banner
ליאור זייטלר // עדי ללום
ליאור זייטלר // עדי ללום

ארבעת שלבי עבודת הפיקוח בפרויקט התחדשות עירונית

כאשר עבודת המפקח על הפרויקט מבוצעת בצורה מיומנת, אתם יכולים להיות בטוחים שהנכס שלכם בידיים טובות. על ארבעת שלבי הפיקוח הנדרשים וגם טיפ לדרך – בכתבה שלפניכם

חמוטל כהן 27.06.2021

ההחלטה להתחיל בפרויקט של התחדשות עירונית היא החלטה משמעותית עבור כל בעל דירה, שכן הוא נדרש להפקיד את הנכס המשמעותי ביותר שלו בידיו של יזם. עם זאת חיזוק המבנים הישנים ותוספת ממ"ד במציאות הביטחונית, כפי שרק לאחרונה התמודדנו עימה, ושדרוג הנכס וערכו – הן הסיבות המרכזיות לחשיבותה של ההתחדשות העירונית. 

כדי להבטיח שהפרויקט ינוהל בידיים הטובות והמהימנות ביותר, נדרשים גורמי מקצוע מנוסים ומיומנים, שילוו את בעלי הדירות בשלבי הפרויקט. המרכזי שבהם הוא המפקח מטעם בעלי הדירות הקיימות, שאחראי על הפיקוח ההנדסי עוד בשלב ההתקשרות מול היזם, דרך הגשת התכניות ועד לסיום הבנייה.  

"למפקח  תפקיד מרכזי בפרויקטים של נדל"ן בכלל והתחדשות עירונית בפרט", אומר המהנדס ליאור זייטלר, בעלי חברת א.ל. הנדסה, שכבר מסרה עשרות פרויקטים שהסתיימו במסגרת התחדשות עירונית, "המפקח הוא הדמות המקצועית שמייצגת את בעלי הדירות מול היזם, בכל הקשור למפרט הבינוי וכמובן לבניה עצמה. תפקידו לוודא כי הביצוע בשטח תואם את מפרט הבינוי, למנוע תקלות ולהבטיח בניה רציפה".

במסגרת תפקידו של המפקח ישנה חלוקה לארבעה שלבים  מרכזיים: 

השלב הראשון הוא טרם החתימה על ההסכם מול היזם, בו הוא מלווה בהיבט ההנדסי/טכני את הליך המכרז מול יזמים, בודק את המפרט הטכני והפרוגרמה האדריכלית המוצעת ובוחן את ההצעות המתקבלות

השלב השני הוא שלב התכנון והרישוי, שבו עורך המפקח בקרה על התוכניות המוגשות לרשות המקומית ומוודא התאמה להתחייבויות היזם כלפי בעלי הדירות. 

השלב השלישי נוגע לפיקוח אחר שלב הבניה, במהלכו עורך בקרה אחר כל שלבי הביצוע באופן שיעמוד במפרט ובסטנדרטים הגבוהים ביותר ואיתור ליקויים ופגמים בבניה

השלב הרביעי הוא שלב לאחר סיום העבודות המוגדר כתקופת בדק.

טיפ חשוב: לבקש "קבלות" מוכחות 

המפקח מלווה את הדיירים בשלבים הקריטיים והחשובים ביותר של הפרויקט ולכן חשוב שיהיה מיומן, בעל ניסיון וידע רב בתחום ההתחדשות העירונית, אך לא פחות חשוב שיהיה שירותי ונגיש לבעלי הדירות ששוכרים את שירותיו.
"הניסיון שרכשנו לאחר פיקוח על עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית שהגיעו לקו הגמר, מעניק לנו את היכולת לצפות ולמנוע מראש תקלות שעשויות להתרחש במסגרתו", מסביר זייטלר, "כשהצוות מקצועי ומנוסה וכולל מהנדסי בניין, אז זה מהווה יתרון מרכזי נוסף, משום שאנו בקיאים בתהליכי התכנון ההנדסי עצמו, באופן שמאפשר לנו להכיר לעומק את התכנון בפרויקט, לפקח עליו בצורה הדוקה ומקצועית יותר ולהבטיח מסירות מוצלחות של דירות התמורה לבעלים הקיימים ועל פי לוחות הזמנים שנקבעו מראש. הידיעה שהנכס היקר ביותר של הדיירים מופקד בידי מפקחים מקצועיים ואמינים מאפשרת להם לישון בראש שקט".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות