banner
באדיבות שי דוד כרכום // צילום: עמית גירון
באדיבות שי דוד כרכום // צילום: עמית גירון

הישראלים משקיעים יותר בשטחי הבית החיצוניים

הרבה דברים השתנו בתפיסת התכנון הישראלית, אחד הבולטים שבהם הוא ההשקעה האדירה בשטחי ה-outdoor -תקציבית ובעיקר תכנונית, מחשבתית ושימת דגש על הפרטים הקטנים. בין אם מדובר במרפסת או גינה פרטית. כיצד הפכו חללי החוץ לנדבך חשוב בתרבות הישראלית ?

 

הטמפרמנט הישראלי, העובדה שאנחנו עם שאוהב לארח וכמובן האקלים הים תיכוני הם הסיבות העיקריות בזכותן הפכו הגינות והמרפסות שלנו לכוכבות של ממש ולעיתים מושקעים בהן מחשבה ומשאבים זהים לאלה שהושקעו בבית. ככה זה כשאנחנו מבלים בהן כמעט 300 יום בשנה במיוחד עכשיו כשמזג האוויר בחוץ מאפשר זאת. 

צילום: U-LINE ניגא שף FOR-HOME
צילום: U-LINE ניגא שף FOR-HOME

הניתוק בין פנים הבית לחוץ הוא וירטואלי לגמרי – הסלון למעשה לא באמת נגמר וגם לא ממש משנה היכן ממוקמת הוויטרינה שגובלת בין שני האגפים. כשאדם יושב בחוץ וצופה פנימה לעבר הסלון העין שלו אינה תופסת את המרחב כשני חללים נפרדים.

המחשבה הקלאסית שקטלגה את המרפסת כזו שחוסמת את הסלון, השתנתה לגמרי. כיום הנטייה היא להרחיב את שטחן בצורה ניכרת ובחלק מהפרויקטים החדשים גודלן מתקרב לשטח הדירה מתוך הבנה שבשטחן יבלו בני הבית חלק נכבד מזמנם לכן כבר לא מספיק לשתול צמחיה בהיקף השטח שתעניק לנו תחושה חלקית של גן. הנטייה היא לייצר גן של ממש-מלא באטרקציות שמייצר עניין ולכן בתכנון שלו נדרשת מחשבה מעמיקה בהרבה מבעבר- איך ליצור חלל ירוק ומזמין שמשלב את כל הפונקציות שחשובות לבני הבית. אנחנו יוצרים ומגדירים עבורם ועבור ואורחיהם חללים חיצוניים לשימושים שונים: סלון חיצוני, אזור ספא, מטבח חוץ ופינת אוכל, שמפוזרים במרחב וביניהם שפע של עצים, ירק ופריחה. כך אנחנו מקנים לכל אזור את העצמאות שלו ועל אף הפתיחות והמרחב כל אחד מהם מקבל אפיון משלו ללא תלות בפונקציה אחרת ומאפשר אינטימיות. 

ניגא שף FOR HOME // צילום: אלפא
ניגא שף FOR HOME // צילום: אלפא

לדברי יעל מוסקוביץ, מבעלי חברת ניגא שף FOR HOME: "את מטבחי החוץ רואים כבר באחוז גבוה מאוד של מרפסות וגינות וחלקם הגדול לא נופלים ברמתם מאלה שבתוך הבית. מטבחי החוץ החדשים הם חווייתיים, מקצועיים ועצמאיים מאי פעם. העיצובים הארגונומיים, התכנון שנגזר על פי איפיון בעלי הבית ומוצרי חשמל סופר מתקדמים הופכים אותם ליחידה גסטרונומית של ממש. מטבחי החוץ מודל 2020 מאובזרים באופן מלא וכוללים בין היתר גם מקררים, פלנצ'ות, כיריים וגרילים, טאבונים ועמדות פיציולו מקצועיות, מאפשרת להכין ולארגן את כל הארוחה במתחם אחד, כך הופכת העבודה לאינטראקטיבית, רציפה וחווייתית למבשלים ולאורחים כאחד".
אז כשזה המצב, שיקום האחד שיעדיף לבלות את השבועות שנשארו עוד במזגן ולא במרפסת או הגינה. 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות