחדש, זאת לאחר מחלוקת ארוכה סביב סוגית חנייה. 

מדובר בפרויקט שברחוב בארי, בבניינים 18, 20 ו-22 הכוללים 28 יח"ד ישנות, שבמקומן מוצע להקים 54 יח"ד חדשות. 

הפרויקט יצא לדרך בשנת 2016 אולם התעכב בשל פתרונות חנייה נדרשים. עו"ד אודי רובנס – ווקיל, ממשרד קרן כהן בלחרסקי, גפני, רובנס-ווקיל, ינקו ושות', אשר ייצג את בעלי הדירות בבארי 20, מספר כי: "בעלי הדירות התחילו לארגן נציגות ולהתארגן לקידום הפרויקט. בתחילת הפרויקט, נושא החנייה היה גורם מעכב מרכזי בפרויקט, היות והדיירים לא היו מוכנים לאפשר שבפרויקט יהיה מתקן חניה רובוטי. לאחר שיח ארוך בנושא של נציגות הדיירים מול היזם ועורכי הדין המייצגים, הושגה הסכמה בלית ברירה, מתוך הבנה שאילולי הסכמת הבעלים הפרויקט לא יוכל לצאת לדרך, לפיה תתקיים חניה רובוטית בפרויקט וכך התחילו לקדם חתימות ותכנון". 

עוד הוא מספר על התהליך המקביל המשמעותי שקידמה החברה היזמית, חברת נתנאל: "עם ההתקדמות, היזם הצליח בעבודה ממוקדת לצרף חלקות נוספות לפרויקט וכך לאפשר חניות רגילות שלא במכפילי חניה, לדירות החדשות. בשבוע החולף, התקבלה כאמור החלטת ועדה חיובית וניתן היתר בתנאים לפרויקט, שצאתו לפועל הייתה מוטלת בספק".

לדבריו, "ניתן ללמוד מכך, שפרויקט התחדשות עירונית משתנה ומתפתח במהלך הדרך והאופן היחיד שבו בעלי זכויות יכולים להוציא לפועל פרויקט הוא לקדם אותו כל הזמן, כלומר, לא לנתק מגע, לשמור על קשר רציף בין עורכי הדין, היזם, הנציגות והרשויות, ולפעול על מנת לייצר מצב שבו הפרויקט משתלם לכל הצדדים". 

דיירי בניין 18 יוצגו על ידי משרד עורכי הדין רייסמן דויטש ודיירי בניין 22 יוצגו ע"י עו"ד אסנת ליבוביץ.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות