banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

מה יקרה לשוק הנדל"ן ביום שאחרי המשבר? המומחים עונים

מומחי נדל"ן עונים לשאלה מה יקרה לשוק ולמחירי הנדל"ן ביום שאחרי משבר הקורונה. שמאי אוהד דנוס: "השוק מורדם ומונשם"

אילוסטרציה // depositphotos

שמאי המקרקעין ומומחה הנדל"ן אוהד דנוס: "כרגע השוק מצוי בקיפאון עמוק, מורדם ומונשם. ומכאן ניתן רק לצמוח. שוק היד השנייה יתאושש מהר יחסית וזאת, מאחר שכיום מוכר רק מי שחייב, אם הוא בכלל מוצא קונה. שוק הבניה החדשה צפוי לסבול מעיכובים ומדחיות כתוצאה מהעיכובים שכבר נוצרו, עניין האמור ללוות אותנו תקופה ארוכה יותר. אם יצליח לחזור לעצמו בקצב שהשוק כולו מתאושש, אז נראה יציבות מחירים, אך במידה ויתאושש לאט יותר, נהיה צפויים להמשך עודף הביקוש על ההיצע וללחצי מחירים מעלה. בהנחה שהמגיפה תחלוף במהירות ושיישאר לנו שוק בכלל".

אוהד דנוס // צילום: שחר שירזי
אוהד דנוס // צילום: שחר שירזי

בעלי ומנכ"ל יזמית הנדל״ן, מייטאון , יוסי חסון: "שוק הנדל"ן מושפע פחות ממשברים חיצוניים, והרבה יותר מהיחס בין ההיצע לביקוש. ייתכן שבטווח הקצר, בשל החששות ובשל העובדה שאנשים נפגעו כלכלית בבורסה תהיה עצירה בביקושים (לאו דווקא במחירים), אך בתום המשבר הבורסה תתאושש, החשש יתפוגג והביקושים הקיימים רק יתגברו. לכן, אני מעריך שלכל הפחות מחירי הדירות ישמרו על ערכם ויש אף חשש שיעלו".

יוסי חסון // יחצ
יוסי חסון // יחצ

מנכ"ל קבוצת שיווק הנדל"ן "סן חן", יעקב ערבליך: "איננו מזהים עדיין  האטה משמעותית בשוק הנדל"ן למגורים, אם כי יש יותר אנשים שיושבים על הגדר. לדעתי הם טועים כיוון שהמחירים לא צפויים לרדת, אלא להיפך.  אם יהיה נזק בקרב היזמים, הם יאלצו לגלגל אותו כלפי הרוכשים. אנו רואים גם היום, תוך כדי המשבר, משקיעים אשר מזהים את ההזדמנות ומקדמים עסקאות, כיוון שהם חוששים מעליית מחירים דרמטית בסיום המשבר. בענף המסחר קיימת עדיין עבודה רבה ולא רואים האטה משמעותית, למעט עסקים שנסגרו לנוכח הנחיות משרד הבריאות ונאלצו להוציא עובדים לחל"ת. שם יש קושי לשלם שכר דירה. ראוי לציון תחום נוסף שזוכה לעדנה – המרכזים הלוגיסטיים. המרלו"גים בשנים האחרונות בכלל זוכים לביקוש, אך גם בחירום ממשיכים לעבוד ומשמשים כמרכזים לחלוקת מזון, תרופות וציוד חיוני במגוון ענפים בכל הארץ".

יעקב ערבליך // צילום: סן חן
יעקב ערבליך // צילום: סן חן

בעלי ומנכ"ל יזמית הנדל"ן "נדלן נדלן", ארז ניר: "שוק הנדל"ן צפוי לזנק בעקבות שני פרמטרים עיקריים , מחסור  בחומרי גלם מה שיגרום כמו בכל שוק לעליית מחירים לאור הביקוש. והפרמטר העיקרי הוא שאומנם תהיה עצירה ברכישות חדשות מה שיגדיל את הביקוש בצורה משמעותית מיד לאחר המשבר".

ארז ניר ושי מוגרבי- מייסדים ובעלים נדלן נדלן // יחצ
ארז ניר ושי מוגרבי- מייסדים ובעלים נדלן נדלן // יחצ

ד"ר חיים זיכרמן, ראש בית הספר לנדל"ן בקריה האקדמית אונו: "האטת הבנייה ושיבושים בשרשרת הייצור, יובילו לאיחורים משמעותיים במסירת דירות חדשות. מעבר, זה ישפיע על השוק כולו, יפגע ביכולות של משפחות רבות להתארגן לקראת שנת הלימודים הבאה וכמובן על המחיר. כבר עכשיו אנחנו רואים את ההדים בבורסה, וככל שהמצב יימשך, יתכנו קריסות של חברות יזמיות וקבלנים. סביר שהקיפאון בשוק יימשך גם אחרי הפסח – העונה החמה  של מכירת הדירות המסקנה מכאן ברורה: ככל שמשבר הקורונה יתמשך, מחירי הדיור ילכו ויעלו".

 ד"ר חיים זיכרמן // באדיבות הקריה האקדמית אונו
ד"ר חיים זיכרמן // באדיבות הקריה האקדמית אונו

בעלי יזמית הנדל"ן "מינהל מגורים לישראל", מוטי פלד: "בשוק הנדל"ן כיום, עשרות קבלנים ויזמים, כמו גם בעלי נכסים מניבים,  מחפשים בנרות כספי משקיעים כדי לשרוד. מציאות זו מהווה הזדמנות למשקיעים שרוצים להשיג תשואות יפות ותנאים חריגים. אולם בטווח הארוך הצפי הוא כי השוק יחזור למסלולו והמחירים ישנו שוב סיבוב כלפי מעלה . אנשים צריכים וצורכים דירות, כי זהו מוצר בסיסי שנמצא תמיד בחוסר במדינתנו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות