banner
דניאלה פוסק // צילום: ניב קנטור
דניאלה פוסק // צילום: ניב קנטור

קריית אונו: אושרה למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי בהיקף של 774 יח"ד

11 מבנים חדשים עם 774 יח"ד ייבנו במסגרת התוכנית, במקומם של 9 מבני מגורים ותיקים עם 248 יח"ד. בתוך כך, 150 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות ובשישה מבנים ישולבו שטחי מסחר או שטחים לצרכי ציבור בקומת הקרקע

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, אישרה למתן תוקף תוכנית רחבת היקף להתחדשות עירונית בקרית אונו. מדובר בתוכנית פינוי בינוי בשטח של כ-50 דונם במיקום אסטרטגי בעיר, במתחם הרחובות- צה"ל, לוי אשכול ודורי. רחוב לוי אשכול הינו הרחוב הראשי בעיר, אשר לאורכו אושרו תוכניות רבות להתחדשות עירונית, חלקן מצויות בשלבי בנייה מתקדמים.

מתחם הצבר הרקפת קרית אונו // לשכת התכנון מחוז תל אביב
מתחם הצבר הרקפת קרית אונו // לשכת התכנון מחוז תל אביב

התוכנית כוללת הקמת 11 מבני מגורים חדשים בני 14 עד 19 קומות, הכוללים 744 יחידות דיור. מתוך סך יחידות 150 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. מבני המגורים החדשים ייבנו במקום 9 מבני מגורים ותיקים בני 4 ו-6 קומות על קומת עמודים ובהם 248 יחידות דיור. 

בשישה ממבני המגורים במתחם, ישולבו שטחי מסחר או שטחים לצרכי ציבור בקומת הקרקע. התוכנית כוללת תוספת של כ-2 דונם עבור מבני ציבור, מערך שבילים ושטחים ירוקים פתוחים, מחברת את רחובות הצבר והרקפת ומאפשרת הקמת חניונים ציבוריים תת-קרקעיים. התוכנית הינה ביוזמת חברת אשדר וחברת מגדלי הרקפת, ונערכה ע"י משרד רוזיו אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ. 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אדר' דניאלה פוסק: "התוכנית משלימה את המגמה של פיתוח רחוב לוי אשכול, המהווה את אחד מרחובותיה המרכזיים של קרית אונו. הרחוב נמצא בתהליך שינוי תוך הפיכתו מציר תנועה לשדרה מוצלת לרווחת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. כמו כן, התכנית מייצרת מערכת ירוקה של שבילים ושטחים פתוחים לרווחת תושבי הסביבה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות