banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

קבלנים: דחיית התשלומים של רמ"י היא רק עוד כותרת

בענף הנדל"ן התייחסו בביטול להודעת רמ"י על דחיית תשלומים בחודש: "זו בושה, המדינה מנסה לייצר כותרות במקום לעזור לענף כולו בדרכים אחרות, ולא חסרות כאלו"

אילוסטרציה // depositphotos

על רקע משבר הקורונה, הודיעה רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) כי המדינה דוחה את מועדי התשלום בגין חיוביים שיצאו לקבלנים ויזמים, על קרקעות שרכשו מהמדינה במכרזים ממשלתיים. על פי ההחלטה, התשלומים הקבועים בשוברי התשלום לרמ"י נדחו בחודש אחד בלבד עד ל-27.4.2020 והיא לא חלה על תשלום תמלוגים לרמ"י מכל סוג שהוא. בעקבות ההחלטה, טוענים קבלנים ויזמים כי מדובר בהחלטה לא רלבנטית, שאיננה מקלה על המצב.  

עופרה חדד // צילום: אמנון ארד
עופרה חדד // צילום: אמנון ארד

עפרה חדד, סמנכ"לית ומבעלי חברת יורו ישראל, אומרת כי: "אין ספק שכל דחייה זו עזרה. יחד עם זאת, לפי הכותרת ניתן להבין שזו עזרה לכל הקבלנים והיזמים, אבל בסך הכל מדובר על קבלנים ויזמים שזכו לאחרונה במכרזים ששווקו על ידי רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון ודחו להם תשלומים על הקרקע והפיתוח. זו בושה, זה רלוונטי אולי ל-10 קבלנים שזכו במכרזים כאלו, זו לא עזרה לענף כולו. המדינה מנסה לייצר כותרות במקום לעזור לענף כולו בדרכים אחרות, ולא חסרות כאלו".

אבי כראל // יחצ
אבי כראל // יחצ

היזם אבי כראל: "אני מברך על החלטת רמ"י ועל כל החלטה של רשות ממשלתית נוספת או מקומית על כל הקלה ודחיית תשלומים כזו או אחרת, אך מי שחושב שדחייה של חודש מספיקה – טועה, משבר הקורונה לא יסתיים בעוד חודש ואנו נראה את ההשלכות שלו עוד הרבה אחרי ולכן המדינה ורשויותיה צריכות להכניס את היד עמוק לכיס בכדי לתת אמון ליזמים ולעסקים לחזרה 'לעסקים כרגיל' כמה שיותר מהר. המשבר יחלוף מתישהו ותפקידה של המדינה ורמ"י בראשה, להחזיר את חלקי המשק לשגרה מהירה באמצעות מענקים והקלות ולא רק בדחייה מינורית של תשלומים".

שמחה גרידינגר - בעלים ויור נתיב פיתוח נדלן // יחצ
שמחה גרידינגר – בעלים ויור נתיב פיתוח נדלן // יחצ

שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן: "הממשלה מציעה פה עזרה מינורית. היא יצאה בכותרת עם הטבה שלא עולה לה כסף, אבל לא באמת עוזרת לרוב החברות, כי בעוד חודש הן הרי יצטרכו לשלם.  העזרה האמיתית שתוכל להניע את השוק גם בימים אלו, היא הקלות דווקא על ציבור רוכשי הדירות. לדוגמא פטור ממס רכישה, הקטנת המיסוי על משקיעים ועוד. היות וענף הנדל"ן הוכרז כענף חיוני, והעבודה בשטח נמשכת, החזרת הרוכשים לבצע רכישות תסייע מאד".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות