banner
הדמיית הפרויקט // NTRACE
הדמיית הפרויקט // NTRACE

ת"א: חברת "אנשי העיר" זכתה בהקמת מתחם התחדשות עירונית

זאת במסגרת קול קורא שפרסמה עזרה ובצרון. הפרויקט כולל 125 דירות חדשות, הבעלים הקיימים יזכו לתמורה של 26 מ"ר תוספת לדירה ו- 16 מ"ר מרפסת

חברת "אנשי העיר" מקבוצת רוטשטיין זכתה ב"קול קורא" להצעות יזמים לביצוע פרויקט התחדשות עירונית הכולל פינוי-בינוי ועיבוי-חיזוק של מתחם בניינים ברחוב מעפילי אגוז בשכונת כפר שלם בדרום מזרח העיר. להליך הוגשו 13 הצעות. במסגרת ההצעה הזוכה, כל דייר בפרויקט יקבל תוספת של כ-26 מ"ר לדירתו המקורית ומרפסת של 16 מ"ר.

כזכור, בחודש ינואר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התכנית להפקדה. לתכנית לא הוגשו התנגדויות, וכעת היא נמצאת בשלב מתן תוקף. על פי התוכנית, הבניינים ברחוב מעפילי אגוז 60 ו-64 יעברו התחדשות עירונית המורכבת משילוב של עיבוי-חיזוק ופינוי-בינוי.

מצב קיים מעפילי אגוז // עזרה ובצרון
מצב קיים מעפילי אגוז // עזרה ובצרון

במסגרת התהליך, בניין אחד יעבור חיזוק ושיפוץ חיצוני, הרחבת דירות כולל ממ"ד, הוספת מעלית, הקמת חדר לובי והוספת 4 יחידות דיור בקומת הקרקע, ללא תוספת קומות. הבניין השני ייהרס, ובמקומו יוקם בניין בן 22 קומות ו- 121 דירות, כאשר בעלי הדירות המקוריים יקבלו דירות חדשות בתוספת שטח של 26 מ"ר, מרפסת שמש וחניה תת קרקעית. מדובר בתכנית ראשונה בכל דופן כפר שלם, התואמת את מסמך המדיניות החדש שאושר בתחילת השנה, המביאה לידי ביטוי את הגישה המשלבת בין הכלים השונים להתחדשות עירונית תחת תכנית אחת.

רון חולדאי // צילום: איליה מלינקוב | Depositphotos
רון חולדאי // צילום: איליה מלינקוב | Depositphotos

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "קידום פרויקטים להתחדשות עירונית ברחבי העיר היא משימה עירונית ראשונה במעלה והדבר נכון שבעתיים בדרום העיר וביפו. הפרויקט בשכונת כפר שלם הוא מיזם נוסף שיסייע להגדיל את היצע הדיור לטובת תושבי המקום, תוך שיפור איכות החיים והתשתיות בשכונה."

גינזברג מנכל עזרה ובצרון // דורון סהר
גינזברג מנכל עזרה ובצרון // דורון סהר

אלי גינזברג, מנכ"ל עזרה ובצרון: "תכנית ההתחדשות העירונית בכפר שלם מהווה חלק מהמדיניות העירונית להתחדשות רובע 9 במזרח העיר, והיא כוללת הקמת דירות חדשות עבור תושבי השכונות, שיקום ושיפור התשתיות והגדלת מלאי הדירות בעיר. גינזברג: "התחדשות עירונית מאפשרת לשדרג את הבניינים והדירות והתאמתם לצרכים המקובלים כיום, ובכך לאפשר לתושבי האזור החדשים והוותיקים להתגורר באזור, מה שיהווה תוספת משמעותית להתפתחות והתחדשות מזרח העיר. במסגרת התכנית להתפתחות הרובע, יחודש גם המרחב הציבורי באזור, ייבנו מבני ציבור, גני ילדים, גינות ושטחי ציבור לשימוש ונוחות התושבים והציבור הרחב".

עוד נמסר מהחברה כי: "מדובר בפרויקט שלישי שיוצא לדרך במסגרת המודל של עיריית תל אביב-יפו, המקודם באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון". במסגרת המודל, החברה מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם  פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים. בימים אלו מתנהל הליך קול קורא לפרויקט רביעי במספר ברחוב יפת בשכונת יפו ג'. 

"יצויין, חברת "עזרה ובצרון" הובילה את תכנון התב"ע לפרויקט תוך שיתוף מלא של בעלי הדירות. ה"קול הקורא" גובש יחד עם נציגות הבעלים, וכך גם ההסכם לפרויקט, שנוסח ביחד עם נציגות הבעלים ובאי כוחם והוכתב מראש, באופן שהביא לכך שההסכם הוא גם הוגן וגם מגן היטב על זכויות הבעלים. בחירת היזם התבצעה על ידי הדיירים. גם לאחר בחירת היזם נמשיך ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק". 

את הדיירים ייצג עו"ד איתמר פנץ, את עזרה ובצרון ייצג משרד נשיץ ועל תכנון התב"ע הופקד משרד דאובר אדריכלים. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות