banner
עדי גייר / יח"צ
עדי גייר / יח"צ

תחזית 2020: הנדל"ן יחזור להיות אטרקטיבי למשקיעים

עדי גייר, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של חברת הנדל"ן עמרם אברהם, צופה כי שנת 2020  תביא לעליית מחירים של עד 15%, הריבית תישאר ללא שינוי, המשקיעים יחזרו והרוכשים יעברו למעגל הרביעי לגוש דן

עדי גייר / יח"צ

מאת: עדי גייר סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של חברת הנדל"ן עמרם אברהם 

בשנת 2020 לא צפוי שינויי מגמה משמעותי בתחום הנדל"ן למגורים. אני מעריך, כי תמשיך עלייה מתונה במחירי הדירות למגורים זאת למרות מספר גורמים שעלולים ל"הכניס" תנודות קלות בקביעת מחירי הדירות.

לשחרר קרקעות זמינות לבנייה בשוק החופשי

בין הגורמים האלה, יש להתייחס למכרזי מחיר למשתכן של מנהל מקרקעי ישראל הנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים וברובם בעיצומו של שיווק, מה שיגרור במהלך שנת 2020 מכירה של אלפי יחידות דיור בכל רחבי הארץ לזוגות הצעירים וזכאי משרד השיכון, יחד עם ההבנה של משרד השיכון והבינוי כי יש לטפל ביתר מהירות במתן היתרי בנייה בפרויקטים אלה והפעולה בשנה החולפת להוספת דירות למכירה עבור משפרי הדיור בשוק החופשי, יחד עם הגעה להבנה כי יש לשחרר קרקעות זמינות לבנייה לקבלנים שלא במסגרת מחיר למשתכן – פעולות אשר יכולות להשפיע על מחירי הדירות הן כלפי מעלה והן כלפי מטה. 

הריבית תישאר ללא שינוי של ממש

יש לקחת בחשבון גם את עניין סביבת הריבית. להערכתו בנק ישראל לא יבצע שינויים משמעותיים במהלך השנה, מה שיביא שוב את תחום הנדל"ן לקדמת הבמה ויחזיר אותו להיות אטרקטיבי למשקיעים שיוכלו לקבל תשואה הולמת עבור כספם זאת עקב הריבית הנמוכה שלהערכתי גם בשנת 2020 לא תשתנה.

צפי לשינויים בפריפריה ובהתחדשות העירונית

יש להתחשב גם בשיפור המתמיד של התשתיות ודרכי התחבורה ההופכים את אזורי הפריפריה לנגישים יותר, מה שעוזר לרוכשים להעביר את מרכז כובד פעילותם לערים במעגל השלישי והרביעי לגוש דן (חדרה, נתניה, קריית גת, אשדוד ועוד…), זאת יחד עם בנייה מסיבית בערים/ישובים אלה מביא ויביא להשפעה על מחירי הדירות.

נושא ההתחדשות העירונית על גווניו צובר תאוצה ויוסיף עוד אלפי יחידות דיור לשוק הדירות החדש, דבר שיביא להגברת ההיצע שיענה על הביקוש הקיים, יחד עם זאת לא בכל הערים ישנו פלח שוק משמעותי של דירות תמ"א ובחלק מהערים ביצוע תמ"אות לסוגיהן אינו כלכלי ולכן ראשי הערים מעודדים חידוש של מקבץ בניינים ישנים, או לחילופין פרויקטים של פינוי בינוי מה שיכול לגרור השפעה על מחיר הדירה שיכול להיות בממוצע ארצי נמוך.

2020: מחירי הדיור יעלו בין 10-15 אחוז

גורמים אלה וחוסר בידיים עובדות בענף הבנייה שלהערכתי גם בשנת 2020 לא ייפתר, זאת על אף החברות הזרות שהובאו בעקבות קול קורא של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, מביאים אותי לתחזית בה חברות הנדל"ן בישראל יצטרכו גם בשנת 2020 להמשיך להתמודד בתבונה עם הזוגות הצעירים הבאים בשערם לרכוש את דירת החלומות הראשונה שלהם, להמשיך את תכניות המימון, המבצעים המיוחדים וכו'. בשורה תחתונה, אני מעריך כי בשנת 2020 המגמה היא נטייה לעליות מחירי הדיור של בין 10%-15% בממוצע ארצי.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות