banner
הדמיית פרויקט הבושם ת"א // olin הדמיות
הדמיית פרויקט הבושם ת"א // olin הדמיות

החצר האחורית של תל אביב הופכת לטרקלין הכניסה לעיר

אילו שינויים עוברים בשנים האחרונות על שכונות דרום-מזרח תל אביב, המכונות רובעים 7-8-9, וכיצד הם ישפיעו על תהליכי התחדשות השכונות? קבוצת צים בהרי עם ההסברים והתחזיות

בשיתוף קבוצת צים בהרי

בתור קבוצה המבצעת פרויקטים של התחדשות עירונית בהיקף של אלפי יחידות דיור כל רחבי הארץ, כולל בפריפריה, אנחנו בקבוצת צים בהרי רואים משנה חשיבות בקידום התחדשות עירונית גם בעיר העברית הראשונה, תל אביב. חשוב שנזכור כולנו כי למרות הכינויים "מדינת תל אביב", "העיר הלבנה" ו"עיר עולם", ועל אף היותה העיר היקרה ביותר בישראל, עדיין קיימים בה אזורים משמעותיים שהפכו במהלך השנים ל"חצר אחורית", ומרוחקים שנות אור מתל אביב היוקרתית של הצפון הישן ושל שדרות רוטשילד, הן נדל"נית והן תודעתית.

במהלך השנים האחרונות אנו עדים לשינויים הדרגתיים אך בהחלט משמעותיים שעוברות שכונות דרום-מזרח העיר המכונות רובע 9, דוגמת שכונת התקווה וכפר שלם. מדוע?
ראשית, עיריית תל אביב משקיעה יותר בתשתיות פיזיות ובשיפור הנראות של השכונות, מה שמצמצם בהדרגה את הפער שנוצר בינן לבין יתר חלקי העיר. שנית, החל תהליך רישום הדירות של דרום העיר ברשם המקרקעין (טאבו), מה שמעלה את ערכן ומגדיל משמעותית את הפוטנציאל לביצוע התחדשות עירונית, בין אם מדובר בתמ"א 38 או פינוי-בינוי. שלישית, החלה להגיע בהדרגה אוכלוסייה צעירה וחזקה שבעבר לא הייתה בשכונות אלה. הניסיון ההיסטורי, כפי שקרה בעבר במתחם שוק הפשפשים ביפו,  מלמד כי ברגע שמגיעות אוכלוסיות אלה, האזור כולו הופך להיות מבוקש יותר. רביעית, בימים אלה הולך ונסלל הקו הסגול של הרכבת הקלה, מה שישפר מאוד את הממשק בין שכונות דרום-מזרח העיר למרכזה.

כמו כן, הפיכת שכונת יד אליהו הסמוכה למבוקשת, כולל שדרוג ציר לה גוארדיה והפיכתו ל"אבן גבירול של דרום תל אביב", מקרינה כבר היום לעבר שכונות רובע 9. ובל נשכח את התוכניות לקירוי נתיבי אילון, שגם הן יתרמו לחיבור שכונות הרובע ללב תל אביב.

אייל בהרי, מנכ"ל קבוצת צים בהר
אייל בהרי, מנכ"ל קבוצת צים בהר

אנחנו, קבוצת צים בהרי, רואים את שכונות רובע 9 כאתגר לא רק נדל"ני, אלא גם ובעיקר חברתי. דוגמה מובהקת לכך מהווה פרויקט הבושם מסוג תמ"א 38/2 אותו אנחנו מקדמים בסמוך לפארק דרום, אשר עתיד לכלול עם השלמתו 81 דירות. בד בבד אנחנו מקדמים מיזמים של התחדשות עירונית גם בחלקים אחרים של תל אביב: ברחוב קיציס בהדר יוסף, שם יוקם פרויקט מגורים אורבני ייחודי בן 89 דירות; ברחובות הירקון/זרובבל, שם ייבנה מגדל בן 30 קומות עם שימושים מעורבים של מגורים ומלונאות בקרבת חוף הים; וברחוב מודליאני 4 בצפון הישן של תל אביב, שיכלול 16 יחידות דיור.

*הכתבה פורסמה במסגרת גיליון לדיירים *המידע המובא בגיליון זה הוא כללי, אינו מהווה ייעוץ משפטי או כלכלי ואינו תחליף לייעוץ אישי. מערכת מגדילים לא אחראית לתוכן שיווקי, מודעות או הצעות או מידע שנמסרים על ידי צדדים שלישיים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות