banner
הדמיה: אורן מ.א.ז אדריכלים בע״מ.
הדמיה: אורן מ.א.ז אדריכלים בע״מ

חיפה: העירייה מקדמת תוכנית לשיקום וחידוש מתחם סירקין ושוק תלפיות

התוכנית הוצגה בפני מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה. בעירייה מציינים בעירייה כי: "תוספות בניה יתאפשרו באופן מבוקר בלבד"

הדמיה: אורן מ.א.ז אדריכלים בע״מ

תכנית חפ/1/2560 להתחדשות עירונית במתחם סירקין ושוק תלפיות הוצגה למליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ – 140 דונם לאורך רחוב סירקין ומתחם שוק תלפיות שבשכונת הדר, והיא הוכנה על-ידי המתכננת תמי גבריאלי והאדריכל גידו סגל.  בעירייה אומרים כי: "התכנית נועדה למצות את הפוטנציאל הגלום במתחם המהווה מוקד עירוני מרכזי המשלב מסחר ייחודי, פעילות פנאי ומגורים. כמו כן קובעת התכנית כללים לפיתוח המתחם כמרכז שוקק חיים ואטרקטיבי למגוון אוכלוסיות ומטפלת בכל היבטי החיים החל ממגורים ועידוד המסחר, דרך מוסדות ציבור מותאמים למתחם, עיבוי והנגשת התחבורה הציבורית, הסדרת חניונים, חידוש המרחב הציבורי ושיקום מבנה השוק עצמו.    המרחב הציבורי יתוכנן כמרחב מוטה הולכי רגל. לצורך כך, יורחבו וישופרו צירי הליכה במתחם ואל הרחובות שמעליו. שיפור סביבת המגורים תעשה תוך שימור המרקם הפיזי והערכים האדריכליים הקיימים במתחם". 

עוד מציינים בעירייה כי: "תוספות בניה יתאפשרו באופן מבוקר בלבד לצד מרחבים ציבוריים וגינות שיפותחו במטרה לשפר את איכות החיים ולהעלות את תחושת הביטחון האישי של התושבים".

כחלק מהתוכנית ישוקם גם מבנה שוק תלפיות ההיסטורי. בחידוש המבנה יושם דגש על שימור אותנטי נאמן למקור האדריכלי. המבנה הכולל 6 קומות ישוקם באופן הדרגתי. בשלבים הראשונים ישוקמו 2 הקומות התחתונות: קומת המחסנים ההיסטורית (קומה 2-) וקומת הכניסה הראשית (קומה 0). לאחר מכן תשופץ קומת החנייה (קומה 1-). הקומה, המשמשת כיום כשוק פעיל, תמשיך ביעוד זה גם לאחר שיקומה והסדרת המסחר בה לרווחת הסוחרים ובאי השוק. יתר הקומות יושמשו בעתיד בד בבד עם התקדמות הפרויקט. לצד שיקום המבנה יחודש גם מתחם השוק הפתוח ברחוב סירקין. הקירוי הקיים מעל הדוכנים, יוחלף על פי תכנון של אדריכלית אלה שר, בקירוי אסתטי, חדש וייחודי אשר ישתלב בעיצוב הרחוב המתחדש ויתרמו לחידוש פני המרחב ביום ובלילה ותפקודו כמרחב קניות, בילוי ויצירה.  כמו כן יוכשרו פינות ישיבה ובתי קפה לרווחת באי המתחם. 

ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם: "שיקום מתחם סירקין מהווה עוגן חשוב בהתחדשותה לא רק של שכונת הדר הכרמל אלא של מרכז העיר ההיסטורית כולה. הוא יתבצע תוך שמירה קפדנית על אופיו המקורי של המתחם ואיכויותיו, ובשיתוף תושבי השכונה והסוחרים הפעילים בה. עבורי זו היא אחת מהתוכניות החשובות ביותר שיובילו לחיזוק המרכז העירוני, התעסוקתי, המסחרי, ההיסטורי, התיירותי והסימבולי של חיפה. העובדה כי מלווים אותה שלושה צוותי תכנון מקצועיים שעובדים בשיתוף פעולה, מראה את גודל החשיבות של המתחם עבורנו. מדובר באחד האירועים החשובים ביותר בתולדות ההתחדשות של חיפה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות