banner
אילוסטרציה - מתחם פינוי בינוי ביהוד // יח"צ
אילוסטרציה - מתחם פינוי בינוי ביהוד // יח"צ

יהוד מונסון: היזמים נכשלו והעיריה תקדם את מתחם ההתחדשות העירונית

העיריה תבקש מקבינט הדיור לקדם תכנון ההתחדשות העירונית במתחם שיכלול למעלה מ-1,100 יחידות דיור חדשות, זאת לאחר שיזמים שפועלים בשטח התוכנית לא הצליחו להגיע להסכמות עם הדיירים

המתחם ביהוד // יחצ

מועצת העיר יהוד מונוסון אישרה את העברתו של תכנון מתחם ויצמן-אלפרט למסלול רשויות והבקשה תעבור להצבעה בקבינט הדיור, במטרה להעביר את אישורה וקידומה במסגרת הוותמ"ל. "משמעות העברת המתחם למסלול רשויות היא כי הרשות המקומית תהיה אחראית לתכנון המתחם במימון המדינה, וכי יזמים פרטיים לא יוכלו להוציא היתרים בתקופה זו עד להשלמת התכנון ואישורו", מסבירים בעיריה. 

התוכנית האמורה מתייחסת לרחוב ויצמן 2-42 בעיר, אשר כיום כולל כ-300 יח"ד שנבנו בשנות ה-60, מבני רכבת המשוועים להתחדשות. המתחם משתרע על פני 69 דונם ומתגוררים בו כאלף תושבים. המתחם זכאי למכפיל של 3.75, כלומר עתידות להיבנות בו למעלה מ-1,100 דירות חדשות, לצד מבני ציבור, שטחים ירוקים, גינות, פיתוח עירוני ועוד. 

המתחם ביהוד // יחצ
המתחם ביהוד // יחצ

בעיריה מסבירים עוד כי הרקע להחלטה הינו שבמתחם פועלות מאז 2011 מספר חברות שונות, אשר מחתימות את התושבים על הסכמה לקידום תב"ע אך לא הצליחו לעשות זאת בפועל: "בחלק מהמקרים החברות מכרו את החתימות לחברות אחרות, וחלק מהיזמים אף מסוכסכים האחד עם השני. העירייה התרתה ביזמים מספר פעמים שעליהם לקדם את המתחם, ובתקופה האחרונה זומנו כל היזמים לפגישות בירור במינהלת ההתחדשות העירונית והתבקשו לשתף פעולה ביניהם, אך הדבר לא קרה". 

מינהלת ההתחדשות קיימה השבוע אירוע עדכון לדיירי המתחם בהשתתפות סגן ראש העיר שימי בונפיל וראש מינהלת ההתחדשות העירונית ביהוד ענת לרנר, שאליו הגיעו כ-80 תושבים. בתקופה הקרובה יתקיים כנס תושבים בנושא בהובלת ראש העיר. 

ראש העיר יהוד מונוסון, עו"ד יעלה מקליס, אמרה כי: "התחדשות עירונית היא יעד אסטרטגי חשוב ליהוד מונוסון. טובת הציבור עומדת לנגד עינינו – הרשות והמדינה מתערבות ולוקחות אחריות, נוביל תוכנית טובה וראויה שתוציא את המתחם מהסבך ותשרת את הציבור הגדול שמתגורר כיום באזור".

ענת לרנר מנהלת מינהלת יהוד-מונוסון // יחצ
ענת לרנר מנהלת מינהלת יהוד-מונוסון // יחצ

האדריכלית ענת לרנר, ראש מינהלת התחדשות עירונית ביהוד מונוסון: "התושבים נהפכו לבני ערובה בידי היזמים וכבר קרוב לעשור שהחתימות שלהם עוברות מיד ליד, בלי שהחברות מצליחות לשתף פעולה ולהגיע להסכמות שיאפשרו לקדם את המתחם. אזור ליבת העיר זקוק להתחדשות ולא נסכים להמתין במשך שנים עד שיזמים פרטיים יקדמו הליכי תכנון. מדובר במעשה אמיץ של ראש העיר יעלה מקליס ושל חברי המועצה שנותנים לה גב".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות