banner
עו"ד מיה גבאי טובול - יור אנגל משאבים // צילום רועי בר
עו"ד מיה גבאי טובול - יור אנגל משאבים // צילום רועי בר

ירידה בהכנסות אנגל משאבים: קיצוצים ושינוי שם החברה

החברה רשמה רווח של 18.8 מיליון שקל ועלייה בהון העצמי של בעלי המניות אולם רשמה גם ירידה של 60 אחוז בהכנסות, מצמצמת הוצאות ומשנה את שם החברה ל"גבאי מניבים ופיתוח"

תמונה: עו"ד מיה גבאי טובול – יור אנגל משאבים // צילום רועי בר

חברת אנגל משאבים מדווחת כי סיימה את שנת 2017 ברווח נקי של 18.79 מיליון שקל. זאת שנה שניה ברציפות, לאחר ששנת 2016 הסתיימה ברווח נקי של כ-67.7 מיליון שקל, הפרש שמוסבר על ידי החברה ברווחים חד פעמיים משמעותיים. החברה מדווחת על עלייה בהון העצמי של בעלי המניות ויחד עם זאת על ירידה חדה בהכנסות, צמצום הוצאות ושינוי שם המותג.

60 אחוז ירידה בהכנסות
הכנסות אנגל משאבים ב-2017 הסתכמו ב-40 מיליון שקל, ירידה של כ- 60% לעומת הכנסותיה שנה קודם לכן, כאשר עיקר הירידה, מסבירים בחרה, נובעת מהאירועים החד פעמיים שאפיינו את השנה הקודמת, כגון מכירת יחידות דיור בהיקף של 23 מיליון שקל בצ׳כיה, מכירת קרקעות בסך 12 מיליון שקל בבאר אורה ובצ׳כיה, שערוך של 6 מיליון שקל ברווח מהתאמת שווי הוגן נדל״ן להשקעה לעומת 20 מיליון שקל בתקופה המקבילה ובנוסף לכך, בתקופה המקבילה נרשמה הכנסה של 16 מיליון שקל בגין מכירת חברה מאוחדת של קימברלי, אשר נוצרה כתוצאה ממחיקת הפרשה שנרשמה בעבר.

צמצום של 24 אחוז בסעיפים תקציביים של הנהלה וכלליות
בשנת 2017 התמקדה החברה בצמצום עלויות ההנהלה וכלליות דבר שמשתקף בדוחות החברה בירידה של כ- 24% בסעיף ההנהלה וכלליות ובחיסכון של יותר מ-3 מיליון שקל. בנוסף, בסמוך לאחר מועד הדו"ח נמחקה חברת קימברלי (חברה נכדה) מהמסחר ב- AIM דבר שישתקף בהתייעלות נוספת ובחיסכון עליות בשנת הדיווח העוקבת. כמו כן, במהלך תקופת הדו"ח החברה ריכזה מאמץ בהשבת ההלוואה שניתנה לחברי מושב בית נחמיה וכן, בקבלת הפיצוי מעיריית בלגרד בגין ביטול הסכם החכירה, שני אירועים שביחד תרמו כ – 18 מיליון ש"ח לקופת המזומנים של החברה. בהוצאות המימון מציגה החברה ירידה משמעותית של יותר מ- 85%, לאחר שבשנת 2016 ביצעה החברה גיוס חוב, ופרעה את החוב הישן והמכביד והוזילה את עלויות האשראי בצורה ניכרת.

עו"ד מיה אנגל גבאי טובול, יו״ר אנגל משאבים, מסרה כי: "אנחנו שמחים להציג שנה רווחית נוספת באנגל משאבים, שנה שבה התמקדנו בהתייעלות, חיסכון בעלויות והשבת סכומי כסף מהותיים, שיפרנו את מבנה ההון של החברה ואנחנו בעמדה מצוינת להמשך יישום התכנית האסטרטגית של החברה".

ההון העצמי של אנגל משאבים המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בסוף 2017 ב-191.6 מיליון שקל, לעומת 171.9 אשתקד. ההון העצמי של אנגל משאבים מממן סך מאזן בהיקף של 446.5 מיליון שקל.

צעדי החייאה?
במקביל לדיווח הודיעה אנגל משאבים כי משנה את שמה לגבאי מניבים ופיתוח. החברה כינסה בשבוע שעבר את אסיפת בעלי המניות שלה שאישרה את ההצעה לשינוי שמה מאנגל משאבים, לגבאי מניבים ופיתוח.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות