banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

משרד הבינוי והשיכון: הקלות לסיוע בתזרים המזומנים

משרד הבינוי והשיכון מודיע על שורה הקלות שאמורות לסייע לתזרים המזומנים של העוסקים בענף הבנייה

אילוסטרציה // depositphotos

משרד הבינוי והשיכון מודיע על הקלות שמטרתן לסייע בתזרים המזומנים של עוסקים בענף הבנייה ולקצר הליכים בירוקרטיים. בין היתר, מדובר על מנגנון תשלומי רכישת דירה ללא יציאה מהבית והקלה במנגנוני התקשרות המשרד עם קבלני פיתוח. כך למשל, קבלנים לא יתבקשו להגיש ערבות במסגרת הצעת התקשרות, תינתן ארכה לקבלנים להחזר מקדמות שניתנו להם מהמשרד והמשרד יעבור לחישוב תשלום בחוזי הפיתוח במתכונת של חוזה "פאושל", כלומר מנגנון גבייה פשוט יותר על פי סיום שלב ביצוע ולא על פי כתב כמויות.

בתחום התכנון ישוחררו ערבויות למתכננים הנמצאים בשלבי עבודה מתקדמת ויופחתו הערבויות הנדרשות ממתכננים נותני שירות למשרד, ויוקדמו מועדי התשלום למתכננים ביחס למועד שנקבע בחוזה המקורי. כמו כן, רשם הקבלנים ימשיך לפעול במתכונת שגרה ככל הניתן ויפעל באופן מקוון למתן רישום, סיווג וכדומה.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "חבילת הסיוע שגובשה בעבודת מטה של אגפי המשרד, נועדה להקל על רוכשי הדירות, הקבלנים והמתכננים. נקטנו בפעולות של הפחתת בירוקרטיה לאנשי המקצוע, הקדמת תשלומים שיוכלו לסייע בתקופה מאתגרת זו, ומתן מענה מלא מרחוק עבור רוכשי הדירות וביטול הצורך בהגעה פיזית לסניף הבנק. פתרונות אלו גובשו כמענה לחסמים המרכזיים שזוהו על ידי אנשי המשרד, ועלולים היו לעכב את התקדמות העבודות בשטח. אנו פועלים כל העת במטרה לאפשר את המשך תפקודו של הענף באופן מיטבי גם בתקופה זו, ונמשיך להעמיד מענים לכל האתגרים שיעמדו לפתחנו."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר: "המצב החריג בו אנו נמצאים כיום, מחייב אותנו לשינוי מחשבתי של ממש בכל הנוגע לעבודת קבלני הפיתוח והמתכננים הפועלים בשוק. בימים האחרונים עשינו מאמץ למיפוי הנושאים בהם אנו יכולים להקל על תנאי עבודתם, בצמצום דרישות בירוקרטיות, בהקלה על תזרים המזומנים ובחסכון בזמן יקר, כדי לסייע לענף הבנייה לעבוד כסדרו. ההקלות יאפשר עבודה בשטח בטווחי זמן קצרים, מהירים ויעילים יותר עבור הפעילים בענף. בנוסף, אנו מציגים פתרון לקושי שעלה בימים האחרונים מצד רוכשי דירות, נוכח מציאות בה קיים קושי לבצע תשלום באופן פיזי בסניפי הבנקים."

ניר ינושבסקי, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ויו"ר אגף בנייה חוזית: "ענף הבנייה נמצא כיום, כמו כל המשק, בתקופה מאתגרת, מרובת אי ודאות וסיכונים. יפה עשה משרד השיכון שנקט באמצעים יצירתיים בהובלת גדי מארק סמנכ"ל בכיר הנדסה ופיתוח במשרד על מנת לסייע גם לקבלני הפיתוח של המשרד. קבלני הפיתוח הם אלו שמבצעים היום את התשתיות לכל השכונות החדשות בארץ ובמשרד הבינו שאם הסקטור הזה ייפגע היום יהיה קשה להתניע את הקמת השכונות ואכלוסן בתום המשבר. אנחנו קוראים היום למשרד האוצר, לחשב הכללי ולכל מזמיני העבודות שמפעילים היום קבלני ביצוע וקבלני תשתיות  (משרדי הממשלה, חברות הממשלתיות, רשויות ותאגידים מקומיים) לרבות לסקטור הפרטי, לאמץ צעדים דומים כדי להקל על הקבלנים ולאפשר להם להמשיך בבניית הארץ כי קטר הנדל"ן זקוק היום לדלק על מנת לעזור ולהוציא את המשק מהמשבר שאליו נקלע".

 עפרה חדד, סמנכ"ל ומבעלי חברת יורו ישראל: "סוף סוף מדובר בקידום משמעותי. מנגנון תשלומי רכישת דירה מרחוק הוא דבר חשוב ביותר, יש הרבה רוכשים שחוששים מכך שלא יוכלו להגיע לבנק ולעמוד בתנאי התשלום, והם מבקשים להוסיף סעיף שאם יהיו מגבלות להגיע לסניף אז הם דורשים לדחות תשלומים, שאם לא כן הם לא יחתמו. לאור ההקלה הזו הם יוכלו לקדם חתימה ואת העברת הכספים שיש להם בבנק".

רמי צרפתי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת רמי צרפתי: "ההקלות הנוספות הן צעד מצוין אבל אני חושב שאת מנגנון תשלומי רכישת דירה ללא יציאה מהבית צריך להרחיב עוד יותר, ולאפשר למשל לבצע כנסים של זוכי מחיר למשתכן וכן בחירת דירה מרחוק באמצעים דיגיטליים. כנ"ל לגבי חתימה על חוזים. רק השבוע סיימנו מרתון של 5 ימים לחתימה על חוזים, כמובן בכפוף להנחיות של משרד הבריאות, ומתן אפשרות לעשות את זה מרחוק תפשט באופן ניכר את התהליך, תוזיל עלויות ליזמים ותקצר זמנים".

עוזי שיריזלי, מנהל היזמות בחברת וואשחי את עמלה: "מדובר בעוגה בלתי אפויה. יש להבין כיצד יבוצעו התשלומים של הדיירים, יש לסכם את הנוהל מול הבנקים ומול בנק ישראל, כמו כן, חשוב מאוד לקדם במקביל גם ערבות מכר דיגיטלית בכדי לא לפגוע בתהליך שמירת זכויות הדייר לאחר שרכש את דירתו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות