banner
הדמיה צייטלין 5,7 // אקו סיטי
הדמיה צייטלין 5,7 // אקו סיטי

הסוד מאחורי פרויקט הענק של אקו סיטי במרכז תל אביב

חברת אקו סיטי יוזמת את פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול במרכז תל אביב, שכולל יותר מ-40 בניינים שנמצאים ברדיוס של פחות מ-1,000 מטר: "יותר קל לארגן 500 דיירים במתחם אחד, מאשר לארגן 50 דיירים ב-10 פרויקטים שונים"

בשיתוף חברת אקו סיטי

בשנים האחרונות הפכה תל אביב לעיר הפעילה בישראל בתחום ההתחדשות העירונית. מרכז תל אביב מתחדש בעשרות פרויקטים של הריסה ובנייה, בהתאם להוראות תוכנית הרובעים. בשכונות דרום ומזרח העיר מקודמים פרויקטים רבים על בניינים בודדים ותכניות פינוי-בינוי על מתחמים גדולים יותר.

עושר הפעילות הזה הצמיח חברות התחדשות עירונית המתמחות בעיקר בתל אביב, כאשר הבולטת בהן היא חברת אקו סיטי שיוזמת, מתכננת ובונה בעצמה עשרות פרויקטים בעיר. החברה יוזמת למעשה את פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול במרכז תל אביב, שכולל יותר מ-40 בניינים שנמצאים ברדיוס של פחות מקילומטר. מדובר בפרויקט מתגלגל במסגרתו ייבנו יותר מ-850 דירות חדשות בפרק זמן של שנים בודדות.

"פינוי-בינוי הוא אמנם פרויקט מורכב מאוד, אבל ברמת האתגר הניהולי, היזמי והביצועי, דווקא ניהול של עשרות פרויקטים עצמאיים במקביל הוא דבר מסובך הרבה יותר", אומר אילי בר, מנכ"ל משותף של אקו סיטי. לדבריו, "יותר קל לארגן 500 דיירים במתחם אחד ולקדם איתם פרויקט, מאשר לארגן 50 דיירים ב-10 פרויקטים שונים. גם המשאבים הכלכליים הדרושים להובלת כמה פרויקטים קטנים הם מן הסתם גדולים יותר, נדרש מערך עובדים גדול יותר והרבה יותר סבלנות. כל פרויקט מעמיק את ההבנה והמקצועיות שלנו בהתמודדות עם הדרישות של עיריית תל אביב ומחייב אותנו למצוא פתרונות טובים לבעיות חדשות שצצות בדרך. במובן הזה, המיקוד בתל אביב נותן לנו רוח גבית חזקה, וגם בעלי הדירות שמחפשים יזם שמסוגל להרים פרויקט גדול ומורכב בעיר, מבינים שאין תחליף לניסיון ממשי בעבודה מול העירייה".

הדמיה בני דן 20-22 // אקו סיטי
הדמיה בני דן 20-22 // אקו סיטי

אקו סיטי מצליחה לנהל פרויקט מתגלגל מורכב כל כך בהצלחה בשל העובדה שבפרויקטים שלה היא גם החברה היזמית וגם הקבלן המבצע – בשונה מרוב החברות הפעילות בענף ההתחדשות העירונית. "אחת מנקודות החולשה בתחום הזה הוא נושא הביצוע הקבלני", אומר בר, "לעשות מצגות לדיירים הרבה יותר פשוט מלבנות בסוף בניינים איכותיים. מראשית הדרך יחד עם השותפים באקו סיטי – חברת הבנייה שגראוי ליבוביץ – הקפדנו לבצע את הפרויקטים בעצמנו כדי לקבל שליטה מלאה בתהליך ולהימנע מתלות בקבלנים חיצוניים. המודל של יזם-קבלן נותן את הערך המקסימלי לבעלי הדירות".
בצד היכולות הכלכליות ביצעה החברה בתחילת שנת 2021 מהלך אסטרטגי במסגרתו הצטרף בנק הפועלים כשותף בחברה באמצעות פועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק. "החברה נערכה מראש להיקפי ייזום גדולים, לרבות פרויקטים משמעותיים של פינוי-בינוי שאנחנו מקדמים בתל אביב, גבעתיים ורמת גן", אומר בר. "להערכתי, בשנים הקרובות חברות ההתחדשות שיהיו מסוגלות לשלב פרויקטים קטנים ומהירים יחסית לצד פרויקטים גדולים וארוכי טווח, יהיו בעלות יתרון משמעותי בזכות התמהיל המגוון שיציעו".

*הכתבה פורסמה במסגרת גיליון מודפס לדיירים *המידע המובא בגיליון זה הוא כללי, אינו מהווה ייעוץ משפטי או כלכלי ואינו תחליף לייעוץ אישי. מערכת מגדילים לא אחראית לתוכן שיווקי, מודעות או הצעות או מידע שנמסרים על ידי צדדים שלישיים או מטעמם. אין להעתיק או לשכפל או לעשות כל שימוש מסחרי בגיליון אלא באישור מראש ובכתב ממערכת מגדילים

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות