banner
אילוסטרציה // מגדילים
אילוסטרציה // מגדילים

יהוד: אושרה בותמ"ל תכנית פינוי בינוי ענק הכוללת 1,344 יח"ד

הותמ"ל אישרה תכנית פינוי בינוי הכוללת פינוי 336 יח"ד והקמת 1,344 יח"ד חדשות. אפי כץ, יזם הפרויקט: "חלק ניכר מתנופת הבנייה בבקעת אונו בשנים הקרובות תתבסס על פרויקטים של פינוי בינוי שהגיעו לשלב הביצוע"

תמונה: אילוסטרציה // מגדילים

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה את תכנית מוהליבר ביהוד. התכנית קודמה על ידי עיריית יהוד וחברת ענב וכוללת פינוי של 336 יח"ד ישנות במצב תחזוקתי ירוד לטובת בניית 1,344 יח"ד חדשות, שטחי ציבור פתוחים, שטחי מסחר בקומת הקרקע, שדרוג והחלפת תשתיות קיימות, העתקת רחוב` בן גוריון צפונה והרחבת הרחובות מוהליבר וכצנלסון, כצירים עירוניים פעילים. התכנית נערכה על ידי משרד בלנדר אדריכלים. 

תכנית הפינוי בינוי קודמה תחילה במסלול יזמי על ידי חברת ענב ובשלב מאוחר יותר, על פי בקשת עיריית יהוד-מונסון, הועברה למסלול רשויות של הרשות להתחדשות עירונית. המתחם נמצא בין רח' מוהליבר ממערב, מושב מגשימים ואזור תעשייה יהוד ממזרח, רחוב בן גוריון מצפון ומתחם חברת HP ותחנת כיבוי האש העירונית מדרום. לדברי אפי כץ, מנכ"ל ובעלים של חברת ענב: "חלק ניכר מתנופת הבנייה בבקעת אונו בשנים הקרובות תתבסס על פרויקטים של פינוי בינוי שהגיעו לשלב הביצוע. רשויות התכנון השכילו להבין כי רק תכניות משמעותיות ורחבות היקף של מתחמי פינוי בינוי יכולות להוביל להתחדשות עירונית משמעותית שמשנה מרקם חיים. אנו מאמינים כי כעת לאחר אישור הותמ"ל נוכל לקדם מהר יותר את התכנית במתחם מוהליבר, ונפעל ככל הניתן כך שבשנה הקרובה נקבל את היתרי הבניה".

חברת ענב יוזמת פרויקטים של פינוי בינוי בהיקף של למעלה מ-6,000 דירות, המתוכננות לביצוע בשנתיים הקרובות. "בבקעת אונו אנו מקדמים חמישה פרויקטים- מוהליבר ביהוד, התאנה בקריית אונו ושלושה פרויקטים יחד עם חברת אשדר – נווה מונסון (שבחלקו כבר מאוכלס וחלק בביצוע מתקדם), ושקד הנמצא בהליך היתרי בניה ומתוכנן לביצוע בשנה הקרובה והצבר בקריית אונו. סה"כ נפנה בבקעת אונו כ-800 משפחות מדירותיהן הישנות ונבנה במקום כ-2,900 דירות חדשות". 

בחברת מעריכים כי תכניות המקודמות במרחב צפויות לצופף ולהרחיב את המרקם האורבני של בקעת אונו, תוך הוספת עשרות אלפי יחידות דיור בבניה לגובה ומאות אלפי מטרים רבועים של שטחי תעסוקה. 

כזכור, בין היתר, בקרית אונו אושרו תכנית מתאר שתכפיל את מספר התושבים תוך 20 שנה, מ-40 ל-80 אלף. התכנית מאפשרת הוספתן של 3,600 יח"ד במסגרת התחדשות עירונית. ביהוד-מונוסון כוללת תוכנית האב להתחדשות העירונית בנייה של 5,500 דירות. עיריית גבעת שמואל הפקידה לאחרונה תוכנית מתאר כוללנית המציבה יעד של כ-55 אלף תושבים עד שנת 2040. בסוף 2017 אישרה הותמ"ל תכנית באור יהודה לבניית 2,350 יח"ד על שטח של 340 דונם הממוקם צפונית לדרך 461.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות