banner
עו"ד בני זלמנוביץ' // יח"צ
עו"ד בני זלמנוביץ' // יח"צ

יו"ר ועדת ערר: הקורונה בעידן של מאות אלפי מובטלים היא שיקול בהחלטותינו

בני זלמנוביץ, יו"ר ועדת ערר ירושלים ודרום, התארח באולפן מגדילים, והסביר את השיקולים שמאחורי ההחלטות בסוגיות הדרמטיות של השנה: "אני מחוייב לפי הפסיקה לגביית מס אמת"

 

הוא נדרש להכריע בסוגיות דרמטיות, בעלות הלשכות כלכליות נרחבות על רשויות מקומיות, אזרחים ועל גופי התכנון, לא חוסך ביקורת ונשאר נאמן לאג'נדה המקצועית שלו. ראיון אולפן "מגדילים" עם בני זלמנוביץ, יו"ר ועדת ערר ירושלים ודרום. 

בני, איך היית מגדיר את האג'דנה המקצועית שלך ?
"אין לי אג'נדה, אני מחוייב לפי הפסיקה לגביית מס אמת, לבחינת ההתעשרות של אותו נישום".

עסקת בלא מעט סוגיות משמעותיות בעולם ההתחדשות העירונית, בין ההחלטות הדרמטיות שקיבלת, היתה גם סוגיית היטל ההשבחה בפרויקטי פינוי בינוי.
כשאתה שוקל את מכלול השיקולים בהחלטות שיש להן השלכות רבות, כגון זו, מה הם הדברים שעומדים לנגד עינייך ומדוע החלטת לקבוע את מתודת החישוב החדשה ?
"המתודה היתה גביית מס אמת מבחינת ההתעשרות של בעלי המקרקעין. אנחנו ניסינו ליצור בנוסחה שבנינו ודאות ולכן, הוצאנו את כל הנושאים שצריכים להתברר במקומות אחרים, כגון תקן 21, יחסי יזם ובעלי דירות ועוד. ביקשנו ליצור ודאות לנישום, לבעל הנכס". 

קצת לאחר מכן, במאי השנה, נדרשת לסוגיית עבודות בשבת ונזפת במגישי הבקשה, חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשדוד – האם אתה נתקל במקרים רבים שבהם נעשה שימוש פסול באפשרות להגיש ערר ?
"בכל הנוגע לניצול מוסדות התכנון למטרות שמחוץ לעולם התכנון, כשומרי סף, התפקיד שלנו הוא לשים חומה ולהגיד 'זה לא יכנס בשערי מוסדות התכנון'". 

גם סוגיית איקאה אֶשְׁתָאוֹל זכתה לתשומת לב רבה, לא חסכת ביקורת גם מהוועדה המחוזית, איפה עובר הקו בין סרבול הליכי בנייה לבין הקפדה עליהם ?
"איקאה תלוי ועומד בבית המחוזי והוא יכריע בשאלות אבל בסופו של יום הוא עוסק בשלושה רבדים. הרובד המשפטי ובהקשר הזה סברנו שהסמכות היא של הוועדה המקומית וזו היתה כוונת המחוקק שאישר את התמ"מ, כאשר זה יצור פחות סרבול של הליכי התכנון. לגבי הרובד התכנוני, ראינו עין בעין עם מתכננת המחוז, שתוספת השטחים לאיקאה מהווה ניצול יעיל ואופטימלי יותר של הקרקע. הרובד השלישי הוא כמובן אי עידוד עבריינו ובנייה. זה שיקול שצריך לשקול אל מול שיקול אחרים, אל מול פרשנות משפטית, אל מול הנושא התכנוני וכן, גם נושא הקורונה בעידן של מאות אלפי מובטלים אז זה שיקול. לא חסכנו בביקורת על עבריינות הבנייה אבל באיזון השיקולים חשבנו שהכף מכריעה שלא לתת לזה את כל המשקל". 

אילו סוגיות משמעותיות לענף הנדל"ן עומדות כיום לפתחך ?
"שאלה מאוד גדולה שעומדת בכמה ועדות ערר שזה תוכניות ענקיות של התחדשות עירונית, דוגמת רחביה ירושלים, רובעים 3-4 בתל אביב, שעוסקות בשאלת היחס לתמ"א 38 במצב הקודם. זו סוגיה שמונחת על שולחני". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות