banner
הדמיית פרויקט ז'בוטינסקי יארד של חברת ינוב // אסף פרץ
הדמיית פרויקט ז'בוטינסקי יארד של חברת ינוב // אסף פרץ

"רצינו ליצור משהו אחר – קהילה של דיירים שתהיה לה הזדמנות של מפגשים חברתיים"

כך מסבירה אדריכלית פרויקט התחדשות עירונית חדש שנבנה בלב העיר רעננה. מדובר במתחם של ארבעה בנייני מגורים של חברת ינוב שבאמצעות 'חשיבה מחוץ לקופסא' ותכנון נכון מצליח להעניק שורה של יתרונות למי שמחפש דירה חדשה במרכז העיר. "בקורונה – כולם הבינו עד כמה המיקום והשטחים הציבוריים חשובים עוד יותר מפעם"

בחודשים האחרונים נראה שלמרות הקורונה הביקוש לדירות חדשות נותר קשיח ואף – במגמת עליה. בניגוד למה שרבים חושבים, הביקוש הגואה אינו מוביל להתפשרות של הרוכשים, אם כי דווקא להתמקצעות שלהם בהליכי החיפוש כמו גם בדרישות. אם פעם דירה חדשה בשכונה בשולי העיר נחשבה למוצר מבוקש יותר, ההתחדשות העירונית הובילה למציאות חדשה, שבשנה האחרונה, עם הקורונה, התחדדה עוד יותר. מדובר בהבנה של הרוכשים כי בימי קורונה, ובעיקר בימי סגר, לדירה במרכז העיר יתרון גדול. במקביל, הקורונה גם חידדה את היתרון בפרויקט שיכול לספק לבעלי הדירות בו גם שטח פנימי שקט אך פתוח. בשכונות החדשות ניתן למצוא מתחמים או חצרות פנימיות בפרויקטים שונים, אולם עד כה, בפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית, אילוצי תכנון הובילה פעמים רבות למצב בו אין די מקום על המגרש. 

אבל יש גם מקרים בהם תכנון נכון של פרויקט התחדשות עירונית ואפשרות לניצול יעיל של השטח מחברים את היתרונות יחד. כך למשל בפרויקט 'ז'בוטינסקי יארד' של חברת ינוב בשיתוף טרסה יזמות נדל"ן . מדובר במתחם מגורים שנבנה במסגרת התחדשות עירונית בימים אלו בלב העיר רעננה שבמרכזו אפשר למצוא חצר פנימית פרטית גדולה ורחבה לדיירי הבניין בלבד.

הדמיית פרויקט ז'בוטינסקי יארד של חברת ינוב // אסף פרץ
הדמיית פרויקט ז'בוטינסקי יארד של חברת ינוב // אסף פרץ

אדריכלית הפרויקט, הנה ערן מספרת על התכנון שהוביל למוצר יוצא הדופן בנוף העירוני במרכז העיר: "מאיחוד שני המגרשים נוצר מגרש ריבועי ומצאנו לנכון לתכנן חצר פנימית גדולה שתשמש את כל הדיירים כחזית פנימית יפה  וכשטח פתוח משותף. בחצר מתוכננת בריכת נוי אקולוגית, פרגולה, מקומות ישיבה, עצים וצמחיה רוויה. כיוון  שכל הכניסות לבניינים הן ממנה, נוצר יותר מגע וקשר חברתי שיתופי בין השכנים". ערן מסבירה שהתכנון בסופו של דבר מקבל גם ערך מוסף חברתי בשטח: "רצינו לייצר משהו 'אחר', קהילה של דיירים שתהיה לה הזדמנות של מפגשים חברתיים. שלא ירגישו שמתגוררים בבניין שרק יוצאים ממנו ונכנסים אליו חזרה. זה תכנון יותר יעיל ויותר נעים ונותן ערך מוסף אדיר לדיירים. ילדים יכולים לשחק בבטחה, הסביבה אינטימית משותפת באוויר הפתוח. גם דירות הגן הופנו לצד החיצוני כדי לא לפגוע בחצר הפנימית. בימי קורונה – זה ממש ערך מוסף משמעותי".

דוד קבסו מנהל המכירות בפרויקט מוסיף: "הרעיון היה לצאת מהקופסה ולעשות משהו שונה בנוף האורבני של לב העיר רעננה. בד"כ בפרויקטים של התחדשות עירונית, יש הרבה אתגרים ואילוצים, שצריך להתמודד עימם בשל העובדה במדובר בשטחים צפופים בלב בינוי רווי במרכז עיר, אלא שבפרויקט הזה, האופי המבני כ"מתחם" איפשר לנו לתת ערך מוסף משמעותי במיוחד עבור מי שחיפש לרכוש דירה חדשה במרכז העיר. מעבר לחצר הפנימית רחבת הידיים, הצלחנו לתכנן רק 3 דירות בקומה. יצרנו שתי מעליות חדישות בכל בניין והצלחנו לייצר חניון תת קרקעי מרווח. כמו כן קיים דגש על יישום של בנייה ירוקה ושילוב של אלמנטים "ירוקים", שבאים לידי ביטוי בתכנון פתחים גדולים בחלונות הדירה, בלובי קומתי מואר ומאוורר, בתכנון אקוסטי וטרמי יעילים ואף בתכנון של מאגר מים עבור מחזור מי גשמים ומזגנים שמופנים להשקיית השטחים הציבוריים והבריכה."

 בסופו של דבר המתחם בז'בוטינסקי מביא למרכז העיר משהו שעד כה היה אפשר למצוא רק בשכונות הפרבריות והחדשות, המרוחקות ממרכז העיר, כמו נווה זמר, לב הפארק והאוניברסיטה ברעננה, השכונה הירוקה בכפר סבא או מתחם 1200 בהוד השרון. וזה יתרון אדיר לקהל שרוצה להישאר במרכז העיר ולא לצאת לשכונות מרוחקות יותר. בקורונה – כולם הבינו עד כמה המיקום והשטחים הציבוריים חשובים עוד יותר מפעם".

מדובר על פרויקט "jabotinsky Yard" שמקימה החברה ברחוב ז'בוטינסקי במרכז העיר רעננה. נזכיר כי במסגרת הפרויקט נהרסו שני בנייני רכבת ישנים עם 36 דירות, ובמקומם נבנים נכון להיום ארבעה בניינים חדשים בני שמונה קומות עם 90 דירות חדשות סך הכל. צפי אכלוס הפרויקט – סוף שנת 2022. הפרויקט ממוקם במרחק הליכה קצר מהרחוב הראשי של העיר רעננה, רחוב אחוזה, ממגוון בתי הקפה, שירותים קהילתיים, בתי ספר וגנים במיקום שקט אך מרחק קצר ברגל מהמרחב התוסס של לב העיר. במקביל, לפרויקט נגישות קלה ומהירה ליציאות מהעיר, לכביש 531 ולתחנת הרכבת. 

תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות של 4, 5, 6 ו-7 חדרים, דירות גן, פנטהאוזים עם מרפסות רחבות.  מחירי הדירות בפרויקט עומדים על החל מ-2.48 מיליון שקל לדירת 4 חדרים בשטח 99 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר, החל מ-2.79 מיליון שקל לדירת 5 חדרים בשטח החל מ-112 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר. נציין כי דירת פנטהאוז בת 7 חדרים בפרויקט, 190 מ"ר עם מרפסת בשטח 50 מ"ר, נמכרה לאחרונה ב-5.35 מיליון שקל ודירת 4 חדרים בפרויקט, 103 מ"ר עם מרפסת בשטח 12מ"ר, נמכרה ב-2.59 מיליון שקל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות