banner
יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז // יח"צ
יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז // יחצ

ארגון הקבלנים ת"א נגד עיריית תל אביב: "מעכבים פרוייקטי פינוי בינוי"

בעקבות החלטת עיריית תל אביב להסיר מהדיון את מסמך המדיניות נגד תוספות בדירות התמורה בפרויקטי פינוי בינוי, אומר יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז : "אני מצר על כך, העירייה נותנת את ידה להמשך אי הוודאות בנושא ולדחייה של הוצאה לפועל של פרויקטים בהתחדשות עירונית"

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז // יחצ

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביבה והמרכז וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ, מוחה על החלטת עיריית תל אביב, שהורידה השבוע מסדר היום את הדיון במסמך מדיניות העירייה באשר לפרויקטי פינוי בינוי ברחבי העיר: " העירייה נותנת את ידה להמשך אי הוודאות בנושא ולדחייה של הוצאה לפועל של פרויקטים בהתחדשות עירונית". 

המסמך, אשר היה אמור לעלות לדיון בוועדה המקומית, ירד ברגע האחרון מסדר היום, בין היתר בשל הסערה שהתעוררה בעקבות פרסומו אולם הוא צפוי לעלות לדיון בתקופה הקרובה. 

על פי המסמך, יצומצמו שטחי דירות התמורה לדיירים בפרויקטי פינוי בינוי בכ- 70 מתחמים והוועדה המקומית לתכנון ובנייה תאשר מתחמים חדשים ללא שטחי תמורה כלל. כך למשל, לדירת 80 מ"ר יתווספו 12 מ"ר שמהוויים את הממ"ד, ולא ס"מ אחד יותר.  יחד עם זאת, על פי המסמך, דירת 40 מ"ר קיימת תהיה זכאית להגדלת שטח התוספת. 

בתוך כך, פנה כתב למהנדס העיר תל אביב, אדריכל אודי כרמלי, במכתב מיום ה- 19.9.19, בהמשך לפגישה שהתקיימה בין השניים, בו הוא מציין כי: "אנו סבורים שיש לתקן את המדיניות לצורך בחינת התחשיב הכלכלי ובניית כל שטחי הבנייה הסחירים". כתב מציע בין היתר, כי לדירות קיימות בגודל 40 מ"ר תהיה הוועדה המקומית רשאית להגדיל את שטח התוספת מטעמים מיוחדים. עוד הוא מציע כי לדירות קיימת בגודל 41 מ"ר ומעלה יתווספו 12 מ"ר עד לשטח כולל של 91 מ"ר אך "הוועדה המקומית רשאית לאשר לדירות ששטחן עולה על 80 מ"ר תוספת הגדולה מ-12 מ"ר". 

עוד מבקש כתב לקבוע מנגנון של ערעור על תחשיב כלכלן העיריה ומציע כי קרן החזקה תתוקצב רק לבעלי זכויות שיתחייבו לשוב ולהתגורר בדירות החדשות לפחות 5 שנים אחרי האיכלוס. עוד מציין כתב במכתבו כי: "קיים חשש כי החלת המדיניות, מבלי שנציגי העיריה יהיו מעורבים בהצגתה ובמתן הסברים ביחס להצדקתה, תסכל בפועל יוזמות רבות ותימנע התחדשות עירונית באזורים המשוועים לה". 

כאמור, בעקבות הסערה שהתעוררה עקב מסמך המדיניות, החליטו בעיריה לסגת מהדיון בו. "ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז מצר על החלטת העירייה להסיר מסדר היום את הדיון בוועדה בנושא שטח התמורה בפרויקטים של התחדשות עירונית", מסר כתב "למגדילים", "בכך, העירייה נותנת את ידה להמשך אי הוודאות בנושא ולדחייה של הוצאה לפועל של פרויקטים בהתחדשות עירונית, דבר שמגביר עוד יותר את המחסור בדירות למגורים הקיים במשק. הארגון ואני בראשו,  אנו מבקשים כי העירייה תקבל עליה את הסיכום שהושג עם המהנדס היוצא עודד גבולי טרם סיום תפקידו. סיכום, שלפיו, מינימום התמורה יעמוד על 12 מ"ר ללא קשר לגודל הדירה המקורית והוועדה רשאית להוסיף לדוג' במקרה ומדובר בדירות מתפנות קטנות שאז תוספת של 12 מ"ר אינה מספיקה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות