banner
הדמית פרויקט קריית משה רחובות // באדיבות דוברות עיריית רחובות
הדמית פרויקט קריית משה רחובות // באדיבות דוברות עיריית רחובות

העיר רחובות אישרה את הסכם הגג עם המדינה בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל

ההסכם מאפשר את קידום התוכנית הגדולה ביותר בארץ להתחדשות עירונית בשכונת קריית משה, זאת לאחר שרחובות תשתתף בפיילוט למימון קרקעות משלימות. ראש העיר, רחמים מלול: "עשינו היסטוריה"

מועצת העיר רחובות אישרה את הסכם הגג מול מדינת ישראל, אשר יאפשר להערכת העירייה את מימוש התוכנית הגדולה בישראל להתחדשות עירונית בשכונת קריית משה , שאושרה לפני כשנתיים בותמ"ל וכוללת כ-10,000 יח"ד. במקביל, לפני כשנתיים הודיע ראש העיר, רחמים מלול, כי הוא מקדם חתימה על הסכם גג לרחובות, במסגרתו תתחייב המדינה להעניק לעיר מימון להקמת מוסדות ציבור ותשתיות, שיסייעו, בין היתר, למימוש תוכנית ההתחדשות העירונית לקריית משה.

ישיבת המועצה // דוברות עיריית רחובות
ישיבת המועצה // דוברות עיריית רחובות

פריצת הדרך לחתימת ההסכם הושגה החודש, עם ההכרזה על פיילוט חדש למודל של קרקע משלימה שיוצא לדרך בערים רחובות, ירושלים, לוד וגבעת שמואל, במסגרתו ישמשו כספי שיווק קרקעות הכוללים 5,073 יח"ד בכלל הערים, לטובת מימוש פרויקטיי פינוי בינוי בהיקף כולל של 15,364 יח"ד חדשות. ברחובות נדרשת קרקע משלימה לשכונת קריית משה בהיקף של 3,200 יחידות דיור.

כ- 1.4 מיליארד שקל מכספי המדינה יושקעו בעיר

על פי הדיווח, במסגרת ההסכם תעביר המדינה לעיר 530 מיליוני שקלים להקמת תשתיות על בתחבורה, חינוך, פיתוח, מים, ביוב ועוד, ועוד כ- 900 מיליון שקל לפיתוח שכונת קריית משה. להערכת העירייה, העבודות צפויות להתחיל כבר בשנה הבאה. בנוסף, ההסכם כולל מתחמים מיוחדים שהמדינה הסכימה לקדם בקרקעותיה – פארק תל שלף (בהיקף של 250 דונם) כפארק עירוני הכולל אגם, הרחבת מתחם וייסגל במערב העיר בכ- 55 דונם ומתחם לשוק הסיטונאי, תחנת מעבר לפסולת עירונית ואזור מלאכה בשטחים שמערבית לכביש 411 באזור מערב העיר.

רחמים מלול // אלירן אביטל
רחמים מלול // אלירן אביטל

רחמים מלול, ראש העיר, אמר עם אישור הסכם הגג: "עשינו היסטוריה ואנחנו מובילים את רחובות אל עבר העתיד. במשך שנים השקענו בתכנון וכעת, כששלב המשא ומתן הארוך והמייגע מאחורינו וההסכם מוכן – שלב הביצוע קרוב מתמיד, וכלל תושבי העיר ייהנו ממנו בכל התחומים. 

"ההסכם יזרים לעיר השקעה של מאות מיליוני שקלים לתשתיות תחבורה, ביוב, מים, חינוך ועוד בהיקף עצום של 530 מיליון שקל, והוא מאפשר את ההתחדשות של שכונת קריית משה והפיכתה לשכונה שוקקת, נאה ומודרנית, כאשר בשכונה יושקעו קרוב ל-900 מיליון שקל". 

עוד התייחס מלול לשיתופי הפעולה עם התושבים, ואמר: "לאחר החתימה הכל יהיה תלוי באחרוני הדיירים שטרם התארגנו במתחמים וטרם בחרו יזמים. בעזרת ה', בשנה הבאה כבר נראה את העבודות בשטח ואת תחילת תהליך ההתחדשות של השכונה ותושביה.  במקביל להסכם, אנו פועלים לפתרונות עבור תושבי השכונה המעוניינים לעבור לשטחי הקרקע המשלימה והנושא מצוי בדיונים ובדיקות". בתוך כך, הוא ציין את ההתנגדות שהתעוררה להסכם בישיבת המועצה, ואמר: "צר לי שחברי האופוזיציה לא הבינו את גודל השעה והצביעו נגד ההסכם והוכיחו שטובת תושבי שכונת קריית משה אינה לנגד עיניהם, ברור שללא ההסכם לא תהיה התחדשות בשכונה, ואין הדעת סובלת התנהלות חסרת אחריות שכזאת".

"הסכם הגג בין עיריית רחובות וחברת הל"ר לבין המדינה – באמצעות רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, מהווה גורם חיוני ליישומה של תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה. הדבר יתאפשר רק לאחר שהמדינה תממן את העלות האדירה של הקמת התשתיות המתאימות להגדלת אוכלוסיית השכונה ומימון ההתחדשות העירונית בשכונה הותיקה – והסכם הגג מסדיר את הנושא בין הצדדים", מציינים בעירייה. על פי הדיווח ההסכם כולל את יחידות הדיור בקריית משה כאמור וכן, שכונת קריית ההגנה (מגורי כהן), בסך הכל מדובר בכ- 11,000 יח"ד, כשטחים זמינים לביצוע, לצד מתחמי תכנון עתידיים.

"הסכם זה הינו הסכם גג ייחודי וראשון מסוגו בישראל שכן הוא מהווה הסכם גג להתחדשות עירונית ומבטיח את סבסוד המדינה לתושבי קריית משה – באמצעות סבסוד יזמים (בקרקע או בכסף ישירות) וכן מניח בפני הרשות כלים לשדרוג והחלפת כל תשתיות השכונה לצד שדרוג יוצא מן הכלל בתשתיות העיר רחובות כולה", אומרים עוד בעירייה, "בהתאם להסכמות, בקרית משה לבדה יושקעו בתשתיות כ- 900 מיליון ש"ח, בסבסוד ההתחדשות העירונית יושקעו מאות מיליוני שקלים ובתשתיות כלל עירוניות (תשתיות על, שמהן ייהנו כלל תושבי העיר,  יושקעו כ- 530 מיליון ₪ ובתשתיות מוסדות ציבור וחינוך יושקעו כ- 900 מלש"ח באמצעות משרד החינוך וגופים אחרים". 

ניסים סלמן, מנכ"ל הל"ר: "הסכם הגג להתחדשות העירונית בשכונת קרית משה הוא בשורה אמיתית והישג גדול לעיר ולתושביה. במסגרת התכנית, תושבי קריית משה צפויים ליהנות מסבסוד חסר תקדים לצורך מימוש ההתחדשות העירונית בשכונה. כעת משהסתיים שלב המו"מ ומועצת העיר אישרה את התכנית –אנו פונים לביצוע תפקידנו לבניית רובע עירוני חדש ומבוקש, על הצד הטוב ביותר. אמנם הל"ר ריכזה את הפעילות אך להצלחה הזו שותפים רבים ואני מודה לכולם על שיתוף הפעולה".

גיא צור // רמי זרגנר
גיא צור // רמי זרגנר

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית ופרוייקטים: "תוכנית ההתחדשות העירונית ברחובות הינה ראשונה מסוגה בכל הארץ. ההסכם אותו אישרה מועצת העיר אתמול פורץ דרך ויוביל שינוי של ממש באורח חיים של תושבי קריית משה בפרט, ותושבי העיר בכלל. משמעות ההתחדשות העירונית בכל שכונה ושכונה איננה רק באבני הבניין המתחדשות אלא גם בשינוי החברתי. תודתי נתונה לראש העיר, רחמים מלול, ולאנשי המקצוע, על הובלת ההסכם והחזון. תושבי שכונת קריית משה היקרים יצעדו יחד איתנו אל השינוי בשכונה שתשנה את פניה ולעתיד טוב יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות